Valkoinen kaksikko [sovittu]

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

Valkoinen kaksikko [sovittu]

ViestiKirjoittaja KawaiiFuyu » 06. Maalis 2014 13:37

[Kuutar tänne Thorinsa kanssa!]

Merrakil

En tiennyt, olinko vielä yhteismaalla. Viidakkoa oli riittänyt aivan hitosti ja se alkoi jo pikku hiljaa tympiä. Ei näkynyt merkkiäkään siitä, että maasto muuttuisi pian vähemmän hiostavaksi.
- Ägh! älähdin kun kompastuin koloon. Saakelin myyrät ja muut maaelukat, miksi hitossa niiden piti kaivella kolojaan sinne ja tänne muiden riesaksi?!
Astetta ärtyisämpänä jatkoin matkaa ja huomasin tulleeni purolle. Hmm, ehkä voisin kostuttaa kurkkuani ennen kuin jatkan matkaa, tuumasin ja löntystin puronvarteen ja upotin turpani viileään veteen. Mm, voittaa sen suolaisen meriveden mennen tullen..

Kääntelin korviani tarkkaavaisena ja kuuntelin, josko lähistöllä olisi jotain muutakin kuin kirkuvia papukaijoja ja sähiseviä, puissa kiemurtelevia käärmeitä.
Yhtäkkiä pääni singahtaa ylös. Kuulinko jotain? Oliko lähistöllä joku toinen, hevonen meinaan? Katselen levottomana ympärilleni. Ei mitään.
Päätän pelata varmuuden päälle ja kajautan ilmoille varovaisen hirnahduksen. Samalla toivon, etten olisi törmännyt Khimairaan, koska tällä kertaa en sietäisi sen pisteliäitä vitsejä..
KawaiiFuyu

Re: Valkoinen kaksikko [sovittu]

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06. Maalis 2014 19:04

[Täältä tukemme!]

Magna Bellator

Thor oli ihmeissään. Englannin kasvattina se ei koskaan aikaisemmin ollut käynyt, tai edes nähnyt sademetsää. Oikeastaan se ei edes ollut aijemmin tiennyt miltä sademetsä näytti. Nyt se oli saapunut kyseisenlaiseen paikkaan ja oli suorastaan hämillään paikan vehreydestä. Puiden latvukset peittivät auringon eikä alas päässyt juurikaan valoa. Ilma oli kuuma ja hieman painostava, mutta Thor ei antanut sen häiritä. Ori laski päänsä alas ja alkoi nyhtää ruohoa. Se oli kuullut, että jotkin sademetsän kasvit saattoivat olla hyvinkin myrkyllisiä, ja varoi siksi syömästä mitään ennalta tuntematonta.

Yhtäkkiä Thor oli erottavinaan toisen hevosen tuoksun. Se nosti valkean päänsä ruohoista ja haisteli ilmaa tarkkaillen samalla koko ajan ympäristöä. Ori ei kuitenkaan erottanut ilmasta mitään hälyttävää ja laski päänsä takaisin alas. Samassa ilmoille kajahti hirnahdus. Thor singautti päänsä takaisin ylös. Se ei sittenkään ollut erehtynyt. Metsässä oli toinen hevonen, vieläpä melko lähellä. Thor päästi kumean hirnahduksen vastaukseksi ilmoittaakseen paikallaolostaan. Se siivilöi katseellaan hämärää metsää, kunnes yhtäkkiä erotti puiden takana jotain valkoista.
Kuutar

ViestiKirjoittaja KawaiiFuyu » 06. Maalis 2014 23:11

Kumea hirnahdus kuului jostain oikealta. Lähdin ravaamaan ääntä kohti ja pian näin ison, valkoisen oriin. Se oli todella iso. En ollut ikinä nähnyt niin suurta hevosta.
Paha tuuleni laantui uteliaisuuden tieltä. Halusin kovasti tietää, mitä rotua tuo ori edusti. Ei noin isoja hevosia voinut olla olemassakaan.
Hidastin ravini käyntiin ja pysähdyin noin kymmenen metrin päähän oriista. Höristelin hieman korviani ilmoittaakseni, etten ollut vihamielisissä aikeissa.
- Hei, tervehdin epävarmasti.
Sitten mieleeni pelmahti Gametten ilmoitus: tunkeilijoita ei saanut päästää metsäponien reviirille. Tunsin itseni melko tärkeäksi sanoessani:
- Olet lähellä metsäponien reviirinrajaa. Olen Merrakil ja kuulun heihin. Emme saa päästää ulkopuolisia - siis muiden lauman edustajia ja laumattomia - reviirillemme.
Huh, toivottavasti en kuulostanut liian tärkeältä. Joka tapauksessa yritin kuulostaa diplomaattiselta.
KawaiiFuyu

ViestiKirjoittaja Kuutar » 07. Maalis 2014 21:40

Thor erotti puiden takaa valkean hevosen. Se oli pieni - tai siis pieni oriin itseensä verrattuna - ja lisäksi tamma. Ei siis luultavasti kovinkaa vaarallinen.
Thor piti silmällä lähestyvää tammaa joka pysähtyi jonkin matkan päähän ja lausahti tervehdyksen hieman epävarmalla äänellä.
"Hei. Olen Magna Bellator, sano vain Thor", ori vastasi tervehdykseen.
"Saavuin Caraliaan vasta eilen, joten olen melko uusi täällä. Siksi olen vielä hieman epätietoinen laumojen rajoista ja elintavoista", Thor jatkoi. Ori tiesi Yhteismaan, mutta se ei ollut huomannut tulleensa lähelle toisen lauman rajoja.
"Olet ilmeisesti ollut täällä jo jonkin aikaa", ori totesi, "joten voisitko kertoa minulle, millaista elämä täällä oikein on?".
Thor oli nähnyt suuren vaivan päästäkseen saarelle ja takaisin oli luultavasti vieläkin hankalampaa, ehkä jopa mahdotonta päästä. Siksi se halusi kuulla kaiken mahdollisen tiedon uudesta kodistaan.
Kuutar

ViestiKirjoittaja KawaiiFuyu » 08. Maalis 2014 01:35

Tämäpäs sattui, ajattelin kun Thoriksi itsensä esitellyt ori kertoi saapuneensa Caraliaan vasta eilen. Olimme siis kohtalotovereita. Paha ilmani laantui vielä enemmän saadessani itselleni juttuseuraa. Lisäksi se pyysi minulta apua. Tunsin itseni aika imarrelluksi, sillä Thor oli selvästi vanhempi kuin minä ja itse olin vasta kolmivuotias.

"Hmm.. Itse olen liikuskellut vain hiekkarannalla ja täällä sademetsässä. Lähdin tutkimaan yhteismaata. Täällä on ihan mukavaa, ainakin suurin osa hevosista ovat avuliaita", kerroin. Khimaira vilahti mielessäni, mutta tuskinpa Thor oli liittymässä metsäponeihin. Kokonsa takia se tuskin viihtyi sademetsissä.
"Metsäponien raja kulkee tässä sademetsässä. Olen kuitenkin ylittänyt jo rajan, joten ei hätää. Emme oikein saa päästää laumattomia ja muiden laumojen edustajia reviirillemme, koska saarella oleva tulivuori kuulemma purkautui vähän aikaa sitten ja se tuhosi laumattomien alueen", puhua palpatin lisää.
KawaiiFuyu

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10. Maalis 2014 20:44

Thor kuunteli Merrakilin selitystä elämästään saarella. Se toivoi salaa ettei törmäisi ainakaan lähiaikoina kovin ärsyttävää persoonaa omaavaan lajitoveriinsa, sillä juuri nyt se ei jaksaisi tapella, saatika sitten kuunnella jatkuvaa nalkutusta.
"Hmm, en tiedä paljoakaan tulivuoresta. Sen aiheuttamat tuhot eivät ilmeisesti ole yltäneet saaren näihin osiin", ori sanoi mietteliäänä.
Se oli kuullut vain hyvin vähän Hoerosta ja tulivuori kiinnosti sitä. Se tiesi kysymättäkin ettei sen lähelle meneminen ollut lainkaan turvallista, mutta tämä arvoitusten sumussa kylpevä saari suorastaan kutsui tutkimaan. Uhkarohkeus oli aina ollut pieni osa Thorin luonnetta, mutta se oli onnistunut tukahduttamaan sen. Niin se aikoi tehdä nytkin. Tai ainakin aikoi yrittää.
"Ainiin, kuulun Lumihevosiin, Gamette on johtajani", ori sanoi muistaessaan tuoreen liittymisensä uuteen laumaan.
Pään ohi lentävä ötökkä sai Thorin ravistamaan päätään. Ne vähäiset auringonsäteet, jotka aikaisemmin olivat paistaneet latvusten raoista, olivat kadonneet ja ilma alkoi hämärtyä. Pian laskeutuisi yö.
Kuutar

ViestiKirjoittaja KawaiiFuyu » 11. Maalis 2014 16:13

Thor vaikutti onneksi ihan mukavalta oriilta. Tunsin itseni aika tärkeäksi, kun joku kysyi minulta Caraliasta, vaikka olin ollut täällä melkein yhtä vähän aikaa kuin tuo ori.
"Hoero sijaitsee saaren kaakkoisosassa, niin johtajani kertoi. Me olemme nyt jossain saari keskiosassa, hitusen lännen suunnalla", kerroin Thorille.

Sitten Thor kertoi, mihin laumaan kuului.
"Selvä, itse olen metsäponi. Johtajani on Gamette", vastasin ja onnistuin hieman hymyilemään. Kääntelin samalla korviani, Khimairaa matkien, pitäen ympäristöä silmällä. Paitsi että se ruunikko oli käynyt hermoilleni, se oli myös opettanut miten sademetsässä liikutaan: hitaasti ja valppaasti.
"Jos jatkat tästä länteen, siellä on hiekkaranta. Sieltä heräsin, kun aallot kuljettivat minut tänne. Synnyin Amerikassa mustangilaumaan, entäs sinä?" sanoin.
Jostain syystä minun oli helppo avautua Thorille. Olikohan hän ensimmäinen ystäväni Gametten jälkeen? Tai no, kai Khimairankin voisi laskea kaverikseni, vaikka tulimme vain jotenkuten toimeen.

[Lumihevosten johtaja on Loskainen Syysaamu eli "Loska", ei Gamette :)]
KawaiiFuyu

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16. Maalis 2014 17:51

[Öäää, missähän ajatusvankilassa olen ollut tätä kirjoittaessani kun tuollaisen virheen sain aikaan :'D]

Thor silmäili valkeaa tammaa. Se oli jotenkin avoin. Valpas mutta avoin. Se toi mieleen siskon, vaikkei Thor ollut koskaan siskoa omistanutkaan. Ori törmäsi harvoin tällaisiin hevosiin, jotka tuntuivat jo ensitapaamisella läheisiltä.. millä sanalla heitä nyt kuvattiinkaan. Ystäviltä.

"Synnyin Englannissa. Emäni oli vanha vaunuhevonen. Omistaja hylkäsi sen saatuaan tietää tiineydestä, mutta emäni kertomusten mukaan vanha tallimies otti hänet latoonsa synnyttämään ja piti meistä huolta. Itse en muista tältä ajalta paljoakaan", Thor sanoi kurtistaen sitten kulmiaan mietteissään. Se hämmentyi omasta avoimuudestaan. Se tunsi olonsa kuitenkin rauhalliseksi, mutta päätti silti jättää menneisyydestään kertomisen tuohon vähäiseen pätkään, jonka se oli juuri saanut sanotuksi.

"Tämä sademetsä alkaa tuntua melko tukalalta, ja alkaa tulla pimeäkin. Täällä tuskin on kovinkaan turvallista pimeään aikaan", Thor sanoi ja nosti päänsä ylös tarkkaillakseen pimenevää metsää.
"Ajattelin lähteä etsimään hieman kotoisempia metsiä", ori jatkoi miettien kauniita havumetsiä joissa se oli varsa- aikoinaan temmeltänyt.
"Lähdetkö mukaani", Thor kysyi kääntyen lähteäkseen.

[Jos Merrakil vielä suostuu Thorin seuraksi, niin siirryttäisiinkö tuonne Havumetsä- alueelle?]
Kuutar

ViestiKirjoittaja KawaiiFuyu » 18. Maalis 2014 14:22

[Hehee :D]

Thorin kertomus yllätti minut. Oliko ori syntynyt ihmisten luona? Ja mikä ihme oli vaunuhevonen? Päätin kuitenkin toistaiseksi olla kysymättä asiasta.
"Ahaa, eli ihminen huolehti sinusta ja emästäsi.. Minä ja äiti olimme melko pitkään yksin, ennen kuin eräs ori otti meidät laumaansa. En oikein osaa luottaa ihmisiin, koska ne yrittivät kerran kesyttää minut, mutta pakenin niiden luota", kerroin.

Thorin ehdotus sai minut kääntelemään mietteliäänä korviani. Ori kääntyi lähteäkseen.
"Okei", vastasin ja lähdin seuraamaan sitä, mutta pysyttelin jälleen turvallisen välimatkan päässä Thorin takajaloista.
"Tuota.. Anteeksi että kysyn, mutta ethän sinä potki?" uskaltauduin kysymään.

[Sinä saat aloittaa topan havumetsään >:)]
KawaiiFuyu

Paluu Sademetsä