This mess we're in [MP/PL]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

This mess we're in [MP/PL]

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 21:05

[Zarroc ja Rea tänne!]

Gamette

Astelen kohti pohjoista lampea reippain askelin. Khimairan tapaamisesta on jo yli päivä aikaa. Mietin, onkohan Dèlle jo ehtinyt välittää viestin Loskalle. Ainakin asia on hoidossa. Olen saanut viestin kiertämään jo omalle laumallenikin - joskaan en niin monen hevosen kautta kuin haluaisin. No, kaksi asiasta tietävää ja sitä levittävää laumalaista on paljon parempi kuin ei yhtään. Toki minäkin teen oman osani ja pysähdyn kyllä kertomaan viestin jokaiselle vastaantulijalle. Mitä laajemmalle tieto leviäisi, sitä parempi.

Nyt en kuitenkaan etsi ketä tahansa metsäponia, vaan marssin päättäväisesti kohti lampea. Minun ja Orionin sovittu tapaaminen olisi tänään auringonlaskun aikaan. Siihen on vielä jonkin verran aikaa, mutta en malta olla menemättä jo paikalle. Toivon, että Orionkin ehtisi lammelle. Jos hän on löytänyt Ragenanin nopeasti, hän on hyvinkin voinut ehtiä takaisin metsäponien maille. Jos taas hänen on täytynyt lähteä etsimään johtajaa pitkin vuoristoa... Ravistan päätäni ja keskityn vain toivomaan parasta. Vuoristossa on niin kovin liukastakin talvisin, eikä Orion ole koskaan käynyt siellä... Toisaalta ajattelen, että minun olisi pitänyt lähettää joku muu. Toisaalta en tiedä, ovatko muutkaan metsäponit sen varmajalkaisempia vuoristossa. Kiristän tahtia melkein huomaamattani. Lampi siintää jo puiden lomasta.

Olen yllättynyt, kun näen tutun hahmon seisovan rannalla lähellä joen uomaa, mutta myös helpottunut.
"Orion! Olet jo täällä", huudahdan tervehdykseksi. Poika kääntyy minuun päin ja nyökkää.
"Löysin Ragenanin nopeasti. Hän oli lähellä rajaa."
"Hienoa. Mitä hän sanoi kuullessaan uutiset?" kysyn ja astelen Orionin vierelle rantaan.
"Lähetti pahoittelunsa Khimairan puolesta. Hän vaikutti huolestuneelta. En kyllä ihmettele."
"Mm", mumahdan ja nyökkään. Minusta tuntuu, että meidän kaikkien on syytäkin olla huolissaan.
"Ragenan sanoi pitävänsä kokouksen tai lähettävänsä viestinviejiä kertomaan asiasta laumalleen. Hän myös pyysi meitä kertomaan, jos kuulemme jotain uutta", Orion jatkaa, ja minä nyökyttelen.
"Niin, totta kai. Entä muuta?"
"Ei muuta. Hän saattoi minut takaisin rajalle, jonka jälkeen lähdimme eri suuntiin", Orion raportoi tunnollisesti.
"No, hienoa että se sujui noin hyvin", totean helpottuneesti.
"Joko olet lähettänyt viestit matkaan?" Orion kysyy, ja minä nyökkään.
"Sekä muille johtajille, että meidän laumallemme. Toivoisin kyllä löytäväni vielä lisää metsäponeja, jotka laitan kierrättämään viestiä", totean. Enköhän minä kuitenkin ennemmin tai myöhemmin löytäisi lisää laumalaisia.
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

Re: This mess we're in [MP/PL]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 21:16

RA'ZAC AVRAE

Minulla oli jotenkin kovin sekava olo. Sen jälkeen kun olin saanut Fróstin paremmalle tuulelle, olin miltei hyökynyt entistä parempaa tuulta. Mutta äskettäin minun puheilleni oli tullut joku, joka oli sanonut tuovansa viestiä metsäponien johtajattarelta, Gametelta. Ne uutiset olivat saaneet minut syvän surun valtaan, miksi kukaan haluaisi tehdä mitään tuollaista toiselle hevoselle? En ollut koskaan tavannut rajavartijaamme henkilökohtaisesti, mutta olin kuullut hänestä. Hän oli kuulemma vähän äreä, mutta aina todella tunnollinen ja luotettava. Miksi kukaan haluaisi vahingoittaa sellaista, joka teki vain työtään? En voinut ymmärtää, en mitenkään.

Päätäni pudistellen jatkoin lyhyttä laukkaani eteenpäin, juokseminen oli jäänyt vähän päälle Fróstin jälkeen, enkä osannut vieläkään oikein olla aloillani. Mutta toisaalta eipä minun tarvinnutkaan, en ollut tavannut ketään vähään aikaan sitä viestinviejää lukuunottamatta, joten saatoin aivan hyvin viettää päivääni juoksennellen. Tiesin kuitenkin, että vastassani olisi pian lampi, joten hidastin jo valmiiksi vauhtia. Vaikka täällä ei kylmä ollutkaan, lammen ympäristössä varmaankin oli, joten en mielelläni kastelisi itseäni ihan ensimmäisenä.

Puut harventuivat melko nopeaan tahtiin edeltäni ravatessani eteenpäin, kunnes näinkin jo lammen siintävän edessäni. Siirsin askellajini käyntiin ja ravistelin itseäni hieman, lennättäen pieniä hikipisaroita ympärilleni. Tullessani lammelle näin ensimmäisenä kuinka se kiilsi kauniina kaiken keskiössä. Hymyilin sille hieman huomaamattani, kunnes huomasin lammen rannalla kaksi henkilöä.

Toinen heistä oli Gamette, kunnioitettu johtajattareni, mutta toinen näytti verrattain nuorelta häneen verrattuna. Ja harmaalta. Hetken epäröityäni lähdin kävelemään heitä kohden, pitäen kuitenkin tarkasti asian niin, että he näkisivät minut heti. En halunnut ainakaan keskeyttää mitään tai tulla syytetyksi vaikkapa salakuuntelusta.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 21:33

"No, tuolta sellainen ehkä tuleekin", Orion toteaa olkansa yli vilkaisten. Minä katsahdan yllättyneesti samaan suuntaan. Ilman Orionia minulta olisi mennyt varmaan paljon kauemmin huomata tulija, niin täynnä ajatuksia pääni on jo valmiiksi. Tulija sekä näyttää että tuoksuu tutulta.
"Hän on metsäponi", vahvistan Orionille ja käännyn kohti tammaa. Nimikin juolahtaa mieleeni katsellessani ruunikon lähestymistä. "Rea."
Minusta tuntuu, että tammalla oli joku pidempikin nimi, mutta sen olen tainnut jo unohtaa. Onhan siitä jo jonkin aikaa, kun olemme tavanneet.

"Hei!" tervehdin tammaa ja otan pari askelta häntä vastaan. "Mukava nähdä pitkästä aikaa."
Orionkin kääntyy kohti tammaa, mutta pysyy muuten paikoillaan.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 21:37

Ilahduin siitä, kun Gamette tuntui ainakin jotenkin muistavan minut. Hän tervehti minua sen verran reippaan oloisesti, että se oli luettavissa tuttavallisuudeksi.
"Hei vain", hymyilin kevyesti tammalle ja tämän vierellä seisovalle harmaalle orille. "Tosiaan, mukava nähdä jälleen, ainakin äskeisten uutisten jälkeen."

En tarkoittanut latistaa tunnelmaa, mutta jotenkin sanat livahtivat suustani ilman minun lupaani. Ravistin päätäni hieman hämilläni, luoden katseen jonnekin muualle kuin tammaan ja tämän seuralaiseen.
"Pahoittelut äskeisestä, ei ollut tarkoitus... muistuttaa mistään. Kuinka olette voinut, Gamette?"
Lausahduksen jälkeen loin myös hieman uteliaan katseen vielä esittelemättä jääneeseen nuoreen oriiseen. Hän näytti jotenkin tutulta.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 21:49

"Uutiset ovatkin siis tavoittaneet sinut jo", huokaisen. Pudistelen kuitenkin päätäni Rean seuraaville sanoille ja hymyilen. "Ei se mitään. Hyvä vain, että olet jo kuullut asiasta. Olen saanut selittää sen jo moneen, moneen kertaan, eikä tapahtumasta ole paria päivääkään."
Luettelemani tietojen litania alkaa tuntua jo epätodelliselta ja etäiseltä. Muisto Khimairan haavoista ja ruhjeista ei niinkään.
"Sitä lukuunottamatta olen voinut ihan hyvin", vastaan hymyillen. "Tosiaan, tässä on poikani Orion. Orion, Rea."
"Hauska tavata", Orion toteaa Realle kohteliaasti. "Minä... annan teidän jutella rauhassa", hän toteaa minulle, nyökkää vielä Realle ja lähtee sitten talsimaan kauemmas meistä lammen rantaa pitkin. Minä hymähdän ja pudista päätäni.
"Hän on varmaankin väsynyt. Jouduin pyytämään häntä viemään viestiä vuoristoponien johtajalle, koska en millään meinannut löytää laumamme varsinaista viestinviejää", totean vähän pahoittelevasti.
"Löysin sentään Dèllen lopulta. Tosin minun piti värvätä vielä hänen ystävänsäkin toiseksi väliaikaiseksi viestinviejäksi, että tieto varmasti tavoittaisi kaikki johtajat. Ei Dèllekään koko saarta jaksa ihan hetkessä kiertää", naurahdan.

"Mutta se minusta ja minun ongelmistani. Mitä sinulle kuuluu? Oletko sopeutunut saarelle hyvin?" kysyn toiselta hymyillen.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 21:57

Nyökkäsin hiljaa tamman huokaistessa, että uutiset olivat jo tavoittaneet minut. Ehkä ihan hyvä, että olivat, olin kerennyt jotenkin käydä niitä läpi päässäni enkä ollut enää niin herkkä. Pystyin suhtautumaan asiaan vähän rationaalisemmin, enkä halunnut vain voivotella rajavartijamme kohtaloa. Ei se siltikään oikealta tuntunut, minusta se oli kamalaa, mutta osasin sentään olla paikallani.

Gamette esitteli minulle poikansa, Orionin. Ilmankos hän näytti tutulle, hän näytti aika paljon äidiltään. Hymyilin orille iloisemmin kuin äsken, nyökäten syvään. Se oli minun tapani tervehtiä kunnioittavasti, koska en kerennyt edes sanoa mitään, kun hän sanoi jo jättävänsä meidät rauhaan.

Siirsin katseeni loittonevasta orista takaisin johtajattareeni, joka selitti asioita ilmeisesti auki.
"Ymmärrän kyllä, olet onnekas, kun sinulla on noin rohkea poika", helähdin rauhallisella sävyllä, yrittäen hymyillä. Olin viettänyt monta vuotta haluten omaa varsaa, kenties useampaakin, perhettä. Sitä ei ollut kuitenkaan minulle suotu.
"Jos tarvitset edelleen itsellesi viestinviejää tai mitä vain, voit pyytää minua milloin tahansa", sanoin hetken kuluttua hieman varovaisesti, mutta ehdottoman varmana asiasta. Tekisin mitä tahansa laumani vuoksi.

Gameten kysyessä kuinka olin sopeutunut saarelle ratkesin jälleen hymyilemään.
"Oikein hyvin", vastasin. "Olen tavannut muutaman todella mielenkiintoisen hevosen. Eikä tästä paikasta saa tarpeekseen, tämä on ihmeellinen."
Nauruni oli kevyt ja nuotiltaan lähes laulavainen katsellessani Gamettea. Toivoin, että hän ymmärtäisi mitä tarkoitin.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 22:11

Hymyilen Rean sanoille ja nyökkään.
"Niin, niin olen."
Muistan vielä ajan, jolloin Orion piiloutui jalkojeni taakse kun vastaan tuli jotain pelottavaa. Kyllä hän tosin aika pian oppi itsenäiseksi ja on aina mielellään kierrellyt katselemassa asioita ympäri laumamme aluetta. Minulla on vähän sellainen tunne, ettei hän ole aina pysynyt ihan rajojen sisäpuolella, mutta en ole vielä sanonut asiasta mitään. Tämänhetkisten tapahtumien valossa asiasta pitäisi kyllä keskustella.

Yllätyn Rean tarjoutuessa niin kovin auliisti viestejä viemään.
"Ihanko totta? Se auttaisi minua todella paljon", vastaan rehellisesti. Kun laumassa on vain yksi viestinviejä, häntä saattaa joutua etsimään kauankin ennen kuin saan viestin oikeasti kulkemaan. Toinen virkahevonen auttaisi asiaa jo paljon. "Juoksisitko mieluummin pitkiä matkoja, vai lyhyitä ja nopeita?"
Tietysti "lyhyt" matkakin on suhteellinen täällä. On siinä kuitenkin jotain eroa viekö viestejä saaren toiselle puolelle, vai kuljettaako niitä lauman sisäisesti.

Hymyilen Realle takaisin tämän kertoessa, että elämä saarella on lähtenyt luistamaan hyvin. Naurahdan iloisesti hänen kuvatessaan Caraliaa ihmeelliseksi.
"Hauska kuulla, että olet viihtynyt. Saari kyllä osaa yllättää, vaikka täällä olisi asunut pitkäänkin", totean. Minun kohdallani yllätyksiä ei enää ole niin paljon, mutta kyllä täällä silti tulee silloin tällöin vastaan jotain odottamatonta - ja myös hyvällä tavalla odottamatonta, eikä vain eilisen kaltaisia tapauksia.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 22:21

Gamette vastaanotti tarjoukseni ilmeisen mielissään ja hymyilin jälleen iloisesti. Oli mukavaa, jos pystyisin olemaan mitenkään avuksi, varsinkin tällaisessa tilanteessa.
"Olen nopea lyhyillä matkoilla, mutta kestävä myös pitkälle matkalle", totesin sitten mietittyäni. "Minussa on paljon arabialaista verta, niin omistajat sanoivat. Olen kuulemma luonnostaan hyvä juoksemaan pitkää matkaa."

Olin oikeastaan verrattain ylpeä sukujuuristani, Bazzalth oli oikein komea ori ja näin selvästi hänessä sen, minkä varmaan omistajanikin olivat nähneet. Vaikka olin saanut kuulla, ettei syntymäni ollut johtunut vain siitä, mitä ihmiset päättivät.

Gameten kommentoidessa, että oli hauska kuulla minun viihtyneen, naurahdin jälleen heleästi.
"Uskon, että tällä saarella on aina jotain annettavaa", totesin. "Varsinkin jos on näin lyhyet jalat."
Olihan se totta, että mitä pienempi oli, sen enemmän salaisuuksien selvittämiseen meni aikaa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 22:28

"No niin, sehän kuulostaa hyvältä", tuumaan mielissäni. "Mitä mieltä olet, haluaisitko ihan virallisen viestinviejän tittelin? Ei siinä mitään muuta ihmeellistä ole, kuin että muut johtajat nähdessäni mainitsen tuntomerkkisi, että he tietävät kuka olet jos satut viemään heille viestiä."
Kylläpäs tämä nyt sattui sopivasti. Vaikka Rea ei haluaisi ryhtyä viralliseksi viestinviejäksi, minusta on silti hyvä tietää, että tarpeen tullen hän voi toimittaa viestejä. Jos Arkkienkeli vielä aiheuttaisi harmia, viestejä varmaan pitäisi kuljetella suuntaan jos toiseenkin.

"Sinulla on loistava asenne, Rea", naurahdan tammalle. "Pienestä koosta pitääkin osata ottaa ilo irti. Ei kaikkien tarvitse olla valtavia hujoppeja, jotka kolistelevat päätään puiden oksiin."
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 22:38

"Totta kai se käy", vastasin tammalle hymyillen. Jos se tekisi asiasta Gametelle helpompaa, voisin yhtä hyvin olla virallinenkin viestinviejä. Ei minulla ainakaan mitään estettä siihen ollut.
Kun Gamette sitten kehui asennettani, naurahdin jälleen aidon iloisesti. "Voi kun muutkin näkisivät minut aina noin."

Olin saanut kokea vähän sitäkin, että minua katsottiin kummeksuen. Ikään kuin kukaan ei saisi olla optimistinen, ei tuntea iloa pienistä asioista. Minusta se oli kovin hämmentävää, enkä voinut ymmärtää sitä mitenkään. Ihan niin kuin en muitakaan sattuneita asioita.
"Onko rajavartijamme turvassa?" kysyin hieman vakavoituneella sävyllä, ilmeeni oli lähempänä surullista. Hän oli taas tullut mieleeni yhtäkkiä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 22:47

"Hienoa! Tämä on mukava valopilkku kaiken tapahtuneen keskellä", naurahdan. Nyt Dèllelläkään ei olisi niin suurta työtaakkaa. "Tällä hetkellä minulla ei ole sinulle muuta tehtävää, kuin että kerrot Khimairan tapauksesta ja Arkkienkelistä kaikille vastaantulijoille. Mitä nopeammin tieto leviää, sitä parempi."

Nyökkään Rean kysyessä Khimairasta.
"Lumihevosten parantaja auttoi häntä jonkun vuoristoponin kanssa, joten hän selviää vammoistaan. Huonossa kunnossahan hän oli", huokaisen. "Kyllä hän varmasti ajan kanssa parantuu. Toivon totisesti, ettei Arkkienkeli saa päähänsä tulla takaisin. Taistelemaan Khimairasta nimittäin ei ole."
Mietin, onko kenestäkään meistä, sen kokoista hevosta vastaan. Hevoslaumoilla on sentään paremmat mahdollisuudet puolustautua.
"No, ainakin koko saari osaa toivottavasti pian varoa Arkkienkeliä. Minua kyllä pelottaa vuoristoponien puolesta", huokaisen. "No, ehkä tämä tästä. Ei Arkkienkeli yksinään mahda mitään koko saarta vastaan. Kyllä hänet ennemmin tai myöhemmin pysäytetään."
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 22:56

"Hienoa, että voin auttaa", hymyilin Gametelle. Hänen iloisuutensa oman tarjoukseni johdosta vaikutti minuunkin kuin sähköisku ja tunsin itseni jälleen paljon energisemmäksi. Olin metsäponien virallinen viestinviejä, kai sekin oli jo jotain? Ainakin pystyin siltä osin auttamaan laumaani.

Johtajattareni selvitti minulle enemmän Khimairan olotilaa ja olin siitä kiitollinen. Jos kerran lumihevosten parantaja oli auttanut häntä, uskoin hänen olevan niin hyvässä hoidossa, kuin vain pystyi koskaan olemaan. Tuskinpa parantajiksikaan otettiin täysin taidottomia henkilöitä, pakkohan heidän oli pystyä siihen, mitä ammatti velvoitti.

Gamette kuulosti huolestuneelta vuoristoponien puolesta, eikä suinkaan syyttä. Hymähdin vähän surullisesti kommentoidakseni asiaa.
"Uskon, että he ovat kokeneet jo niin paljon, että osaavat heti asiasta kuullessaan toimia sen mukaan", sanoin rauhoitellakseni tammaa. "He ovat kuitenkin saaren pienimmät. Heillä on aina eniten vihollisia."
Se oli pelkästään loogista, vaikken haluaisikaan asian olevan niin. Miksi kenenkään vihollinen pitäisi olla, jos ei edes tuntenut vastapuolta?

"Entä jos Arkkienkeli ei olekaan yksin", ehdotin varovasti tammalle, luoden katseeni maahan. Ei minulla ollut kokemusta tällaisista asioista, mutta minun mielestäni kukaan ei voinut pitkään olla pelkästään yksin.
"En tietenkään voi tietää sitä, mutta se on pakko ottaa huomioon. Entä jos hän ei ole yksin?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 23:11

Nyökyttelen mietteliäästi Rean sanoille hänen todetessaan, että vuoristoponeilla olisi varmaankin kokemusta tällaisessa ikävässä tilanteessa toimimisesta. Niin, on vuoristoponien historiaankin mahtunut yhtä sun toista.
"Mm, kyllä he varmasti pärjäävät. Siitäkin voi olla yllättävää apua, että he ovat tottuneet liikkumaan vuoristossa. Maasto on siellä heidän puolellaan", tuumin. Vuoristoon tottumattoman ei kannattaisi pahemmin rynnistää pitkin vuorenrinteitä, mutta varmajalkaiset ponit voisivat pinkoa siellä tarpeen tullen karkuun yllättävänkin kovaa. "Meidänkin voi olla helppo eksyttää mahdolliset pahantekijät sademetsässä, kun kerran tunnemme alueen ja olemme pienikokoisia."

Rea toteaa ääneen asian, josta minäkin olen huolestunut. Katsahdan lammelle ja mietin mitä vastaisin.
"Niin. Minä todella toivon, että hän on yksin - että tämä on vain yksittäisen sekopään hetken mielijohteesta tekemä asia", huokaan. "Mutta jos se ei ole... no, meidän on pidettävä mielessä, ettemme mekään ole yksin. Meitä on täällä kuusi laumaa, ja jos mekin järjestämme rivimme ja yhdistämme voimamme, olemme entistä vahvempia."
Tietysti vaarana on sekin, että tapahtuma aiheuttaa eripuraa ja epäluuloisuutta laumojen välille. Toistaiseksi Arkkienkeliä ei ole yhdistetty yhteenkään laumaan. Ponilaumoista hän ei ainakaan ole, se on selvä. Mutta entä kolme hevoslaumaa... No, joku johtajista varmasti lähettäisi tiedon, jos kyseessä olisi hänen laumalaisensa.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 29. Joulu 2015 23:21

Gamette vastasi pohditaani vuoristoponeista varsin kattavasti ja kuuntelin häntä kiinnostuneena. En voinut sanoa, että se olisi hyvältä kuulostanut; vuoristoponit olivat ilmeisesti joskus kokeneet kovia. Mutta ainakin se helpotti mieltäni, he siis tosiaan osasivat hoitaa ongelman niin kuin parhaaksi taisivat, eli varmaankin katoaisivat vuoristoon. Se oli hyvä, meillä ei ollut kuin melko vaikeakulkuinen metsä, mikä todennäköisesti hidastaisi Arkkienkeliä aikomuksissaan. Ainakin minä toivoin niin. Tiesin sen verran, että olin niin heikkohermoinen, etten jäisi kohtaamaan tammaa vaan juoksisin oikopäätä karkuun niin kovaa kuin ikinä pystyisin. Johtajattareni viestistä päätellen se oli vain hyvä reaktio, joten luotin siihen.

"Niin", vastasin mahdollisimman rauhallisesti, kun hän sitten myönsikin sen, mistä minäkin olin vähän huolissani. Ettei Arkkienkeli oikeasti olisikaan yksin. Että hänellä olisi sellaista seuraa, joka kykenisi mihin tahansa. Tai jos ei mihin tahansa, niin ainakin melkein. Se oli jo tarpeeksi paha minun mielestäni ja vilkaistessani Gametteen, ehkä hänenkin mielestään.
"Loppujen lopuksi se on hyvä, että laumoja on niin paljon", sanoin lopulta hiljaa. "Meitä on enemmän suhteessa siihen, että olisimme yhtä isoa laumaa. Useampi on valmis puolustamaan itseään ja tuttaviaan."

Entä jos Arkkienkeli olisikin jossakin laumassa? Ajatuskin puistatti minua, koska kuka johtajista olisi ottanut sellaisen hevosen laumaansa? Katseeni liikkui levottomasti ympäristössämme, en enää tiennyt mitä ajatella.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Sasu » 29. Joulu 2015 23:49

Rea toteaa, että laumojen paljous on hyvä asia, ja minä nyökkään.
"Ja jokaisen lauman alueella pahantekijöitä odottaa oma haasteensa. Tuskin lumihevosten jäätikkö tai aavikkohevosten laaja aavikkoaluekaan ovat kovin helppokulkuisia alueita, jos sellaiseen ei ole tottunut - ja varmaan harva on tottunut kumpaankin", arvelen. Saaren monimuotoisuus varmasti auttaa kutakin laumaa selviämään.

Ruunikko pälyilee ympäristöämme vähän sen oloisena, että olettaa Arkkienkelin saapuvan paikalle koska vain. Ovathan uutiset karua kuultavaa, mutta ei tässä vielä kannata antaa pelon hallita ajatuksia.
"Noh, pää pystyyn. Saari on käynyt läpi paljon, ja varmasti tästäkin selvitään. Varuillaan pitää olla, mutta ei liika murehtiminen auta", totean lempeästi. "Varoitukset on lähetetty kaikkialle, ja tällä hetkellä emme voi tehdä paljon muuta kuin odottaa."
Jossain muussa tapauksessa voisin toivoa, että Arkkienkelin herättämä huomio säikäyttäisi tämän tiehensä. Tamma oli kuitenkin lähettänyt terveisiä - ei vaikuttanut siltä, että huomio saisi häntä lopettamaan. Mutta tavalla tai toisella tästä selvittäisiin, ihan varmasti.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

Seuraava

Paluu Onlinepeli