Pelko tarttuu äänees ja sanoihin

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

Pelko tarttuu äänees ja sanoihin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 11. Kesä 2012 19:26

[yksinpeli :3 ja otsikko popedan kappaleesta elän itselleni.]

RAGENAN

En oikein vieläkään tiennyt miksi olin jäänyt sademetsään, jossa olisin voinut milloin tahansa syödä jotain myrkyllistä ja kuolla sinne. Mutta silti olin täällä edelleen, kuljin harvinaisen selvää polkua pitkin eteenpäin, yrittäen päättää mitä kautta lähtisin täältä.
Välillä ammuttua korvaa särki omituisesti. Sitä ei ollut särkenyt pitkiin aikoihin, mutta ehkä Lejkan kanssa maassa pyöriminen ei ollut tehnyt sillekään mitään hyvää. Eniten minua ehkä huolestutti silmäni jonka näkö ei ollut palautunut vieläkään.
Aina katsoessani oikealle jouduin kääntämään koko pään, ja se oli pitemmän päälle tylsää ja rasittavaa. Enkä sen lisäksi ollut vieläkään oikein oppinut sitä, se ei tullut refleksinä ja minusta oli helvetillistä herätä siihen pimeyteen, kun pitäisi nähdä sivuilleen.

Kuulin askeleita takaani - ne lähestyivät kovaa - ja pian sieraimiini tulvahtikin jotenkin etäisesti tuttu tuoksu. Seisahduin ja käännyin tulijaa kohden. Hiirakko tamma, muistaakseni aavikkohevonen, jonka olin tavannut eräänä iltana Magic Drinkin lähistöllä.
Tamma näytti siltä että hän ei muistanut nimeäni, mutta se ei haitannut minua.
"Delia", minä tervehdin häntä, muisteltuani hetken hänen nimeään. Tamma seisahtui pärskähtäen, kyljet vaahdoten. Hiirakko nyökkäsi minulle ja katseli minua alaspäin, kuten kaikki muutkin tällä saarella.
"Rag, saarella riehuu tarttuva tauti", hän puuskahti yhtäkkiä. Näköjään hän siis muistikin nimeni. Mutta hänen sanojensa kiireellisempi sisältö vei hieman huomiotani.
"En tiedä kenelle voisin tästä kertoa, en minä tunne muiden laumojen viestinviejiä kuin sinut!"

Minä vain nyökkäsin rauhallisesti. "No, minä olen nyt tässä. Kerro lisää." Hiirakko puuskutti edelleen, hän oli selvästikin juossut kovaa.
"Maustamaton Kermaviili tuli selvästi hieman järkyttyneen näköisenä luokseni äskettäin ja sanoi nähneensä laumattoman, joka kuoli hänen eteensä. Hän..."
Delia oli hämmentynyt asioista joita puhui minulle, tamma lopetti lauseen kesken ja pälyili ympärilleen vauhkoontuneesti.
"Niin, jatka vain." Tyynnyttelin häntä.
"Hän... laumaton, kertoi että niillä mailla riehui tarttuva tauti, joka oli varmasti levinnyt jo varmasti laumalaistenkin keskuuteen. Maustamaton Kermaviili sanoi nähneensä sierainten vuotavan ja toisen yskivän rajusti. Ja hänellä oli paiseita."

Kuuntelin hiljaisena, tajuten vähitellen itsekin mitä Delia puhui. Helvetti sentään, tarttuva tauti. Yritän vähitellen saada ääneni taas toimimaan.
"Niin, oliko... oliko muita oireita?"
Delia näytti ajattelevan hetken ja pudisti sitten päätään. "Ei, hän sanoi hevosen vain olleen todella laiha."
Nyökkäsin ja yritin sulatella tietoa.
"Tieto on saatava johtajille. Ja äkkiä. Sinun on lähdettävä heti. Maustamaton Kermaviili haluaa pitää hätäkokouksen yhteismaan havumetsässä, siellä missä oli laumojen yhteiskokous."
Delia hoputti minua ja pärskähdin toteavasti.
"Nyt, mene jo, minä lähden... etsimään jotakuta muuta. Mene!"

Katsoin hetken hiirakkoa silmiin ja nyökäten pyörähdin ympäri, nostaen laukan siltä seisomalta. Jätin Delian taakseni ja toivoin että hiirakko selviäisi matkastaan, minne hän ikinä lähtisikään seuraavaksi. Minun olisi ainakin etsittävä Lejka pikimmiten ja kerrottava hänelle.
Mutta mistä sairaus oli tullut? Miksi? Milloin?
En saanut vastauksia kysymyksiini, sain vain osakseni rankkasateen joka kiihdytti vauhtiani sademetsästä ulos päästyäni.

RAGENAN POISTUU.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"