Kuu on taivaalla ja taivas lammen pinnalla [VP - M]

Onlinealue kattaa kaikki Caralian pelialueet. Alue, jolle peli sijoittuu, tulee merkitä pelin otsikkoon (esim. "tasankohevoset - lehtimetsä" -> TH LM tai TH ja täsmennys peliviestin alkuun). Lyhenteet nähtävillä täältä Onlinessa pelataan nopeatempoista peliä pelaajien ollessa samaan aikaan paikalla. Pelin jäädessä kesken se jäädytetään.

Kuu on taivaalla ja taivas lammen pinnalla [VP - M]

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Helmi 2016 14:35

[Zari ja kääpiö, kits. Vuoristojen merenranta, havumetsän tuntumassa.]

GAWAIN'S CADELL

Väsynyt silmien räpäytys.
Toinen.
Vasen etujalka liikahtaa kokeilevasti. Hiljainen yskäisy.
Kurkkua kuivaa.

Kylmän jäänsiniset silmät räpsähtävät auki. Pimeä tähtitaivas yläpuolella.
Missäköhän helvetissä sitä mahdettiinkaan olla?
Penteleen kylmä täällä ainakin on. Olisiko...
Väsynyt vilkaisu maanpintaan.
Lunta. Hillittömästi lunta. Kokeileva hengitys syvään, uloshengittäessä ilma huurustuu ja katoaa hitaasti ilmaan.
Selvä. Helvetti tämä siis ei ainakaan ole, mutta mikäköhän paikka sitten?

Muistikuvat ovat hataria. Päässä jyskyttää. Vilkaisu merelle - onneksi se ei ole jäässä. Irtonaiset jäälautat olisivat varmaan hyvinkin äkkiä silponeet tiedottoman kappaleiksi.
Vasen lautanen on arka, katsahdan sitä. Tuore viilto, merivesi on pyyhkinyt suurimman osan verestä mennessään. Mutta suola ei tunnu erityisen miellyttävältä haavassa.

Jään hengittelemään ja tuumailemaan tilannetta paikalleni. Eihän minulla olisi kuin aikaa.
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

Re: Kuu on taivaalla ja taivas lammen pinnalla [VP - M]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Helmi 2016 14:42

VIDAR

40 päivää siitä, kun olin rantautunut tälle saarelle.

Olin pysytellyt koko tämän ajan metsässä, siellä oli hieman lämpimämpää, enkä ollut uskaltanut jäiden tultua lähteä vielä kiipeämään vuoristoon. Olin kyllä nähnyt Ragenanin katoavan siihen suuntaan, mutta hän oli ilmesesti asunut täällä jo vuosia. Kaipa hän tiesi vaistomaisesti, mistä kohti pääsi turvallisesti ylös ja alas.

Kyllä minäkin tietäisin jossain vaiheessa.

Seurasin rantaviivaa vakain askelin, mutta pää oli taas kerran pilvissä. En ollut tavannut ketään kuukauteen, kaikkialla oli ollut hiirenhiljaista. Ilmeisesti uutiset sen suuren tamman ilmaantumisesta olivat edenneet koko lauman alueelle ja kaikki meistä pienistä olivat käpertyneet jonkin kuusen tai kannon lomaan.

Katseeni vieraili välillä hieman edempänä, metsänreunan tuntumassa, kunnes erotin möykyn rannalla. Ei vielä, huomasin ajattelevani. En halunnut tutustua rantautujaan, en näin äkkiä, kun olin vasta itsekin tullut. Mutta ei auttanut empiä, olihan toista autettava. Mikäli hän apua haluaisi.

Niinpä siirsin kulkusuuntani sinne päin, missä möykky makasi ja olin kiitollinen siitä, että oli yö. Oli pimeää, hankiainen oli korkealla ja mereltä vietti kipeästi pureva tuuli. Se antaisi minulle etumatkaa, jos toinen osoittautuisikin joksikin muuksi, kuin pelkäksi vastarantautujaksi.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Helmi 2016 15:05

Voisikohan tähän jäätyä kuoliaaksi? Nestehukkahan tässä ennen pitkään iskisi, ja nälkä tietysti, mutta sää ei erityisesti hellinyt ihoa näin juuri merivedestä pakkasilmaan rantautuneelle.
Mutta miten nopeasti käytännössä kuolisin jos en vain jaksaisi vaivautua nousemaan ylös?

Hengittelen, yritän miettiä muistanko merimatkasta mitään. Ei aavistustakaan. En edes tiedä miten pitkään olen ollut meressä, päivän, useamman? Kurkku kyllä tuntuu niin karhealta että eiköhän tässä ole muutama tovi vierähtänyt. Olen varmasti ollut välillä tajuissanikin mutta muistikuvia minulla ei ole.
No, mitäpä minä niillä.

Ainut asia mikä minua yllättää, on se että missä ikinä olenkin, ketään uteliasta ihmistä ei ole vielä ilmaantunut viereeni häiriköimään.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Helmi 2016 15:09

Minusta tuntui, ettei hän ollut huomannut minua lainkaan. Liekö oli järki niin sijoiltaan merimatkan johdosta, ettei kuullut askelia, vai eikö vain välittänyt? Ehkä hän oli jonkin sortin pohdiskelija, kykenisi uppoutumaan omaan mieleensä päiväkausiksi. Kuulostihan se kyllä vähän narsistiselta, mutta mitäpä siitä.

25 hevosenmittaa oli hyvä matka tuijottaa toista. Mutta tämä juuri ja juuri kymmeneen yltävä pätkä oli vähän hankalampaa, sitä saattaisi saada turpaansa kun liian pitkään tuijottaisi.

Olin huomaamattani pysähtynyt, joten jatkoin taas matkaani, jälleen vähän hitaammin. Viisi hevosenmittaa meni puolet hitaammin kuin aiemmat kaikki, mutta menivät kuitenkin. Lopulta seisahduin aloilleni ja katselin häntä.

"Iltaa", sanoin sitten, koska yötä, olisi merkinnyt jotain ihan muuta.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Helmi 2016 15:16

Lopulta minusta tuntuu että hiljaisten ajatusteni läpi kuulen askelia, lumipeitteen narinaa. Voisin toki loikata salamana ylös ja hyökätä sokeasti vastaantulijan kimppuun, mutta maksaisiko se vaivaa?
Tässä kunnossa tuskin. Oloni on lähinnä sellainen kuin joku olisi pieksänyt minua päivän tai pari, ja en muista milloin olen viimeksi saanut ravintoa. Oli se kuka tai mikä hyvänsä, ihminen, villipeto tai toinen hevonen, en viitsi tehdä mitään. Ainakaan vielä.

Kirkkaiden silmieni katse osuu lopulta sentään vaihtoehdosta vaarattomimpaan, toiseen hevoseen. Vai voiko tuota edes hevoseksi sanoa, varsin pienihän tuo on. Ehkä sen pystyisi näin puolikuntoisenakin rökittämään jos tarvitsisi. Tumma otus, tuoksu on täysin vieras.

Iltaa. Hymähdän aavistuksen, tarkkailen toista maanrajasta hetken liikkumatta. Yskäisen, kurkkua kuivaa sen verran että liekö ääntä minusta edes pahemmin lähtisi.
"Hei", rohahdan jonkinlaiseksi vastaukseksi lopulta.
"Missäköhän helvetissä mahdan olla?" esitän sitten jatkokysymyksen, edelleen kuitenkin vaivautumatta liikkumaan.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 06. Helmi 2016 15:20

Ainakaan hän ei käyttäytynyt ensimmäisenä vihamielisesti, vaan ehkä enemmänkin neutraalisti. Tai ainakin tervehdyksestä päätellen. Kysymys taas oli omintakeisella tyylillä lausuttu, mutta mikäpä minä olin kielinatseilemaan. Käytin varmasti itsekin toisinaan hieman kyseenalaista kieltä, joten jokainen tehköön sen sitten tavallaan. Kirosin tosin yleensä vain norjaksi, kai toivoin, ettei kukaan ymmärtäisi sadatteluani jos sattuisi olemaan lähistöllä silloin kun löin pääni johonkin oksaan.

"Caraliassa", vastasin sitten kun tajusin, että olin meinannut upota taas jonnekin harhateille. "Villihevossaarella, ei tämä taida olla lähellä mitään järkevää paikkaa kartalla."
Ei minulla ollut hajuakaan oliko toinen ihmisten parista vai ei ja tietäisikö hän edes, mikä kartta oli. Mutta eiköhän sekin kohta selviäisi, mikäli hän saisi ilmeisesti käheästä kurkustaan ääntä irti.

"Oletko kylmissäsi?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 06. Helmi 2016 15:28

Toinen tuntuu olevan hiljaa aikansa, sitten kertoo minun olevan Caraliassa. Jahas? Ennen kuin kerkeän ihmetellä sen kummemmin, hän kuitenkin mainitsee kartasta ja villihevossaaresta. Tosiaanko?
"Täällä ei ole ihmisiä?" hymähdän käheällä äänelläni ja kohotan jopa hieman päätäni maanrajasta. Yllättävää.

Sitten toinen kysyy olenko kylmissäni. Meinaan ensimmäisenä vastata jotain nasevaa ja raivostuttavaa, mutta pidän pääni. Olisi lienee parempi yrittää nyt käyttäytyä hetki asiallisesti. Jospas tämä uusi tuttavuus sitten sentään osoittaisi minut veden äärelle ja jonnekin mahdollisesti kuivempaan lepopaikkaan. Rähisemään turhasta ehtisi aina myöhemminkin kun olisi taas voimissaan.
"Hieman kyllä."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Helmi 2016 18:45

Orin hymähdys kertoi minulle sittemmin, että hän oli selkeästi ainakin jollain asteella tullut ihmisten parista.

"Ei ole, hevoslaumoja on tosin kuusi."

Luku saattaisi kyllä järkyttää häntä jotenkin, mutta eiköhän siitä päästäisi sovussa ylitse. Pian hän myönsi olevansa hieman kylmissään ja nyökkäsin pehmeästi.
"Pääsetkö itse ylös? Täällä on lämpimämpiäkin alueita kuin merenranta."

Sitten tajusin, että emme olleet vaihtaneet edes nimiämme.
"Olen Vidar", sanoin, mikäli se häntä kiinnosti.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Helmi 2016 19:12

Kun tummanpuhuva uusi tuttavuuteni kertoo hevoslaumoja olevan kuusi, vetäisen hämmästyksissäni ilmaa henkeeni niin nopeasti että rupean yskimään. Kun toivun ysköksestäni, vilkaisen toista epäuskoisesti kylmänsinisillä silmilläni.
"Ihan oikeasti? Kuusi laumaa?" kysyn toiselta.
"Minkä kokoinen paikka tämä oikein on?"

Villihevossaari jolla on kuusi laumaa. Kuulosti todella utopistiselta. Liian hyvältä ollakseen totta ja niin edespäin. Missä ihmeessä oikein olin, Jumalan selän takana, takamailla tietämättömillä? Vai olinko ehkä sittenkin kuollut. Tosin en uskonut että isäntappajaa päästettäisiin taivaaseen, enkä minä sellaiseen uskonutkaan. Jumaluuksiin ylipäätään. Ne olivat vain sanontoja, loruja ja taruja. Jotain lohduttamaan ymmärtämättömiä piruparkoja.

Tummanruunikko kysyy pääsenkö ylös ja puhuu lämpimämmistä paikoista. Naurahdan kevyesti.
"Eiköhän tuo onnistu", vastaan hänelle, nousten sitten ylös niin sukkelasti että yllätän itsenikin. Joskin jahka olen neljällä jalalla, olo onkin hieman huterampi ja kylmyys tuntuu nivelissäkin paremmin. Ravistan lunta ja jäätä pitkästä harjastani, vaikka suurilta osin kostea harja olikin jo pakkasenpureman tönkkö eikä tuskin sulaisi kuin plusasteilla. Vähän pistelevät kaulaa mutta mitäpä tuosta.
Nyt kun olen ylhäällä, huomaan kuinka toinen oli ihan reippaasti minua pienempi. Poni tosiaankin, eroa meillä oli varmaan useamman kymmentä senttiä. Ihan jäntevä kaveri toinenkin näytti kyllä noin pieneksi olevan. No, jos tarve vaatisi niin eiköhän tuon saisi maihin, joskaan en uskonut että se tulisi olemaan tarpeen. Tähän hätään oli tärkeämpääkin mietittävää, mutta aina minä tarkkailin ihan varmuuden varalta missä tilanteessa olisin jos tulisi tappelu.

Vieras ori esittäytyy Vidariksi, luon häneen tarkan silmäyksen ja nyökkään. Mietin hetken, eiköhän toinen ansainnut minunkin nimeni tietää.
"Olen Cadell", vastaan sitten hänelle.
"Mistähän suunnasta löytäisimme juomavettä?" kysyn sitten. Kurkkua kaihersi edelleen.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Helmi 2016 19:22

Ori näytti oikeasti hämmentyvän niin kovasti sanoistani, että hän alkoi yskiä vimmatusti. Kurkustani karkasi puolittainen naurahdus, olihan se kieltämättä hämmentävä tieto, mutta että noin?
"En ole ihan varma saaren todellisesta koosta, olen ollut täällä vasta kuukauden päivät", totesin sitten, vaikken ollut ihan varma oliko hän esittänyt pelkän retorisen kysymyksen, johon ei haluaisi mitään vastausta.
"Saaren eteläosissa on myös laumattomille oma alue."

Pian hän nousikin ylös aika vauhdikkaasti, otin vielä varmuudeksi askeleen taaksepäin antaakseni hänelle enemmän tilaa no, vaikkapa hengittää.
Huomasin hänen mittailevan minua katseellaan ja totesin, että meidän kokoeromme oli isompi kuin ensialkuun olin edes ajatellut. No sillä ei ollut sen kummemmin merkitystä, olin vanhempi enkä todellakaan ollut mikään sorja poni, jos hän välttämättä haluaisi uhitella.

Mutta selkeästi ajatukset menivät molemmilta asian osalta ohitse, kun hän esittäytyy ja kysyy vedestä.
Nyökkäsin ensialkuun hänen nimelleen, Cadell, mukavan lyhyt, ja vasta sitten keskityin miettimään lähimmän veden sijaintipaikkaa.
"Havumetsän keskisosassa on käytännössä järvi, mutta muistelisin, että pienempi lampi on ihan tässä lähistöllä, korkeintaan kymmenen minuutin kävelymatkan päässä."

Vilkaistuani oriin vielä kerran lähdin kahlaamaan lumessa metsää kohden. Oletin hänen seuraavan ja kirivän rinnalleni omaa tahtiaan.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Helmi 2016 19:29

Toinen selvittää olleensa itsekin täällä vasta kuukauden, kertoen sitten että saarella oli tilaa laumattomillekin.
"No johan on", sanailen hämmentyneesti. Tilaa riitti ilmeisesti ihan kiitettävästi.

Vidar kertoo että havumetsässä olisi järvi, jatkaen sitten että lähempänä olisi pienempi lampi.
"Mitä lähempänä, sen parempi", saan sanottua vastaukseksi.
"En tiedä miten pitkään olen tuolla lillunut", sanon heilauttaen turpaani merta kohden, "mutta tuntuu siltä että kuolen nestehukkaan tätä menoa."

Pieni oppaani lähtee sitten kahlaamaan hangessa oletetusti juomapaikn luo, joten lähden sukkelasti hänen peräänsä, sen mitä kohmeisista jaloistani saan irti.
Suhteellisen nopeasti saan kahlattua toisen vierelle, jättäytyen kuitenkin askelenmitan jälkeen, hänhän se minun suunnannäyttäjäni oli.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Helmi 2016 19:32

Cadell vaikutti edelleen hämmästyneelle, joten annoin hänen olla enimmäkseen rauhassa ja miettiä kuulemaansa siinä kävellessämme. Uskoin kyllä, että hän mahtoi olla kovin janoinen ja varmasti nälkäinenkin, muistin kyllä miltä itsestäni tuntui tuon kyseenalaisen retken jälkeen.

Havumetsässä oli heti hieman lämpimämpi ilmanala, kun tuuli ei koko ajan yrittänyt puskea meitä kumoon ja pian löysimmekin tallatun polun.
"Onneksi on edes näitä polkuja", sanoin hetken kuluttua hieman rennompana. "Loppujen lopuksi metrin hanki on melko hankala."

Varsinkin näillä jaloilla, kun välillä askel oli muutenkin raskas. En ollut kaikkein kevyin kantaa elämän päiviä.
Vilkaisin sivulleni nähdäkseni kuinka Cadell pärjäsi, ettei hän ainakaan ollut kaatunut hankeen ja jäänyt sinne.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Helmi 2016 19:43

Kuljin kaikessa hiljaisuudessa Vidarin opastamana, tarkkailin samalla ympäristöä. Näytti varsin tavalliselle näin toistaiseksi. Pienen kävelyn jälkeen olemme jo siirtyneet rannalta havumetsään, ja silloin Vidar mainitsee jotain polusta.
"Mm", mumisen ja astun itsekin polulle. Hillitsen itseni tekemästä jonkin kommentin toiselle siitä että ei mikään ihmekään hänen lyhkäisillä poninjaloillaan jos hän meinasi juuttua hankeen, vaikka en nyt toki itsekään mikään hirmuisen suurikokoinen ollut.
Sen sijaan päätän vaihtaa aihetta.
"Tiedätkö miksi täällä on niin paljon laumoja? En ole ikinä tavannut paikkaa jossa olisi yhtä tai kahtaa laumaa enemmän."

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 07. Helmi 2016 19:53

Cadellia ei kiinnostanut keskustella kanssani lumihangesta, joten annoin asian olla. Sen sijaan hän vaihtoi aiheen laumoihin, mikä tuntui edelleen olevan se keskeinen ihmetyksenaihe.
"Laumat ovat ilmeisesti erilaisia alueita varten", vastasin hetken emmittyäni. "Vuoristoponit ovat vuoristossa, ylänköhevoset ylängöllä ja niin edelleen. Tietysti laumojen alueilla on muutakin, mutta se on se keskeinen sisältö."

Hetken kuluttua polku alkoi leventyä ja päädyimme pikkuruiselle aukealle, jonka reunamilla oli lampi. Seisahduin aukean keskelle, antaen Cadellin rauhassa päättää mitä tekisi ensimmäisenä. Hänenä menisin juomaan, ellei lampi ollut jo kerennyt jäätyä kunnon syväjäähän.

Pärskähdykseni myötä hengityksestäni kohosi jälleen höyrypilvi ja mietin, josko saaren sisäosissa olisi lämpimämpää kuin täällä, vuoriston kupeessa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 07. Helmi 2016 20:01

Vidar puhuu vuoristoponeista ja ylänköhevosista, mainitsee erilaiset elinalueet.
"Aivan", totean sitten, "mitä kaikkia laumoja sitten on? Taisit mainita että niitä on kuusi. Mitä muita on kuin vuoristot ja ylängöt?"

Pääsemme pian aukealle jolla on lampi. Vilkaisen tummanruunikkoon, en virko mitään, sen sijaan astelen surutta ja muitta mutkitta suoraan kohti lampea ja sen pintaa. Kunhan se ei olisi kovin pahasti jäässä.

Lammen pinta ei ensimmäisenä näytä hirveän lupaavalta, mutta katsottuani hieman arvioiden jäätä himoitsemani veden päällä, tähtään napakan iskun etukaviollani jään ja rantapenkereen reunaan. Kuuluu rasahdus ja pinnalle muodostuu murtumia mutta jää ei rikkoudu saman tien. No, kyllä minä veteni saisin, ilmeisesti jää ei ollut kuitenkaan paksua.
Isken muutaman uuden iskun etukaviollani ja kylmien rasahtelujen saattelemina jäänpinta murtuu ja paljastaa kylmän veden allaan. Hakkaan pientä avantoa reunoilta isommaksi muutaman tovin, kunnes päätän että tilaa on varmasti riittävästi ja kumarran kaulaani veden puoleen.
Vaikka vesi tuntuu ensimmäisenä pistävän kylmältä kuivassa kurkussani, se tuntuu samalla ihanan tyynnyttävältä ja selkeyttävältä. Juon ahnaasti, kuin en olisi juonut vuosiin.

kujakettu
Manaatti

Seuraava

Paluu Onlinepeli