It doesn't even matter how hard you try

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

It doesn't even matter how hard you try

ViestiKirjoittaja Zarroc » 18. Huhti 2014 14:17

[mukaan Silkki & Nasim, yhteismaan ja aavikoiden rajat.]

добыто

Luka oli ollut todella mukava minua kohtaan. Hän oli ohjannut minut tänne ja kertonut samalla matkalla minulle mielenkiintoisia asioita tästä saaresta. Kaikesta päätellen olin tullut oikein mukavaan paikkaan, vaikka kaipasinkin ihmisiä.
Nälkäkään ei enää kurninut vatsassani, olin syönyt matkalla ja nyt oloni oli huomattavasti pirteämpi. En ollut ihan varma, missä tällä hetkellä tarkalleen ottaen olin, mutta jonkinlaisessa sademetsässä kuitenkin.

Tuoksu oli huumaava ja täällä oli omituisen lämmintä ja kosteaa muihin paikkoihin verrattuna. Totesin kuitenkin hiljaa mielessäni pitäväni tästä paikasta. Täällä oli paljon elämän ääniä enkä voinut mitenkään tuntea itseäni yksinäiseksi.
Heräsin vasta nyt ajattelemaan ystävääni. Minne hän oli mahtanut päätyä juostuaan kanssani mereen? Jonnekin muualle kai kuin tänne, koska ei häntä ollut näkynyt mailla eikä halmeilla. Tosin kaiken järjen mukaan täällä oli muitakin rantoja kuin se, minne minä tulin meriveden mukana. Eikös saarella ollut joka puolella rantahiekkaa?

Pysähdyin hetkeksi kuuntelemaan ja vain nauttimaan tästä elämän kirjosta.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: It doesn't even matter how hard you try

ViestiKirjoittaja Silkki » 18. Huhti 2014 14:37

Nasim

Sademetsän kosteus tuntui omituiselta aavikon kuivuuden jälkeen, mutta hengitin kosteaa ilmaa tyytyväisenä siitä huolimatta. Olin laukannut aavikolla nauttien auringosta, lämmöstä ja hiekasta kavioideni alla, mutta askeleeni olivat johdattaneet minut takaisin Yhteismaalle, sademetsän kosteuteen. Olin ottanut tavakseni juosta aavikolla päivittäin, ellei mitään tärkeämpää tekemistä ilmaantunut. Lihakseni voimistuivat ja minä tunsin oloni jälleen nopeaksi aavikon kasvatiksi, jollaiseksi olin syntynyt. Mikään ei estäisi minua juoksemasta aavikolla eikä kukaan voisi jättää minua taakseen. No jaa, todennäköisesti voisi, mutta ketäpä pieni liioittelu olisi haitannut.

Sademetsä ei kuitenkaan mahdollistanut samanlaista liitämistä kuin aukea aavikko. Täällä minä liikuin rauhallisin käyntiaskelin, väistelin matalalla roikkuvia oksia ja kasveja sekä varoin jokaista askeltani. Sademetsän kasvien peittämä pohja tuntui omituiselta kovien kavioideni alla, joten en ottanut riskejä. Minä en kaatuisi omiin jalkoihini kuin pahainen varsa.
Kohotin pääni nopeasti, kun näin edenpänä paikoillaan seisovan hevosen. Nähtävästi en ollut ainoa, joka oli hakeutunut sademetsän äänekkääseen ympäristöön nauttimaan kauniista päivästä. Noh, mitäpä sitä enää kääntymään, voisin yhtä hyvin käydä tervehtimässä tätä tuntematonta lajitoveria. Ties vaikka siitä saisi keskusteluseuraa. Aavikolla ei helpolla muihin törmännyt, sillä hevoset tuntuivat välttelevän kuumaa erämaata, joten pieni keskustelu piristäisi varmasti päivää.
"Hei", sanoin kuuluvalla äänellä, lähinnä varmistaakseni, että tuo tuntematon hevonen oli tietoinen siitä, että lähestyin sademetsän kasvuston seassa. Se nyt vielä puuttuisikin, että toinen säikähtäisi luullessaan pedon lähestyvän. Pysähdyin muutaman metrin päähän, katseeni uteliaana mutta arvioivana. Pääni oli korkealla kun katselin tuota minua selkeästi korkeampaa oria. Miksi kaikki tuntuivat olevan niin suuria tällä saarella?
Silkki

ViestiKirjoittaja Zarroc » 18. Huhti 2014 20:00

En kerennyt seisoskella kauaakaan ihmettelemässä luontoa ympärilläni, kun jo kuulin askeleita sekä tervehdyksen vähän kauempaa.
Käänsin läsin koristaman pääni ääntä kohden ja pieni, kohtelias hymy valtasi suupieleni. Siellä oli joku tamma, joka tuli vähän lähemmäs minua ja seisahtui sitten paikalleen. Hänkin oli ruunikko, mutta kauniin punertava ja huomattavasti pienempi kuin minä.
"Hyvää päivää", vastasin pian hänen tervehdykseensä, nyökäten päällänikin.

Täällä sademetsän vihreydessä minun silmieni vihreä sävy suorastaan syveni ja katselinkin tätä tammaa uteliaasti. Hän oli ensimmäinen kauniimman sukupuolen edustaja, jonka tapasin tällä saarella ja olihan se mielenkiintoista. En ollut ikinä ollut paljoakaan tekemisissä tammojen kanssa, ei oria heidän lähelleen yleensä päästetty.
"Kaunis päivä tänään, neiti. Saanen udella, kuka te olette?" Kysyin mahdollisimman kohteliaasti, nöyrästi kaulaani kaartaen. En halunnut vaikuttaa lainkaan uhkaavalta, varsinkin kun hän oli aivan itse tullut keskustelemaan kanssani.
Ja oli tietysti pienempikin, loihan se kaikille aina vähän alempiarvoisen tunteen. Myös minulle.

Samassa tajusin, etten esittäytynyt lainkaan itse. Voi, olinpa minä huolimaton.
"Ah, anteeksi sopimaton käytökseni, olen добыто, mutta sanokaa minua toki vain Louheksi."
Hymyilin edelleen ystävällisesti, mutta pienesti. En halunnut vaikuttaa liian tungettelevalta.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Silkki » 18. Huhti 2014 22:34

Tämä lajitoverini oli selkeästi saanut hyvän kasvatuksen, sillä jo tervehdys tuntui niin muodolliselta ja kohteliaalta, että lähes hämmennyin. Minä en hallinnut tällaista puhetapaa sitten lainkaan, mutta ilmeisesti ori osasi minunkin puolestani. En kuitenkaan antanut asian häiritä minua sen kauempaa, sillä toinen oli jo aloittanut keskustelun. Sen verran minäkin tiesin, että kysymyksiin kuului vastata ja keskusteluun osallistua, vaikka muutoin en hyviä käytöstapoja tainnutkaan hallita.
"Olen Nasim", vastasin lyhyesti ja ytimekkäästi omalla tyypillisellä tavallani. En olisi edes osannut muotoilla esittäytymistäni sen paremmin, vaikka olisin nähnyt vaivaa sen eteen. Sain juuri ja juuri estettyä epäuskoisen pärskähdyksen, kun ori pahoitteli sopimatonta käytöstään. Tämäkö sopimatonta? Orin oli pakko olla uusi tällä saarella, tai sitten toinen oli onnistunut pysyttelemään kaukana hevosista, sillä Louhen kriteerit sopivalle käytökselle tuntuivat olevan varsin korkealla.

En edes yrittänyt muistaa ensimmäistä vieraskielistä nimeä, joka soljui orin huulilta vaivattomasti, sillä minun korviini se kuulosti äärimmäisen sekavalta. Vaikka olinkin kasvanut kielten keskellä, tuo nimi ei kuulostanut yhdeltäkään sellaiselta kieleltä, joka olisi ollut minulle tuttu. Niinpä päädyin jättämään koko asian huomiotta, olihan ori varsin näppärästi tarjonnut siihen hyvän vaihtoehdon. Louhi sointui karkeaan suuhuni paljon paremmin, joten sitä nimeä minä käyttäisin, kuten ori oli ehdottanutkin.
"Mitä teet täällä?" Kysyin suoraan tapaani, mutta tajusin lähes sinä samana hetkenä kun sanat olivat karanneet huuliltani, miten epäkohteliailta ne saattaisivat kuulostaa. Ei minusta olisi korukielisiä muotoseikkoja noudattamaan, mutta kyllä minä nyt hieman parempaan pystyisin. Äänensävyni pehmeni huomattavasti, kun tarkensin aiempaa lausahdustani. "Täällä sademetsässä siis, tarkoitan."
Silkki

ViestiKirjoittaja Zarroc » 19. Huhti 2014 11:21

Tamman puhetapa oli täysin erilainen kuin minun, mutta en välittänyt siitä. Olin tavannut elämäni aikana erilaisia hevosia, eivät kaikki viitsineet olla kohteliaita eivätkä kaikki tienneet mitä se edes tarkoitti. Niinpä nyökkäsin pehmeästi, samalla tavalla kuin tamma olisi ilmoittanut nimensä hienomminkin. Ja olihan tuo varsin tiivis tapa kertoa kuka oli, eipähän nimi hukkunut korulauseisiin.
Niin, nimi. Nasim, se kuulosti mielenkiintoiselle ja maistelinkin sitä hetken kielelläni, tarjoten sitten tammalle pientä hymyä.
"Teillä on kovin kaunis nimi, neiti", sanoin hetken kuluttua, kasvot rehellisinä. Ei minulla ollut tapana valehdella.

Pian kuulin punertavan esittävän kysymyksen, joka olikin jopa vähän tylyn kuuloinen. Hän kuitenkin riensi korjaamaan sitä sillä aikaa, kun minun kasvoni olivat muuttuneet takaisin siihen neutraaliin ilmeeseensä. Kokoaikainen hymyileminen tuntui aina vähän rasittavalta, varsinkin kun perusilmeenikään ei mikään hirvittävän synkkä ollut.
"Aivan, niin, rantautuduin vain pari päivää sitten ja eräs hyvin mukava poni ohjasi minut yhteismaalle." Kerroin hänelle heti, kun olin jälleen havahtunut ajatuksistani. Olin kovin hajamielinen tänään, kaipa kaikki vain oli niin uutta ja erikoista.
"Entäpä te, neiti?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"