Kaikki te kiertävät tunteet ja tuskat, tulkaa kotiin [LH-L]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Re: Kaikki te kiertävät tunteet ja tuskat, tulkaa kotiin [LH

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Joulu 2015 14:08

Ori kuulosti huvittuneelle sanoessani lumihevosten johtajattaren nimen. Se oli jonkin aikaa hiljaa kunnes irvisti hieman, mutta en kiinnittänyt siihen suuremmin huomiota. Kun se sitten huomautti siitä, etten ollut kertonut johtajien värityksestä mitään, siirsin kolean katseeni kunnolla hiirakkoa kohden.
"Tasankolainen on harmaa, kuten mainitsin aiemmin. Aavikkolainen taasen punaruskea ja lumihevonen palomino. Heillä kaikilla on myös vähintään päässä joitain valkoisia merkkejä."

Toivottavasti se riitti Anakinille, minulla oli kyllä tasaisen tarkat kuvat jokaisesta johtajasta päässäni ja kertoisin tietoni orille täsmällisesti, mutta suoraan sanottuna en jaksaisi millään puhua niin paljon. Jokaisen vuohiskarvan erottelu toisistaan oli aikaavievää.

Olin kerennyt juuri siirtää katseeni liukumaan valppaasti metsänreunaa pitkin, kun ori sitten tavoitteli jälleen huomiotani kysymällä ylänköläisistä.
"Johtajatar on aika iso ruunikko tamma, nimeltään Nita. Sellainen kiharajouhinen otus. Heillä on aika pahasti rampautunut parantajatamma nimeltään Zoe, sekä suuri kirjava ori, joka hoitaa viestinviejän tehtäviä, Faramir."

Silmäsin hetken ajan Anakinia miettien, mikä mahtoi olla päällimmäinen ajatus ylipäätään tämän koko homman takana. Mutta se ei kuulunut minulle millään tavalla, hoidin vain oman osuuteni.
Viimeksi muokannut Zarroc päivämäärä 26. Joulu 2015 15:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Joulu 2015 14:37

Harmaa uusi tuttavuuteni kertoilee minulle johtajien ulkonäöstä. Noniin, eiköhän tuo riittäisi niin että tunnistaisin, tai ainakin epäilisin tunnistavani moiset jos heidät kohtaisin.
Nyökkään ymmärtäneeni, ei kai siihen sen kummempia tarvitse vastata kun en tarvitse siitä sen suurempaa lisätietoa.

Ylänköläisetkään eivät kuulostaneet niin kovin pahalta uhkalta kenellekään kun Arkkienkeli kertoi tietonsa. Rampautunut parantaja ei pahemmin pelottanut.
Hymähdän.
"Mitäs meillä on vielä läpikäymättä.. ponilaumat?"
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Joulu 2015 14:42

"Niin, ponilaumat", Anakinia tuntui kiinnostavan vielä vähemmän ylänköläiset kuin muut laumat. Se oli hieman outoa, koska ne olivat ehkä ainoat, joiden koko saattaisi aiheuttaa ongelmia missä tahansa.

"Metsäponeilla on voikko johtajatar, Gamette. Hän on ollut pisimpään johdossa kaikista. Sekä poika Orion, joka ei taida olla vielä kahta vuottakaan. Rajavartijana toimii Khimaira, aika äreä ja hoitaa hommansa tarkasti."

Viimeisenä olikin sitten vuoristoponit, joiden koko oli huvittanut minua hyvin paljon käyskennellessäni hetken heidän alueillaan.
"Vuoristoponien johtaja on Ragenan, musta, hyvin pieni ori. Puolisokea ja puolikas korvakin, vanhin johtajista. Rajavartijana toimii Rionna."

Olin seisonut samassa asennossa koko juttutuokiomme ajan, jokainen jalka tasaisesti maassa. Olin hitaasti rentoutunut hieman ja nyt jopa lepuutin toista takastani lähes huomaamattomasti.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Joulu 2015 15:03

Arkkienkeli kertoo metsäponien johtajattaren olleen pisimpään virassaan, on näemmä lisääntynytkin. Lumihevosella oli myös ottopoika? Millään laumalla ei kuitenkaan ilmeisesti ollut johtajaparia.
"Ai, jollakulla joku oikeasti tiukka virkahevonen? Yllättävää", naurahdan kun hän mainitsee tarkasti hommansa hoitavasta rajavartijasta. Muilla tuntui tämä virkojen nimittäminenkin, ainakin kuulopuheiden perusteella, vähän sellaista 'sinne päin'-meininkiä.

Vuoristolaiset kuulostivat taas yhtä huolestuttavilta kuin märkä sukka. Puolisokea pikkuinen poninperkele? No, kuurohan minäkin olin mutta keskustelukumppaninikaan sitä ei edes tainnut tietää.
Naurahdan vähän.
"Olin suoraansanottuna odottanut tänne saapuessani ja laumoista kuullessani että ne olisivat hieman.. järjestäytyneempiä. Tämä kuulostaa liki naurettavalta", tokaisen sitten.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Joulu 2015 15:26

"Ilmeisesti kokemus saa aikaan luotettavien virkahevosten hommaamisen", vastasin orin naurahdukseen neutraalilla sävyllä. Se ei ottanut tätä kovinkaan vakavasti, kuulosti lähinnä hyvin huvittuneella sen jälkeen, kun olin kertonut vuoristoponeista. Kyllä tämän saaren laumatilanne sai minutkin miettimään, oliko tämä edes totta vai pelkkää liian helpoksi tehtyä unta.

"Täällä kaikki on mitä ilmeisemmin erilaisempaa kuin muualla", totesin vähän ajan kuluttua, tummat silmät tuijottaen jonnekin muualle pienestä hiirakosta. Olin saanut orista sellaisen kuvan keskustelumme aikana, ettei sillä ollut mitään mielenkiintoa yrittää hyökätä minua vastaan, joten saatoin aivan hyvin käyttää ajan myös ympäristön tarkkailemiseen.

Olin itse asiassa itsekin ollut hieman hämmentynyt kuultuani laumojen oudoista menettelytavoista, en voinut kuvitellakaan, että maailmassa voisi olla tuollaista vapautta. Armeijassa kaikki olivat tienneet tarkasti minne täytyi mennä, täällä hevoset vain vaeltelivat päämäärättömästi eri suuntiin.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 26. Joulu 2015 15:52

Nyökkään toisen sanoille.
"Niin, tietysti jos on ollut pisimpään johdossa niin on ehkä edes vähän hajua millaista porukkaa laittaa virkoihin", tokaisen mietteliäästi. Eivät metsäponitkaan silti kuulostaneet millään tavalla oikealta uhkalta, yhdestä pätevästä virkahevosesta huolimatta.

Hymähdän kun Arkkienkeli puhuu siitä miten kaikki oli tällä saarella selvästi erilaisempaa kuin muualla.
"Siltä vaikuttaa. Siellä missä minä olin oli aivan toisenlainen meininki", sanon sitten.

Katselen itsekin hetken jonnekin kaukaisuuteen keskustelukumppanini ohi, miettien tilannetta. Varsinaisesti puolittaisella vitsillä ja silkasta uteliaisuudesta minä olin tämän hevosen laittanut minulle tietoja etsimään, mutta nyt minua huvitti tämän saaren tilanne. Kuusi laumaa jotka elävät omilla alueillaan ja joilla muka on rajavartijoita ja muutenkin järjestäytynyttä.. muttei ole. Ainoat joista ei pidetä ovat laumattomat, sellaiset kuin minä, mutta ilmeisesti täällä vallitsi joku niin ylenmalkainen turrutettu kuvitelma turvallisuudesta että laumattomiakin hyväksyttiin aika helposti laumaan. Sinänsä kiva ehkä juu, mutta minua vain huvitti tämä naiiviuden määrä. Rajavartijoita ja viestinviejiä muodon vuoksi, missään ei oikeasti tapahdu mitään.
Virnistän vähän ja käännän katseeni Arkkienkeliin.
"Tekisi melkein piruuttaan mieli tehdä jotain vähän hätkähdyttääkseen tätä naurettavaa lintukotoa", totean huvittuneeseen sävyyn.
"Niin naiivia esitystä koko juttu että olisi hauska aiheuttaa vähän hämminkiä. Katsoa onko naurettavista virkahevosista mihinkään ja niin päin pois."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Joulu 2015 15:58

Kierokorva tuntui myötäilevän sanojani, joten en kokenut tarpeelliseksi sanoa enää yhtään mitään. Mietin vain sitä, mikä tämän kaiken tarkoitus oli, oliko Anakin käyttänyt voimavarojani hyväkseen ihan ilman mitään todellista hyötyä? Silmät kaventuen siirsin katseeni takaisin oriiseen jo lähes valmiina kysymään, oliko sillä vielä jotain käyttöä minulle, vai voisinko siirtyä siihen hauskaan osioon. Nimittäin tehtävänantajan kiduttamiseen.

En kuitenkaan kerennyt tehdä mitään liikettä mihinkään suuntaan, kun hiirakko jo avasi suunsa virnistäen. Luimulle taipuneet korvani eivät liikahtaneetkaan kuunnellessani tarkkaavaisesti mitä orilla oikein oli sanottavanaan.
Hämminkiä? Sitäkö se halusi aiheuttaa, pelkkää kaaosta?
Miettiessäni asiaa tarkemmin kasvoillani häivähti pieni, kylmä hymy. Siinä saattaisi olla ideaakin.
"Millaista hämminkiä olet ajatellut?" kysyin sitten, ääni jälleen petollisen rentona. Oliko tuon pienen, söpön pään sisällä myös aivotkin?

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 26. Joulu 2015 16:11

Olen alusta asti tiennyt että tässä tyypissä on jotain mätää, mutta toisaalta se ei edes haittaa minua. En minä tätä tammaa pelännyt, piti tai ei. Joku sen päässä oli selvästi vialla mutta oikeastaan minua kiinnosti nähdä millä tavalla ja mihin se pystyisi.

Toinen tuntuu jopa hieman kiinnostuvan ääneen sanotusta ajatuksestani. Kallistan hieman mietteliäästi päätäni, vilkaisen suurempaa hiirakkoa.
"En ole vielä paljon miettinyt asiaa. Ajattelin että sinulla voisi olla ideoita", tokaisen hieman virnistäen.
"Mutta haluan aiheuttaa laumalaisille jotain puhumisen aihetta. Jotain järjestäytymisen aihetta. Haluan nähdä onko täällä kenestäkään oikeasti johonkin."
Kysymys olikin sitten se että mistä olisi hyvä aloittaa?

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Joulu 2015 16:17

Anakin tokaisi, ettei ollut vielä miettinyt suuremmin asiaa. Miksi esittää mitään vaihtoehtoja, jos ei kerran itsekään edes tiennyt, mitä ehdotti? Kohotin kulmaani orille hieman ivallisesti tämän vielä lisätessä, että haluaisi aiheuttaa laumalaisille puhumisen aihetta. Voi, se kyllä järjestyisi.

"Rajakahinoita, väärässä paikassa väärään aikaan olevien mukilointia, kenties lapsien sieppausta tai muuta tallomista?"
Ehdotukseni lausuttiin tyynellä, välinpitämättömällä sävyllä, mutta harmaat silmäni tarkkailivat oria jatkuvasti. Olisiko siitä siihen, mitä se itse alunperin edes ehdotti?
"Kenties muiden laumattomien ja joidenkin laumalaistenkin ylipuhumista. Kaksin on vaikea saada aikaan mitään tämänkokoisessa paikassa", totesin vielä viileästi.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 26. Joulu 2015 16:31

Seuraan tarkkaan mitä Arkkienkeli seuraavaksi ehdottaa. Toisella selkeästi oli hieman kiero mieli, mutta tällä hetkellä se vain innosti tylsistynyttä sieluani. Haluaisin vähän säpinää, ja vaikka tiesin että tällainen homma voisi lähteä käsistä, en voinut vastustaa kiusausta. Tässä oli tilaisuus, olin selkeästi ainakin löytänyt henkilön jolla olisi potentiaalia kaaoksen aiheuttamiseen.
"Kuulostaa hyvältä", tokaisen hänen ehdotukseensa. Kuulostaa ja kuulostaa, heh, mutta kuitenkin.
"Mahtavat olla rajavartijatkin ihmeissaan jos saavat ihan oikeaa tekemistä", naurahdan miettien toisen mainintaa rajakahinoinnista.

Hän mainitsee myös muiden haalimisesta mukaan. Nyökkään hyväksyvästi.
"Se lienee tarpeellista. Pitää vain löytää oikeanlaiset tyypit. Laumattomien alueilta varmaan ainakin löytynee."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Joulu 2015 16:39

"Ne rajavartijat, joita edes ylipäätään on olemassa", tuhahdin vähän tympääntyneen oloisena. Heitä ei tosiaan montaa ollut, nimittäin kaksi. Ja molemmat ponilaumoista. Se ei vaikuttanut yhtään hyvältä laumojen kannalta, mutta tekisi minun hommastani paljon helpompaa.

Orin puhuessa laumattomien värväämisestä, katsoin häntä jälleen hieman välinpitämättömän oloisena.
"Sinä saat hoitaa suurimman osan värväämisen, olen huomannut, että minua juostaan useammin karkuun kuin kuunnellaan", hymähdin kevyesti. "Toki hoidan osuuteni, jos kohdalle sattuu."
Useimmiten en kyllä juuri kysellyt mukiloitavieni henkilöllisyyksiä ja uskoin Anakinin ymmärtävän sen täysin.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 26. Joulu 2015 16:49

Naurahdan kolkosti.
"Niinpä. No mutta eiköhän niitäkin ala ilmestyä kunhan päästään homman kanssa alkuun", sanon sitten. Tuskinpa laumat pitkään niin vähällä voimalla toimisivat jos huomaisivat että alkaa oikeasti tulla ongelmia. Tai sitten ne olisivat vielä tyhmempiä kuin luulin.

Arkkienkelin toteamuksessa voi olla perää. Tamman olemus oli tietyllä tapaa luotaantyöntävä vaikkei tämä edes olisi tehnyt mitään, minä sentään vain olin tällainen epämääräinen harakka, kauhtunut kierokorva. Saattoi johtua tamman yleisilmeestä. Ja noh, luonteesta varmasti myös jos tämän kanssa vietti pidemmän aikaa.
Nyökkään.
"Noh, mites tämän kanssa kannattaisi edetä? Minä lähden etsimään kaaoksesta kiinnostuneita yksilöitä, sinä jatkat tutkintaa ja tiedustelua? Aloittelet hämminkiä?"
Kallistan hieman päätäni.
"Olisi lienee parasta sopia joku tapaamisaika. Niin että voisin tuoda tietoa mukaan saamista yksilöistä tai tuoda vaikka mukanani."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Joulu 2015 16:56

"Toivottavasti, muuten tästä tulee liiankin helppoa", kommentoin, vaikka suupieleni vetäytyivät hetkeksi pieneen, saalistajamaiseen hymyyn. En tiennyt kuinka paljon ori oli jo kerennyt saada minusta selville vain katsomalla naamaani, mutta uskoin, että tämän yhteistyön myötä se saisi tietää paljon sellaista, mitä ei koskaan olisi halunnut.

"Pitänee aloittaa niistä laumoista, joilla on rajavartija. Sana alkaa kiertää, heillä menee kuitenkin aikansa saada edes mitään kasaan."
Uskoin, että laumat poikkeuksetta epäonnistuisivat uusien vartijoiden palkkauksessa silloin, kun kahta olisi jo peloteltu.
"Yhden kuunkierron jälkeen, tässä samassa paikassa", totesin hetken mietittyäni. Katsoin alas Anakiniin lähes mietteliäänä. En erottanut orissa mitään pahaa tai edes ilkeyttä, se tahtoi enemmänkin vain tehdä jotain.

Siitä koituisi vielä ongelma, jonka joutuisin hoitamaan.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 26. Joulu 2015 17:06

Arkkienkeli puhuu aloittamisesta niistä laumoista joilla olisi vartijat. Kun tuonkokoinen tamma kävisi vähän löylyttämässä ponilaumavartijoita niin siinä olisi äkkiä varmaan hullunmylly jo liikkeellä. Hymähdän vähän huvittuneena.
"Teepä se. Minä lähden suuntaamaan laumattomien alueille."

Hän mainitsee tapaamisesta kuunkierron kuluttua ja nyökkään pienesti. Samaa olin ajatellut itsekin. Jos tällä kertaa kohtaisimme ajallaan.
"Auringonlaskun jälkeen", jatkan vielä tarkentavaksi ajankohdaksi. Jos silloin olisi helpompi varmasti törmätä ajallaan ilman että jompikumpi odottelisi koko päivän.

Katson hiirakkoa tammaa vielä tarkkaan. Tästä ei todennäköisesti seuraisi mitään hyvää, mutta olin kiinnostunut näkemään lopputuloksen.
"Nähdään silloin", tokaisen sitten ja käännyn poispäin tammasta, lähtien muutaman käyntiaskelen jälkeen liikkeelle ravissa. Vaikka tamma olisikin vielä sanonut minulle jotain, sitä en voinut tietää vammani takia, mutta nyt minulla oli ainakin jotain uutta mieleni päällä.

ANA poistuu.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Joulu 2015 17:24

"Auringonlaskun jälkeen", nyökkäsin myöntävästi ja katselin, kun pieni hiirakko lähti jatkamaan matkaansa. Se ravasi taakseen katsomatta pois luotani, mutta en pistänyt sitä lainkaan pahakseni. Pärskähtäen siirsin katseeni sinne, missä tiesin rajan kulkevan ja hymähdin sitten hiljaa. Lähdin kirein askelin siihen suuntaan, missä tiesin metsäponien majailevan. Heidän rajavartijansa oli kohtalaisen pieni ja tästä tulisi vielä hauskaa.

Kumeasti hörähtäen nostin ravin ja lähdin liikkumaan pitkästä aikaa kevein askelin kohti määränpäätäni. Vihdoin minulla oli tarkoitus tällä pahaisella saarella.

ARKKIENKELI POISTUU.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"