Kun maailma ympärillä pyörii discopallona [YHM/S]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Kun maailma ympärillä pyörii discopallona [YHM/S]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 12:39

[Mukaan Ame & Nomi, paikkana toimii yhteismaan suo.]

IJZER

Äiti oli ollut sitä mieltä, että aloin olla tarpeeksi suuri jo käymään välillä itsekin jossain. Epäilin kyllä, että se oli vain itse niin laiska, ettei viitsinyt tulla mukaan. Mutta en tietenkään sitä sille sanonut, olin vain hymyillyt niin kiltisti kuin osasin ja lähtenyt sitten tutkimaan paikkoja. Äiti oli sanonut jäävänsä havumetsään siksi aikaa, kuulemma katseli vain ympärilleen. Varmaan oli mennyt nukkumaan, kuorsasi nytkin täyttä häkää jossain puuta vasten.

Se ei kyllä minun vauhtiani haitannut, olin juossut hengästymiseen asti ympäriinsä ja nyt saapunut jollekin hyvinkin omituiselle maaperälle. Se ikäänkuin upotti ja tuntui hassulta kavioiden alla. Yritin pysytellä pehmeiden alueiden reunamilla, missä maasto tuntui vielä kovemmalta, mutta jokin pehmeämmissä kohdissa veti minua puoleensa. Ne näyttivät niin hauskoille, kun välillä kuului pieniä plupsahduksia ja maaperä vetäytyi askeleen alta.

Muta etenkin oli ihan parasta, olin kerennyt kahlata siinä jo niin, että kermanvaaleat kavioni olivat kokonaan ruskeat.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: Kun maailma ympärillä pyörii discopallona [YHM/S]

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 12:56

NOMI

Olen jo tosi kaukana kotoa. En tiedä mitä äiti siitä tuumaisi, mutta toisaalta en minä äitiä nykyään niin usein aina nähnytkään. Vaikka tiesin kyllä että välillä se etsikin minua. Mutta en minä aina halua tulla löydetyksi.

Ravailen eteenpäin rennosti ja katselen ympärilleni. Tämä paikka oli aika outo. Olin tainnut joskus ihan pienenä olla täällä mutta en oikein muistanut sitä. Mutta maa upottaa toisissa kohtaa. Välillä se on hauskaa ja välillä vähän pelottavaakin. Useimmiten vaan loikkaan hieman eteenpäin ja kiristän tahtia tai vaihdan suuntaa jos tuntuu että maa meinaa nielaista jalkaa syvemmällekin.
Auringonsäteet osuvat välillä silmiin niin etten meinaa nähdä eteeni. Hankalaa. Olisipa edes niin pitkä otsaharja että se peittäisi silmiä mutta ei, se on vielä vasta lyhyt pörrö tuossa silmien välissä otsalla. Pöh.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 13:04

Olen tökkinyt jo hyvän aikaa jotain oksanpätkää, mikä paljastuu mutapaakusta aina kun sitä painaa kaviolla. Se toinen pää siis, kavio kyllä painuu maan sisään kuin hirviön suuhun. Se saa aikaan minussa pientä hymyilyä ja hetkisen ajan jopa mietin, miten saisin karahkan ylös tuolta. Mittailen sitä katseellani, mutta se on minuunkin verrattuna aika iso, joten tuskin yksin sitä saisin sieltä pois. Ei siitä oikein saisi edes kunnolla kiinni.

Kiertelen vähän varovaisen oloisena pehmeän maan reunamilla ja tuijottelen oksaa mietteliäänä, kunnes kuulen yhtäkkiä askelia. Heilautan pääni ylös ja vielä vähän suhteettoman suuret korvani hörölle erottaakseni mistä päin äänet tulevat. Ei mene kauaakaan kun erotan minua paljon pienemmän ponin hypähtelevän kauempana. Mistä se yhtäkkiä oikein tuli?

"Hei", huikkasin sille kuitenkin, katsotaan jos sillä olisi aikaa tutkia kanssani tätä ihmettä. "Tuutko mun kans vetämään tän oksan ylös täältä?"
Syytä en tiennyt, miksi ylipäätään halusin sen ylös. Mutta olipahan jotain tekemistä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 13:17

Aamuiset auringonsäteet ovat ilmeisesti estäneet minua näkemästä kaveria jo aikaisemmin, mutta joku näköjään on ei-kovinkaan pitkän matkan päässä minusta. Aika nuorelta sekin näyttää vaikka onkin minua isompi. Sen karvakin on kyllä niin kullansävyinen että ei mikään ihme etten ollut sitä tässä valoisuudessa heti nähnyt.
Se tervehtii ja pieni hymy nykäisee suupieliäni.
"Moi", sanon sitten takaisin niin pontevasti kuin vain suinkin pystyn ja ravailen loopumatkan toisen luokse.

Vilkaisen tyypin vieressä olevaa oksaa jota se oli pyytänyt vetämään ylös kanssaan. Sitten katson tätä kaveria.
"Okei", vastaan ja hymyilen vähän.
"Meenks mä vaikka tohon toiseen päähän?" sanon ja vilkaisen karahkaa. Oli sillä jonkin verran kokoa.
Kevyesti kipittelen toiselle puolelle.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 13:23

Minua hymyilytti, kun pienempi suostui noin auliisti auttamaan. Oli sillä kyllä hauska tyyli kipittää kohti, mutta ei kai noin lyhyillä jaloilla oikein muutakaan pystynyt tekemään.
"Joo mee vaan, yritetään saada tää jotenki ylös täältä vetämällä noista oksista", totesin sille ja asetuin jotenkin parempaan asentoon, takajalkojen kaviot kovempaan maahan kaivautuen.

Tarrasin kiinni johonkin nuorempaan oksaan, mikä lähti suuremmasta rungosta ja vilkaisin auttajaani, tarkistaakseni oliko se paikallaan.
"Ootsä valmis?" kysyin siltä vähän suupielestäni, joten en edes tiennyt saiko puheestani mitään selvää. Silmäilin toista eriparisella katseellani ja mietin, että onneksi minä olin tässä vaarassa enimmäkseen tupsahtaa tuonne jorpakkoon jos huonosti kävisi.

Noin pieni kun lennähtäisi sinne kuin leppäkeihäs pienimmästäkin kiskaisusta.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 13:34

Asetun jotenkin tukevasti karahkan vastakkaiseen päähän, napaten sitten hampaillani kiinni yhdestä siitä haarautuvasta oksasta. Olen aika lähellä oksan tyveä siltä varalta että voisin tuupata sitä polvillani tai ryntäilläni tarvittaessa ylöspäin jos voima ei muuten riittänyt sitä ylös kiskomaan.
Kullanvaalea tyyppi kysyy olenko valmis tai jotain joka ainakin kuulostaa siltä.
"Joo", mumisen.
"Kolmosella?" sanon sitten.
"Yy - kaa - kolme!"

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 13:52

Nyökkäsin pienemmälle, kun se kysyi, aloitammeko kolmosella. Kun se sanoi kolme, vedin niin kovaa kuin vain pystyin koko kehollani, mutta karahka ei meinannut hievahtaakaan. Vähän se tärähti ja siinä se.
Puuskahdin turhautuneena ja katsahdin jälleen toiseen.
"Pitäskö yrittää ensin jotenkin heilutella sitä?" tuumasin hetken mietittyäni. "Niinku sivuilta toiselle, jos se on vaikka kiinni jossain?"

Se oli paras teoriani, koska kyllähän sen olisi muuten pitänyt nousta tuolta mutakuopasta varsin kivasti. Ei tullut kyllä pieneen mieleenkään, että muta voisi itsessään pitää sitä paikallaan.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 13:59

Yritämme parhaamme mukaankiskoa oksaa ylös. Minä kumarrun ja yritän nostaa karahkaa lavallanikin mutta ei se juurikaan liiku. Päästän irti ja puuskahdan. Hitsi.
Toinen ehdottaa että karahkaa voisi ehkä aluksi heilutella, jos se vaikka oli jotenkin jumissa. Voi olla, olihan tämä maasto varsin upottavaa.
"Joo vaikka", vastaan ja katsahdan toiseen.
"Kokeillaan ainakin."
Katson oksaa ja sitten palominoa ja hymähdän.
"Pitää vaan pitää huoli että kiskotaan samaan suuntaan. Eka vasemmalle ja siitä sit? Siis mun vasen. Sun oikea."
Tarraan oksasta jälleen kiinni ja asetun tukevasti.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 14:03

Se myöntyi ideaani varsin helposti ja äkkiä tajusin, että me emme olleet edes esitelleet itseämme. Äiti kyllä tuhahtaisi käytöstavoilleni, melkein kuulin sen äänen takaraivossani. Ei sitä koskaan oikeasti kiinnostanut, mutta kyllä minun nyt piti oma nimeni osata sanoa tervehtimisen lisäksi. Olihan se järkevää, ei tarvinnut sitten kutsua päänsä sisällä seuralaistaan kääpiöksi tai muuksi, jos sekin sattui oman nimensä sanomaan.

Havahduin siihen, kun tämä nimenomainen kääpiö puhui jälleen ja nyökkäsin hetken kuluttua. Idea kuulosti varsin hyvältä ja tarrasinkin taas kiinni oksaan. Työnsin sitä oikealle kun toinen veti ja heti sen jälkeen vasemalle. Oksa tuntui heiluvan vähän paremmin ja se jopa liikahti, jolloin päästin siitä irti.
"Pitäskö meidän heilutella sitä jotenkin samaan aikaan kun yritetään vetää se ylös?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 14:20

Nyt toiminnassamme näkyi pientä edistystä ja oksa jopa liikahteli. Kullanvaalea päästi irti karahkasta jolloin minä tein samoin. Hän ehdotti että yrittäisimme liikuttaa sitä samaan aikaan kun yrittäisimme nostaa sitä.
"Miksei", vastaan ja katsahdan oksaan. Lopputuloksena joku saattaisi kyllä löytyä maasta, oli se sitten jompikumpi meistä, oksa tai kaikki kolme, mutta ainahan voisi kokeilla.
"Samalla tavalla kuin äsken mutta myös nostetaan?"
Tarraan taas oksasta kiinni.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 14:26

"Joo", vastasin ja olimmekin taas työn touhussa. Otin oksasta kunnolla kiinni ja lähdimme jälleen heiluttelemaan sitä edestakaisin. Yllättävän raskaaksi niskalle touhu kävi siinä vaiheessa kun lähdimme kunnolla vetämään sitä ylös, mutta oksa liikkui. Hitaasti, mutta varmasti se alkoi irrota ja kohota ylöspäin.

Voitonriemuisesti hymyillen vedin sitä kovempaa ylöspäin, tarkkaillen välillä että kääpiö oli menossa mukana. Lopulta oli enää viimeisen kiskaisun aika, jolloin kohtasin hetkeksi kaverini katseen.

Nykäisin oksaa kaikin voimin samalla kun toivoakseni toinen työnsi sitä ylöspäin, jolloin se päästi varsin erikoisen äänen. Kuului maiskahdus ja oksa singahti mutakuopasta kuin heitettynä, vetäen minut mukanaan. Riuhtaisu sai aikaan ikävän naksahduksen niskassani ja hetken kuluttua löysin itseni makaamasta maasta osittain oksan päälle vääntäytyneenä.
"Oi luoja", manasin hiljaisella äänellä edelleen hieman pyörällä päästäni.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 14:37

Oksa tuntuu nyt antavan hieman enemmän periksi kuin edellisellä yrittämällä. Se liikkuu pikkuhiljaa ja kun se tuntuu antavan enemmän periksi, nostamme sitä enemmän ylöspäin. Pönkitän taas oksaa hieman lavallani ja tällä kertaa se jopa näyttää auttavankin.

Maasta kuuluu vetinen maiskahdus kun oksa lopulta päättää irroittautua - rapaa lentää ympäriinsä. Eikä vain ja ainoastaan rapaa, vaan palomino lentää oksan mukana kiskaisten minuakin. Vaistomaisesti otteeni kuitenkin lipeää oksasta ja lennän vain pienen matkan rähmälleni.

Räpyteltyäni hetken typertyneenä silmiäni nousen ylös maasta valkeat sukkani rapaisen ruskeina. Vilkaisen kullanvaaleaa makaamassa pölkyn päällä.
"Ootko kunnossa?" kysäisen ja kurtistan kulmiani samalla kun ravistan kuraa hännästäni.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 14:40

Pudistelin edelleen päätäni kun kuulin pienemmän ilmeisesti kompuroivan ylös. Silmäilin vähän ympärilleni ja totesin, että olin ainakin tällä hetkellä selkeästi suurimmaksi osaksi ruskealaikukas. Äiti ei tulisi olemaan iloinen.

"Joo oon mä", vastasin pienemmälle orille ja sain katseeni jopa suunnattua siihen. "Ainakin luulisin niin."
Nousin ylös vähän haparoiden ja voi että kun päässä huippasi. Niska varmaan nitkahti jotenkin oudosti, ainakin se tuntui vähän pahalta.
Ravistelin itseäni, mutta märkä muta ei kyllä aikonutkaan irrota, joten jouduin luovuttamaan sen kanssa. Ehkä se kuivuessaan tippuisi pois omia aikojaan.

"Hitsi, olipahan ilmalento", hörähdin kohta ja käännyin sitten pienempää kohti. "Kiitti avusta, eikai suhun sattunu tai mitään?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 16. Elo 2015 14:55

Palomino toteaa olevansa luullakseen kunnossa ja nyökkään. Seuraan katseellani kun hän kompuroi ylös ja ravistelee turkkiaan. Minä nyt olin valmiiksi kirjava niin muta ei tehnyt niin hirveästi eroa mutta toinen oli nyt sitten hieman värikkäämpi kuin aiemmin.

Naurahdan toisen totamukselle ilmalennosta.
"Oli joo. Ei ehkä nerokkain idea", tokaisen huvittuneesti.
Hän kysyy sattuiko minuun ja pudistan päätäni.
"En mä usko. Oon ihan kunnossa", sanon ja virnistän vähän. Sitten vilkaisen oksaa maassa.
"Toi kyl varmaan juuttui saman tien uusiks", sanon enkä voi estää huvitunutta sävyä.
"En kyllä taida ruveta enää kiskomaan, sori", naurahdan.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 16. Elo 2015 15:02

"No, olipahan hetkeks tekemistä", totesin orille ja katselin sitä vähän tarkemmin nyt, kun oksa ei vienyt kaikkea huomiotani. Se oli aika hauskan värinen ja selkeästi myös paljon pienempää rotua kuin minä. Mutta ikä oli varmaan suunnilleen sama, ainakin näin päällepäin.

Kun se kommentoi jälleen puunkarahkan tilaa, vilkaisin sitä naurahtaen. "Joo, pitää varmaan siirtyä itekki pois tästä tai saan jäädä potemaan niskakipujani tähän näin."
Nostin jalkojani kokeilevasti ja joka kerta kuului melko ällöttävä maiskahdus. Voi miten kiva.
"Mä oon muuten Ijzer", totesin maiskutellessani itseni pois mudasta hieman kiinteämmälle maaperälle.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"