Mirror, mirror on the wall

Suon laitamilla on varsin turvallista seutua, havupuiden asuttamaa korpea, mutta mitä syvemmälle menee sitä petollisemmaksi käy maasto. Tukevalta näyttänyt sammalmätäs saattaa upottaa varomattoman kulkijan suonsilmäkkeeseen. Pimeällä suolla näkyy usein virvatulia.

Mirror, mirror on the wall

ViestiKirjoittaja Svonkey » 17. Kesä 2014 19:48

/ Sachiyo & Titania. /

Leonia

Ei hemmetti.

Olin seurannut jokea eteenpäin, kohti saaren keskustaa ja poispäin ylänköhevosten alueelta, jossa olin jo tovin hengaillut. Joki oli muutaman kerran haarautunut ja tehnyt mutkia suuntaan ja toiseen, mutta olin kuitenkin kokoajan jatkanut vastavirtaan päin ja edennyt lehtimetsästä havumetsään. Nyt maisemat olivat kuitenkin muuttuneet jälleen ja voimakas suopursun tuoksu ja makea rämeen haju pureutuivat keuhkoihini. Pärskähdellen tarvoin eteenpäin entistä upottavammassa maastossa. Joka puolella oli pahaenteisen näköisiä kuusia, roikkuvia naavatukkoja kuin pukinpartoja ja vetisiä lammikoita. Ärsyttävä lotina siivitti askeleitani ja joka kerta kun nostin jalkani maasta kuului iljettävä imukuppiääni. Korvat niskassa jatkoin kuitenkin eteenpäin, toivoen pääseväni pian pois.

Muutaman kymmenen minuutin kuluttua jumitin kuitenkin edelleen rämeikössä eikä sille näkynyt loppua missään suunnassa. Jalkani olivat mutaiset polviin ja kintereisiin asti ja tunsin raivoni kohoavan jokaisella askeleella. Yritin parhaani mukaan kikkailla vankemmalla maalla ja sammalikolla, mutta silti sorruin jatkuvasti petollisille ja upottaville mättäille astumiseen tai harha-askeliin.

Älähdin ääneen upotessani taas suohon noin miljoonannen kerran ja seisahduin. Suljin silmäni ja koetin hillitä raivoani laskemalla hitaasti kymmeneen. Yksi... Kaksi... Miten täältä oikein pääsee pois? Kolme... Neljä... Haluan johonkin kuivaan paikkaan... Viisi... Kuusi... Nälkäkin kaiversi vatsassa. Teki suorastaan mieli itkeä turhautumistani.
Leijonamieleni Leonia.
Uskollinen ystäväni Fórskelling.
Svonkey
Tutustunut

Paluu Suo