Mitä nuo kauniit liekehtivät liekit ovat ?

Suon laitamilla on varsin turvallista seutua, havupuiden asuttamaa korpea, mutta mitä syvemmälle menee sitä petollisemmaksi käy maasto. Tukevalta näyttänyt sammalmätäs saattaa upottaa varomattoman kulkijan suonsilmäkkeeseen. Pimeällä suolla näkyy usein virvatulia.

Mitä nuo kauniit liekehtivät liekit ovat ?

ViestiKirjoittaja hennu11 » 24. Kesä 2011 18:44

[yksinpeli]

Dagafine
Ilta oli laskeutunut.Kävelin uteliaana himmeässä kuunvalossa, kunnes huomasin kaviotteni kastuvan ja tulevan mutaisemmaksi.Kävelin eteenpäin hieman arempana ja varovaisesti kunnes koko kavioni upposi.Nostin sen nopeasti ylös ennen kuin koko paikka imaisee minut.Tähdet olivat pikkuhiljaa tulleet esiin pilviharsojen takaa.Kuun edessä oli suuri pilvi ja kuu loisti sen läpi.kaunista.

Suuri tuulen puuska sekoitti pitkän mustan harjani sekaisin ja otsatukkani silmille. Heilautin otsikseni sivulle, ja siniset simäni näkyivät.Pidin vaaleansinisistä silmistäni.Ne olivat kauniit. Paitsi nyt olin hieman itserakas.Katsahdin taivaalle - tuulen puuska oli poistanut harsot pois taivaalta. Ja nyt kuu näkyi ja loisti täyttä loistoaan.

Rohkaisin itseäni ja lähdin kävelemään eteenpäin.Kavioni kastuivat hieman ja tulivat mutaisiksi.Tähän voisin mennä makaamaan ja ruveta rypemään mudassa.Menin makuulle ja käännähdin selän kautta toiselle kyljelleni.
"Kas näin sitä mennään !",huudahdin ylpeänä ja rupesin piehtaroimaan.

Olin mudan peitossa kyljiltäni, lavoilta ja lautasilta. Nousin ylös ja ravistelin ylimääräiset mudat pois harmaalta turkiltani.Olin aivan likainen.Lähdin raviin, mutta pian pysähdyin.Huomasin taivaalla joitakin "luikertelevia" aaltoja jotka koristelivat taivaan. "Mitäs noi kauniit liekehtivät liekit on ?", kysyi kuiskaten tyhjyisyyteen.Kuulin ääniä takaani.Käänsin salaman nopeasti pääni taakseni.Näin tumman suuren hahmon.Pyöristin simiäni ihmetyksestä. "Hei, olen Daga.Kukas sinä olet ?",kysyin mutta en saanut vastausta.Näin olennon kiiluvat silmät.Pian olento juoksi takaani sivulle ja huomasin tuolla olennolla sarvet. Hirvikö ?

Käänsin pääni eteeni.Hätkähdin ja hyppäsin taaksepäin.Näinkö haamun.Utuinen haalea hahmo seisoi muutaman kymmenen metrin päässä minusta. "Hei olen Daga.Kuka sinä olet ?", kysyin hahmolta, mutta tuokaan ei sanonut mitään. Kävelin lähemmäs hahmoa.Olin noin 10 metrin päässä tuosta.Hahmo kääntyi ja näytti hevoselta.Orilta.Ruskealta. Orilla oli läsi ja pari sukkaa ja pitkäharja. Tuo hymyili minulle.Kävelin lähemmäs.Olisin voinut koskettaa häntä, sitten hän katosi.Sydämmeni pumppasi melkein irti rinnastani.Olin shokissa.En voinut liikkua.Jalkani eivät totelleet.Pelkäsin enemmän kuin ennen.Miten hän voi kadota.Oliko hän aave ? Oliko juuri tuo ori kuollut tänne suon tapaiselle paikalle.Rohkaisin itseäni ja käännyin.Lähdin laukkaamaan tältä aave paikasta.
hennu11

Paluu Suo