Anna tuulen puhdistaa [YM - SM]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Anna tuulen puhdistaa [YM - SM]

ViestiKirjoittaja kujakettu » 27. Syys 2015 15:13

[Pikkuinen ärripurri vuorenhuipulta, komma här~]

NITA

En oikein vielä tänäkään päivänä tiedä pidänkö sademetsästä. Niin kuumaa ja kosteaa. Näin varttuneemmalla iällä kun minusta oli kasvanut vain valtaisa kasa karvaa niin se ei tuntunut aivan äärimmäisen miellyttävältä. Ja kosteus sen kuin kiharrutti jouhiani entisestään, mikäli se edes suinkaan vain oli mahdollista.
Eläimistö ja kasvusto minua tosin miellytti kaikkine väreineen. Sademetsän yllätyksellisyys, se oli vähän kuin satumetsä, toinen todellisuus. Salaisia pieniä puroja kirjavine sammakoineen ja niin edelleen.

Itse asiassa olenkin parhaillaan pienen lähteen äärellä. Joelle ei taida tästä olla kovin pitkä matka, samoin kuin ei suollekaan. Olen pienellä, paino sanalla pienellä, aukealla jossa lähde seisoo tyynenä muutaman suuren puun, saniaisentapaisten kasvien, suurten kivien ja kukkien juurella.
Henkäisen syvään. Kohotan katsettani, alkaa näemmä ripsiä vettä. No, eipä se ollut suurikaan yllätys.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

Re: Anna tuulen puhdistaa [YM - SM]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 15:21

RAGENAN

Maisemanvaihto saattoi tehdä minullekin välillä hyvää, vaikka en kauhean mielelläni poistunutkaan alueiltani. Kai olin vain tottumuksesta jämähtänyt jonnekin kalliorinteeseen tuijottamaan taivaanrantaan. Ei kai siihen koskaan oikeasti turtunut, tuuli meinasi pyyhkiä minut kumoon ja muuta sellaista, mutta silti välillä mietti, pitäisikö peräti käydä jossain muuallakin.

Edeltäjästäni poiketen en oikein näistä metsistä perustanut, mutta ainoita hyviä reittejä päästä pois vuoristojen alueelta oli hypätä pää edellä sademetsään. Sekin oli sellainen paikka käydä, että kaksi viikkoa oli pää aivan pyörällä.

Talvi oli tulossa, sen huomasi omasta karvankasvustani ja siitä, että sademetsässä oli vain entistä kosteampaa. Hieman ahdistuneenakin potkaisin juurakonpalasia edessäni, jotka hieman mässähtäen hajosivat kokonaan kappaleiksi. Kummallinen ympäristö, miten tähän kukaan voisi koskaan edes tottua?
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 27. Syys 2015 15:41

Venyttelen hieman selkääni nojaamalla etujalkoihini. Sitten kohotan taas ryhtini ja astelen rauhallisin askelin lähteen luo. Eihän se sentään ollut kuuma lähde? Ei kai sellaisia edes ollut sademetsässä.
Hieman varovasti, kokeilevasti lasken turpaani lähemmäs vedenpintaa, tunnustellakseni nousisiko kuumaa ilmamassaa veden yltä. Kun olen vakuuttunut että lähde on aivan tavallinen, lasken turpani veteen juodakseni.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 15:56

Asteltuani vielä jonkin aikaa kohtalaisen metelöivässä hiljaisuudessa, edessäni avautui pieni aukio. Se oli niitä sellaisia aukeita, jotka olivat ajan saatossa kasvaneet pienten vesialueiden ympärille. Nytkin näin lähteen, josta joi aivan hervottoman kokoinen hevonen. Tuijotin ruunikkoa vähän aikaa mietteliäänä, mutta totesin sitten, että antaapa olla. Mitäpä se minulle mahtaisi, tuollainen jättiläinen. Muuta kuin siis liiskaisi minut kuin kärpäsen.

Astelin lähteen luokse, sinne toiselle puolelle ja join siitä muutaman kulauksen, kohottaen sitten päätäni kevyesti. Tarkastelin tammaa edelleen hieman ajatuksissani, mutta hän ei näyttänyt tutulle.
"Päivää", tervehdin lopulta, todettuani, että hän ei ainakaan näyttänyt kauhean vihamieliselle. "Olen Ragenan, vuoristoponien johtaja."

Hän saattaisi kyllä tietää minut esittelemättäkin, olinhan varsinainen minikokoinen näyttelyesine.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 27. Syys 2015 16:12

Juon kaikessa rauhassa, nauttien kirjaimellisesti täysin siemauksin lähteen vedestä. Raikkaampaa, puhtaamman makuista vettä en nimittäin muista juoneeni miesmuistiin. Kaipa pienissä salaisissa lähteissä oli ne omat salaiset taikavoimansa. Tai sitten pienet salaiset lähteet pohjavesineen sattuivat olemaan puhtaampia kun siellä ei käynyt joka toinen uiskentelemassa ja niin edespäin..
Joka tapauksessa. Kerkeän olla rauhassa oman aikani kun jostain pusikkojen pimennosta ilmestyykin toinen kulkija salaiselle aukiolleni.
Pieni kuin mikä.

Tarkkailen oria kiinnostuneena, hän tuntuu jotenkin etäisesti tutulta. Katseeni viivähtää repaleisessa korvassa ja sitten nyökkään pienesti toiselle jatkaen juomistani.
Ori kuitenkin päättää ruveta ihan juttusille. Kun hän sanoo olevansa vuoristoponien johtaja, kohotan päätäni aavistuksen vedenpinnasta ja naurahdan.
"Ah, niin tietysti", sanon heleästi nauru edelleen äänestäni kummuten, "olet Ragenan."
Kohotan kaulaani ja kokoeromme näyttää entistä koomisemmalle kun en enää tarkkaile häntä vesirajasta.
"Olen Nita, nykyinen ylänkölaisten johtajatar", naurahdan.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 16:17

Tamma naurahti hieman, mutta se ei ainakaan kuulostanut pilkalliselle. Hän näytti nyt vasta oikeasti tunnistavan minut ja se sai pienen hymyn kohoamaan suupielelleni myöskin. Hän vaikutti ainakin kohteliaalle nuorelle tammalle, joten mikäs sen parempaa.
Suurempi yllätys minulle kuitenkin tuli, kun hän kertoi olevansa ylänköhevosten nykyinen johtajatar.

"Ah, no sitten vielä mukavempaa tavata, Nita", hymyilin lempeästi. En ollutkaan kohdannut johtajatovereitani... no. Jos ihan totta puhuttiin, en ollut tavannut johtajatovereitani. Olin saanut olla hyvin hiljaa ja piilossa maailmalta nämä vuodet. Ehkä he jotenkin tiesivät minun vielä potkivan ja sitä rataa, mutta muuten en ollut ketään nähnytkään.

Tiesin heidät kaikki näöltä ja nimeltä, tai ainakin luulin tietäväni.
"Suonette anteeksi, mutta milloin nousittekaan johtoon? Vuoristoon ei kaikki kaiut tule samaa tahtia."

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 27. Syys 2015 16:31

Virnistän vähän Ragenanin toteamukselle siitä että sitten oli vieläkin mukavampi tavata.
"Samoin", vastaan hänelle kohteliaaseen sävyyn.
Kun ori sitten kysyy milloin olen noussut johtoon, ilmeeni vaipuu mietteliääksi. Oli siitä useampikin kuunkierto aikaa, vaikka hukassa vielä olinkin.
"Ehkä puoli vuotta? Vaikea sanoa. Mutta en pitkään", sanon sitten vastaukseksi orille.
Olihan tämä vähän koomista, en ollut elämäni aikana tainnut ylipäätään oikein tavata vuoristoponeja. Ja hän oli niin.. niin.. pieni. Olisin voinut miltei talloa hänet jalkoihini vahingossa.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 16:38

Ai niin kauan kuitenkin jo? Minun teki mieli kohottaa kulmiani, mutta pysyttelin kohtalaisen ilmeettömänä. Vuoristoon ei tosiaan uutiset vierineet kovinkaan ripeää tahtia. Elämä siellä oli niin verkkaista ja uneliasta, että joskus mietin, jäisinkö vain jonnekin luolaan nukkumaan. Ei minua kaivattu yleensäkään kovin paljon, saattoi kulua viikkokin, etten nähnyt yhtään ketään missään.

"Onhan puoli vuottakin jo oma aikansa", hymyilin tammalle kevyesti. "Kaiken sen uuden kanssa elämään totuttelu ja muu vastaava."
Eihän omasta johtoonnousustani ollut vasta kuin muutama vuosi. Ei se silti minulle edelleenkään kauhean luontaista ollut, joskus jopa vaivaannuttavaa ja raskasta.

Katselin tammaa ja mietin, mitä hän mahtoi pohdiskella. Minua ainakin huvitti meidän järjetön kokoeromme. Mahtuisin varmaankin kulkemaan hänen vatsansa ali.
Mutta miten he kaikki olivat näin mahdottoman nuoria?

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 27. Syys 2015 16:47

"Onhan se", naurahdan, "mutta tuntuu että olen ihan yhtä ulalla edelleen."
Hymyni on aavistuksen surumielinen, mutta korjaan ilmettäni nopeasti.
"Mutta enköhän minä totu. Luulisin."
Katselen tummaa pientä oria ja oloni on hieman huvittunut.
"En ole varmaan ikinä ennen edes tavannut yhtään vuoristoponia. Tai jos olen niin olen ollut hyvin pieni silloin. Joskus kun minäkin olen sentään ollut...", vilkaisen oria, "..pieni."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 16:51

"Kyllä sinä totut", sanoin varmalla sävyllä. Olin minäkin tottunut, vaikka sen hetkinen pakottamisen määrä oli ollut kauhein mahdollinen. Ei minulla ollut edes virkahevosia Rionnan lisäksi, jotka olisivat olleet tukena silloin... silloin.

Kun tamma katseli minua jälleen hieman tarkemmin, mietin vähän aikaa, oliko minussa jotain hassusti. Joku lisko tarrannut korvaan enkä vain tajunnut mitään? Kun Nita sitten kertoi tuijottamisensa syyn, minä virnistin hieman. "Ymmärrän kyllä, että kokoni saattaa hieman hämmentää."

Käänsin päätäni aivan hieman niin, että kykenin näkemään tamman kokonaisuutena. Enää nykyään osittainen sokeuteni ei aiheuttanut minulle ongelmia, mutta olin jättäytynyt jotenkin huonosti ja osa tammasta jäi näköpiiristä pois.
"Mahtuisin todennäköisesti kulkemaan mahasi alta", totesin huvittuneen ironisesti.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 27. Syys 2015 17:20

"Enköhän", vastaan orille vaikka äänessäni onkin havaittavissa ehkä pieni epäröinnin sävy.

Ori ilmeisesti huomaa tuijottamiseni, ja häkeltyneenä siirrän katseeni hetkeksi pois hänestä.
"Anteeksi", sanon pieni naurunhäive puheeni läpi kulkien.
Kun hän sitten sanoo että mahtuisi varmaankin kävelemään mahani alitse, en voi estää nauruhtyrskähdystä.
"Todennäköisesti."
"Kummallista sinänsä", jatkan. "Tämä on jotenkin tosi nurinkurista. En ole tottunut siihen että joku minua vanhempi olisi noin...", ilmeeni on hieman huvittunut.
"Älä kuitenkaan ota sitä mitenkään loukkauksena, olen pahoillani", jatkan sitten nopeasti.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Syys 2015 17:24

"Ei mitään", hymähdin ja pudistin hieman päätäni. Tamma tuntui oikeasti olevan kohtalaisen hämillään koostani, mutta en osannut enää pistää sitä pahakseni tähän ikään päästyäni. Hän voisi käyttäytyä myös paljon tökerömminkin minua kohtaan, kuten vaikkapa kävellä ylitse.

"Niin, minä tiedän", naurahdin Nitalle ja nyökkäsin kevyesti. "Älä huoli, tähän ikään mennessä on kerennyt nähdä jo kaikenlaista."
Kiersin hitaasti lähteen niin, että pääsin paremmin tamman luokse. Tämä vesialueen yli huutelu ei oikein maistunut, varsinkin kun saattaisimme herättää jonkun sellaisen otuksen huomion, mitä olisi vaikea päästä karkuunkaan.

Mittailin parin metrin päästä omaa kokoani ja tammaa, virnistäen sitten kevyesti.
"Olet melkein kaksi kertaa kokoiseni", totesin haudanvakavalla sävyllä. "Mistä tiedän ettet kävele yli?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 28. Syys 2015 17:08

Virnistän vähän vuoristoponin toteamukselle siitä mitä kaikkea hänen ikäänsä mennessä on tullut nähtyä. Niin, olihan hänellä jo varmaan jonkin verran ikää. Enemmän ainakin kuin minulla. Tosin niin kaikilla muilla laumanjohtajilla varmasti olikin.
Hän kävelee minua kohden ja kallistan vähän päätäni jotta ylenmalkainen kihararyöppy menisi edes hieman enemmän pois silmiltäni. Olisi se kiva nähdä keskustelukumppaninsa edes kohtalaisesti.

Läheltä hän tuntuu vielä pikkuisemmalta.
'Olet melkein kaksi kertaa kokoiseni.'
Hymähdän vähän huvittuneesti.
"Niin näemmä."
"Ehkä se johtuu vain siitä että olen syönyt hyvin", vitsailen.
Kun ori sitten kysyy miten hän voisi olla varma etten kävele hänen ylitseen, kohtautan lapojani.
"Ethän sinä kai voikaan. Mutta en minä kyllä yleensä toisten yli tallo. Ja voisihan tuo tuoda minulle vähän ikävää mainetta jos menisin liiskaamaan vuoristolaisjohtajan."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 28. Syys 2015 17:11

Tamma tuntui ihan järkyttävän kokoiselta, sain katsella ylöspäin ihan kunnolla nähdäkseni hänen korvansa. Mutta eipä siinä mitään, olihan se kokemus kieltämättä tämäkin. Tällaisina hetkinä sitä vasta todisti oman mitättömyytensä maailmalle.

Naurahdin hiljaa hänen vastaukselleen ja pudistelin sitten päätäni.
"Kukaan laumalaisistani ei huomaisi ainakaan kuukauteen minun puuttumistani." Mikä oli oikeasti ihan totta, me ponit olimme selkeästi jotenkin erakkoja koko porukka.
"Kun huomaisivat, kuittaisivat vain, että vuoristojohtajilla on vähän tapana lähteä litomaan, kyllä kohta joku taas nousee valtaan."

Huvittunut ironiani peitti alleen vain vaivoin sen tasapaksuuden, minkä johtoon nouseminen oli tuonut elämääni.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 28. Syys 2015 17:21

"No ei kai nyt sentään", tokaisen hämmentyneenä kun vuoristolaisori väittää ettei hänen puuttumistaan huomattaisi kuukauteen.
"Kyllähän meidänkin edellisen johtajamme puuttuminen huomattiin..", sanon miettien suurta punaruunikkoa Belshet Stoneheadia. Joka sitten loppupeleissä ei edes ollutkaan ollut kuollut.
Olin jäänyt miettimään jälkeenpäin oliko kyseinen löydetty ruumis sittenkin ollut kuuluisan mielipuolen, Jokerin ruumis. Molemmilla oreilla oli samankaltainen väritys ja sairaus oli tainnut turmella ruumiin pahastikin.
Toivotaan niin, mieluiten halusin ajatella että mielipuolet olivat hävinneet saarelta.

"Ja mitä olen saaren historiasta kuullut, lumihevosillakin taisi joskus olla sijaistaja kun johtaja oli kadoksissa. Et kai sinä tosissasi kuvittele että voisit hävitä ilman että kukaan huomaisi?" kysyn jopa hieman huolestuneena. Se kuulosti siltä ettei ori antanut itselleen arvoa juurikaan.

kujakettu
Manaatti

Seuraava

Paluu Onlinepeli