Ja sen ruumis tippui jalkojeni juureen [HO]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Re: Ja sen ruumis tippui jalkojeni juureen [HO]

ViestiKirjoittaja kujakettu » 04. Loka 2015 16:33

Ori toteaa jotain tulikärpäsistä ja hymähdän ympärilleni vilkaisten.
"Taidat olla oikeassa", sanon sitten.
"Kaipa ne sitten pitävät täydestä pimeydestä", jatkan oria vilkaisten, "niin kauan kun niissä ei ole..", ynähdän, "-yllätyksiä."
Katseeni kulkee pitkin käytävän seiniä ja loistetta, huomaanpa ensimmäiset tippukivetkin katossa. Huiskasen häntääni vähän ärtyneesti, kuin ruumis olisi jättänyt jotain itsestään jälkeensä. Vilkaisen Murhaajaan, suupieleni nykii. No, kokemushan se oli tuokin.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 04. Loka 2015 16:38

Yllätys oli sanana huvittava äskeiselle konfliktille pimeydessä, mutta hyväksyin sen vähin äänin.
"Onpahan kerrottavaa lapsenlapsille", tuhahdin, vaikka epäilin, että meistä kumpikaan tuskin tulisi saamaan missään vaiheessa minkäännäköistä kakaraa. Toivoin niin, koska en vanhoilla päivilläni todellakaan jaksaisi katsella yhdenkään nelijalkaisen perään sen enempää kuin jo jouduin.

Anakin oli kuin lapsi. Kaltoinkohdeltu, vakava riiviö, mutta lapsi yhtäkaikki. Enkä minä oikeastaan tiennyt miten minun olisi kuulunut siihen suhtautua.
Huomasin hänen huiskaisevan häntäänsä vähän ärtyneen oloisena ja mietin, millaiset jäljet äskeinen jättäisi häneen. Ei kai ruumiiseen kaatuminen voinut ainakaan kauhean hauska kokemus olla.

Hän ainakin hymyili hieman vilkaistessani minua ja vähän aikaa olin pahoillani, etten osannut vastata hymyyn. Katsoin häntä huvittuneesti ja nielaisin oikean kysymykseni, vaihdoin sen sellaiseen, joka ei ehkä saisi häntä työntämään minua laavaan.
"Toivottavasti et kuole traumoihin kohtapuoliin", totesin naurunryppyjä silmäkulmissani.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 04. Loka 2015 16:46

Pärskähdän orin sanoille. Onpahan kerrottavaa lapsenlapsille.
"Totisesti", tokaisen, jättäen väliin aikomukseni tokaista siitä että kumpikin meistä oli niin olematonta materiaalia vanhemmaksi että parempi jättää jälkikasvun hankkiminen väliin.

Kun friisiläinen sitten mainitsee traumoista, tuhahdan ja nuuhkaisen ilmaa niin että erotan minussa vielä leijuvan mädän hajun.
"Jos traumoihin voisi kuolla niin se olisi tapahtunut jo kauan sitten", hymähdän ja jostain syystä virnistän jotenkin ilottomasti perään, koko juttu oli jo niin naurettava.
"Tuskinpa tuo nyt voi minusta sen pahempaa tehdä", tokaisen ja nyökkään päälläni jonnekin taaksemme missä ruho vielä lojui, joskin jo hyvän matkan päässä.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 04. Loka 2015 16:50

"Tiedän", vastasin orille hiljaa, vaikka hänen sävyssään oli ollut jopa sairasta huvittuneisuutta. Ehkä hän peitti sillä oikeita asioita, niin kai muut tuppasivat tekemään. He sulkivat itsensä sisälle ja pitivät muut ulkona esittämällä, että kaikki oli oikeasti paljon paremmin. Vaikka se vain hitaasti nakersi heidät tyhjiin.

Käytävä teki jälleen mutkan ja maaperä muuttui oudon liukkaaksi jalkojemme alla. Minun oli pakko pysähtyä vain katsomaan mistä oli kyse ja tajusin, että seinällä oleva hohtava sienipinta oli vallannut alaansa myös lattialta.
"Meillä on ollut pulkkamäki, mukava yllätys, ötökkäseuraa ja nyt luistinrata", tuhahdin huvittuneena, toivoen, että seuraavan alamäen koittaessa me emme olisi ruumiskasassa.

Tai me emme olisi ruumiskasa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 04. Loka 2015 17:01

En sano enää mitään, kuljen vain eteenpäin kunnes maaperä alkaa taas tuntua tavalla tai toisella kummalliselta. Murhaaja pysähtyy ja teen niin itsekin, vilkaisten sitten käytävän lattiaan joka näköjään hohteli myös. Sienikudelmat olivat levittäytyneet yltympäriinsä pitkin käytävää.
Katsahdan fiiriläiseen ja naurahdan kun huomaan mitä hän sanoo.
"Miellyttävää tosiaan", sanon sitten.
"No, eipähän voi väittää tätä reissua tylsäksi", tokaisen katsahtaen sieniviljelmää jalkojeni edessä.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 04. Loka 2015 17:04

Anakinin sanoille hymähdin hiljaa, vaikka tiesin, ettei hän sitä voisi kuulla. Kai sen näkisi jotenkin eleistä, tai mistä minä tiesin. Oliko minulla minkäänlaisia eleitä?
Lähdin kuitenkin liikkeelle, vähän varoen, mutta lähdin kuitenkin. Ainakin vielä käytävä jatkui ihan tasaisena, mutta jotenkin kutitteli, että varmaan kohta mentäisiin taas alaspäin. Ylös ei ainakaan pääsisi.

"Onko tullut mieleen miten pääsemme pois täältä?" kysyin orilta hetken kuljettuamme. "Taaksepäin liikkuminen ei suuremmin houkuttelisi."
Ja siellä odottava petollinen hiekkaylämäki ei ihan saattaisi palvella tarkoitustaan paluureittinä. Jalkani melkein lipesi jälleen sienipatjalla ja nojauduin raskaasti käytävän seinää vasten. Toivottavasti fosfori ei tarttuisi minuun. Sehän tästä puuttuisikin, kun loistaisin kuin jonkin sortin... tulikärpänen?

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 04. Loka 2015 17:09

Jatkamme matkaa, joskaan en voi sanoa että pehmoisella sienipatjalla kulkeminen olisi ollut kovin miellyttävää. Kyllä se mädän ruumiin toki aina voitti mutta sitä nyt ei sinänsä voisi sanoa vielä huikeaksi saavutukseksi.
Kun Murhaaja sitten kysyy miten pääsisimme pois, naurahdan kolkosti.
"Ei kai se auta kuin etsiä toinen reitti ulos, vai?"

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 04. Loka 2015 17:13

"Etsiä todellakin", totesin välinpitämättömän näköisenä, vaikka ääneni kajahteli käytävässä kaikkea muuta kuin huolettomana. Oli ehkä ihan hyväkin, että Anakin oli varsin tajuamaton äänellisten asioiden suhteen, koska muuten hänelle olisi käynyt varsin selväksi, etten nauttinut tästä tilanteesta kovinkaan paljoa. Nyt sain sen vielä pidettyä melko hyvin sisälläni, tosin kukapa normaali tästä nauttisikaan.

Sienet olivat pehmeitä ja jotenkin sammaleisen oloisia kavioiden alla. Se oli hauska tunne ja jotenkin teki mieli koskea niitä turvalla, testata, miltä ne oikeasti tuntuivat. Pidättäydyin kuitenkin siitä ja astelin vain eteenpäin.
Maaperä vietti kevyesti alaspäin, ei kuitenkaan onneksi kovin jyrkästi, joten pystyisimme pitämään vielä tasapainomme.
"Kuinkahan moni tännekin on etsiytynyt ja sitä myötä jäänyt", pohdin hiljaa Anakinille, tähän katsahtaen. Me kuljimme taas lähekkäin, mutta jostain syystä se ei haitannut minua.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Loka 2015 19:41

Kevyt alamäki saa heti niskavillani pystyyn kun minulle tulee tunne siitä jos se äkisti jyrkkenee paljastaen uuden ruhon jostain sienimättäästä. Ravistan kuitenkin kevyesti päätäni. No, jos niin on, niin olkoot. Jos täällä joutui kiipeilemään ruumiiden yli kuin jossain sairaassa esteleikissä niin eihän sille mitään voinut nyt kun täällä jo oltiin.

Hymähdän Murhaajan toteamukseen.
"Moni varmaan, ainakin jos äskeinen kaveri antoi mitään osviittaa", naurahdan kolkosti.
"Voipa olla että pääsemme joukon jatkoksi", tokaisen sitten vaikka oikeastaan en ole peloissani. Äskeisen kohtaamisen kuvotus maistui suussani mutta muuten minulle oli se ja sama olinko täällä vaiko ulkomaailmassa.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Loka 2015 19:45

"Sitä onkin odotettu", totesin kuivasti samalla Anakinia silmällä pitäen. Jos äskeisestä alamäkilaskusta ei jäänyt traumoja, niin ei sitten varmaan mistään. Meillä meni vielä kohtalaisen tasaisesti vastoinkäymisistä huolimatta, orin seura ei ärsyttänyt suunnattomasti enkä halunnut hakata hänen naamaansa sieniseinään. Se oli otettava varmaan positiivisena puolena.

"Mitä me oikeastaan etsimme täältä", kysyin sitten ääneenkin. "Elämän tarkoitusta? Tulivuoren sisusta, jossa hitaasti kärventyä riekaleiksi?"
Voi miten leppoisalle iltapäiväkävelylle kuulostikaan. Tämän rinnalla Cleopatran kanssa koettu tuhkainen happohyökkäys oli lastenleikkiä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Loka 2015 19:54

"Niinpä", tokaisen Murhaajan sanoihin jopa vähän kylmästi, katsoen jonnekin synkeän sinivihreän kuilun syövereihin. Ties mikä siellä odottaisi mutta ei siellä voinut olla sen pahempaa kuin minun päässäni toisinaan.

Käännän katseeni takaisin Murhaajaan juuri sopivasti huomatakseni että hän näköjään puhuu minulle. '-etsimme täältä?' Kohautan vähän lapojani kun ori on sanonut sanottavansa, mutta sitten katson oria silmiin ja virnistän.
"Molempia varmaan."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Loka 2015 19:58

"On se hienoa kun kanssasi voin aina puhua yksinäni", tuhahdin Anakinille hetken kuluttua. Nyt vasta tajusin kuinka uskomattoman rasittavaa oli keskustella henkilön kanssa joka voisi kieltäytyä kuuntelemasta vain kääntämällä katseensa poispäin.

Siirsin jälleen katseeni eteenpäin, mutta ei siellä näkynyt kuin loputonta käytävää. Se mutkitteli hitaasti ja mietin, minne ihmeeseen se mahtaisi johtaa. Haarautuisiko se koskaan, eksyisimmekö sitä kautta ikuisuudeksi tänne?
Anakin ei vaikuttanut pelkäävän omaa kuolevaisuuttaan sen suuremmin kuin minäkään, joten sama kai se olisi.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Loka 2015 20:18

Friisiläisen seuraavat sanat iskevät naamaani kuin kuollut kala. Katson häntä nyrpeästi vaikka totta kai tiedän mitä hän tarkoittaa. Totta kai olen käyttänyt sitä joskus hyödyksi, sitä että saatoin olla huomioimatta jotakuta niin yksinkertaisesti kuin kääntämällä katseeni. Ja jos en olisi opetellut lukemaan huulilta niin kaikki olisivat olleet minulle iäksi hiljaa kuuloni kaikottua.
Mutta ihan kuin se olisi kokonaisuudessaan ollut erityisen miellyttävää.

"Olen todella pahoillani", tokaisen nyreästi, "että sait riesaksesi tällaisen viallisen yksilön kuten minä."
Tiedän että puuskahdukseni on turha ja en tiedä onko tämä paikka tölväistä toiselle tämän harkitsemattomasta pienestä lauseesta. Mutta toisaalta juuri se pieni lause iskee minuun varmaankin siksi koska Murhaaja on ensimmäinen jolle olen kertonut näin paljon rehellisesti tilanteestani Chepin jälkeen.
Taakkahan minä vain olin.
"Ei se ikuinen hiljaisuuskaan ole läheskään niin miellyttävää kuin voisi luulla", totean vielä, joskin neutraalimmin.
"Ei voi edes puhua yksinään. Minä en enää edes tiedä miltä oma ääneni kuulostaa."
Ääneni on ehkä hieman katkera, tai en ainakaan ihmettelisi sitä. Katseeni kulkee seinistön sienimättäissä puhuessani, mutta lopettaessani katseeni vaeltaa takaisin Murhaajaan. En minä aikonut antaa hänen puhua yksinään, kaikesta huolimatta.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Loka 2015 20:23

"Sinä olet ainoa, jonka kanssa haluan puhua edes yksinäni", minä totesin sivuuttaen täysin toisen närkästymisen. Hän oli loukkaantunut ihan syystä, minä olin uskomattoman kusipäinen henkilö ihan vain ajatuksena. Puhumattakaan todellisesta olomuodostani.

Kun Anakin katsoi minua, minä katsoin takaisin. Kohtasin silmät arkailematta, vaikka luontainen vaistoni puski lävitse ja menin lähelle, kylki toisen kylkeä vasten painautuen. En kuitenkaan hidastanut vauhtiani, koska meillä ei ollut syytäkään. Käytävä jatkuisi suoraan vielä oman aikansa, ellemme tippuisi kuolettavaan kuoppaan tai jotain.

"Olet ainoa, jonka kiskon pois ruumiskasasta ja jonka naamaa jaksan katsella loputtomassa käytävässä", muistutin oria matalalla sävyllä, vaikkei hän koskaan voisi ääneni sointia kuullakaan.
"Olet kaukana viallisesta."
Koska minä olin uskomattoman nirso.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Loka 2015 20:40

Ori kohtaa katseeni vaikka olin lähinnä katsonut häntä sen takia jos hän sanoisi jotain. No, ainakaan hän ei näköjään suuttunut minulle. Ihmeellinen tapaus.

Seuraan mitä hän seuraavaksi sanoo ja sitten hymähdän huvittuneena.
"Olet idiootti."
Kohautan lapojani.
"Ja minä olen viallinen. Mutta ei se mitään, siihen tottuu. Saa siitä hupiakin irti jos jaksaa yrittää."

kujakettu
Manaatti

EdellinenSeuraava

Paluu Onlinepeli