But today, I'll be born anew

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

But today, I'll be born anew

ViestiKirjoittaja Zarroc » 31. Touko 2014 20:01

[Mukaaan sekava seurakunta! Elikkä Ruger, Omora, Vagito ja Tempo, sekä perässäroikkujat. Pidetäänpä tytöt nopeena ja lyhyenä eikä marista siitä, että yhyy se on offi.]

Добыто

Tämä paikka oli niin omituinen.
Suorastaan sekava, jos ei muuta. Oli niin erilaisia alueita, astuit yhdeltä rajalta toiselle ja päädyit jälleen uudenlaiseen kokemukseen. Olin kiertänyt merenrantaa ja sademetsää, käynyt kääntymässä niin havu- ja lehtimetsässäkin. Olin kohdannut lammen ja joen, mutta en ollut uskaltautunut vieläkään sille tasangolle, josta Luka oli minulle puhunut.

Olin jostain syystä jäänyt tänne, sademetsän ihmeellisen maailmaan. Täällä oli niin paljon erilaisia hajuja ja ääniä, että kuljin vain valppaana eteenpäin, suurinpiirtein uteliaampana. Ohuehko häntäni viuhtoi välillä hieman jännittyneenä puolelta toiselle, mutta en voinut sanoa, ettenkö olisi viihtynyt täällä. Ainakin tähän mennessä vastaan tulleet olivat olleet ystävällisiä ja avuliaita, eikä kukaan ollut yrittänyt tappaa minua.

Ainakaan niin, että olisin sen huomannut.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: But today, I'll be born anew

ViestiKirjoittaja Kuolemankello » 31. Touko 2014 20:20

[ Voi jeesus mitä tästä tuleekaan :''D Mutta täältä tullaan! ]

Vagito

Mustanpäistärikkö katseli ympärilleen hieman hämmentyneenä. Hän muisti kulkeneensa tästä jokin aika sitten, joten ori oli selvästikkin hieman eksynyt. Luontokin oli niin vieras, niin erinlainen. Vagito ei ollut koskaan nähnyt tälläista kahdeksan vuoden aikana, ei ikinä. Ilma oli kostea, lämmin ja hieman hiostavakin. Arpinaama asteli silti hyvin varmoin askelin, vaikka ympäristö oli niin tuntematon. Koviahan ori oli kokenut elämänsä aikana, joten Vagito vain käveli eteenpäin, korvat viuhoen tarkkaavaisina lähes jokaiseen ilmansuuntaan.

Ori huokaisi hiljaa. Vagito oli jo hetken aikaa pyörinyt ilman seuraa, joten seuran löytymisen mahdollisuudet vain pienenivät. Tosin, olihan tuo haistanut muiden hevosten hajuja ja löytänyt jälkiä, mutta silti. Vagito ei myöntänyt itselleen, että sitä hieman pelotti ajatus oleskella aivan yksin saarella. Mutta yht'äkkiä Vagiton ajatukset herpaantuivat, sillä se oli huomannut jotain edessään. Mustapää ei pelännyt, vaan käveli raamikkain askelin tuota kohti, joka osottautui hevoseksi. Vieläpä vieraaksi oriksi.
Since 2011 →
Treffipalvelu ✖️ Deviantart

Komennuksessa herrat Vagito, Zolotoy Voron, Hallas ja Vincent
Kuolemankello
Cara-lapsi

ViestiKirjoittaja TuikKu » 31. Touko 2014 20:30

Omora

Valkea vihreäsilmäinen hevonen käveli suht varovaisin askelin eteenpäin. Se ihmetteli metsää ymmällään, sillä ei ikinä ollut nähnyt moista. Ilma oli kostea ja tuoksui kummalliselle. Se ei kuitenkaan härinnyt Omoraa sen enenpää ja tämä vain pyrki kävelemään eteenpäin koittaen olla kompastumatta juuriin ja muihin omituisiin kasveihin.

Korvat höröllä tamma katseli ympärilleen ja oli haistavinaan etäisesti hevosen, mutta siinä oli jotakin outoa. Ihankuin niitä olisi ollut kaksi. Tamma käveli hiljalleen vielä pienen matkan kunnes sen silmiin osui kaksi tummanpuhuvaa hevosta puiden takana. Se pysähtyi eikä uskaltautunut liikkua lähemmäksi pysyen noin kahdenkymmenen metrin päässä toisista, jääden seuraamaan niiden liikkeitä.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Sussu » 31. Touko 2014 20:58

Ruger

Olenkohan vihdoin löytänyt yhteismaalle asti? En tiedä. En ole tavannut ketään hetkeen, enkä niin välitäkään tavata.
Silti sieraimiini kantautuu useamman eri hevosen ominaistuoksu. Ei sillä, että odottaisinkaan tapaavani ketään toista kertaa - mutta joudun melkein harmikseni toteamaan, etteivät nämä tuoksut ole tuttuja. Minulla ei siis ole mitään tietoa siitä, mitä seuraavaksi joutuisin kohtaamaan, mikäli nyt en kääntyisi ja juoksisi pois.

Minua alkaa ihan hermostuttaa, kun yritän hautautua kummallisen kasvillisuuden seassa puiden ja pensaiden joukkoon. En toistaiseksi näe ketään, mutta joku - tai jotkut - ovat varmasti lähettyvillä. Tuskin uskallan enää edes henkeä vetää. Sen sijaan keskityn ympäristön tarkkailemiseen.
Keskittymisestä ei ole tietoakaan, vaikka yritän parhaani mukaan keskittyä ajatuksissani seikkailun sijaan tähän tilanteeseen.

Ja siihen, miten pääsisin siitä nopeasti pois.
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Wohweli » 31. Touko 2014 21:07

Tempo

Tämä sademetsä oli erilainen kuin se jonka lävitse nuori ruunikko oli vastikään kävellyt. Temposta se oli hyvä merkki. Kertoi, että hän eteni tällä saarella edes johonkin suuntaan, vaikka maisemat alkoivatkin käydä jo tylsän puoleisiksi. Kaikki puut olivat samanlaisia, kaikki polut yhtä tasaiseksi poljettuja. Oli oikeastaan suoranainen ihme ettei tamma ollut vielä löytänyt täältä rehevyyden seasta itselleen seuralaista. Hän, kun oli niin tarkkaan pitänyt silmällä sitä mitä ympärillä tapahtui.

Tempo käänsi hieman itseään havaiten jonkin vilahtavan metsikön seassa. Tamma veti korviaan taakse, mutta ei ollut tarpeeksi rohkea selvittääkseen mikä puiden seassa lymysi. Itsesuojeluvaisto kehotti vain jatkamaan tietämättömänä. Sademetsä, kun taisi olla melko runsas saalistajien suhteen.
Hannoverilaisen ei pitkän matkaa tarvinnut kulkea, kun se löysi edempää kaksi isohkoa oria. Herroilta voisi varmaan hieman kysellä. Reipas hymy läsikasvoillaan tamma tepsutteli orien luo.
"Heipä vaan," oli Tempo selvä ääninen tervehdys.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Zarroc » 31. Touko 2014 21:12

Käänsin päätäni rauhallisesti vasemmalle, tajutessani, että tässä metsässä oli ehkä joku muukin kuin minä. Höristin kiinnostuneena korviani.
Piakoin jostain sademetsän syvimmistä kolkista putkahti peräti kaksi hevosta, ori ja tamma. Haistoin vielä muutamia muitakin hajuja, mutta en ollut aivan varma, olivatko niiden omistajat enää paikalla.
Ori oli hiljaa, mutta tamma tervehti varsin selvästi.
"Hyvää iltaa", sanoin nöyrällä sävylläni, nyökäten pehmeästi molemmille. Miten he nyt olivat yhtäkkiä sattuneet tähän luokseni?

Katselin ympärilleni pienen hetken verran, tutkien samalla myös vihertävällä katseellani näitä kahta vierasta. Ori oli todella arpinen, tamma taas kovin nuori.
"Olen Добыто, mutta sanokaa toki vain Louheksi", esittelin itseni edelleen pehmeällä sävylläni, mahdollisimman kohteliaasti. Katseeni kiersi välillä myös ympäristössämme, mutta palautin sen kuitenkin takaisin näihin kahteen.
"Keitä te mahdatte olla?"
Minusta tuntui edelleen siltä, että ihan lähistöllä oli vähintään joku muukin, mutta miksei hän halunnut tulla lähemmäs? En kai minä nyt niin pelottava ollut?

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Kuolemankello » 31. Touko 2014 21:21

Pian Vagito oli myös huomannut nuoren vaalean tamman. Tamma tervehti näitä kahta oria varsin selvällä äänellä. Mustanpäistärikkö luimisti hieman korviaan ja tarkkaili hyvin tiiviisti tuota tummaa vierasta oria, kuin vaaleaa tammaa. Pian vieras ori esittäytyi Louheksi, ja kysyi pian Vagiton ja vaalean nimeä.
"Vagito" tuo vastasi matalalla äänellään, pidemmittä puheitta. Samassa arpinaama katsahti vieraaseen tammaan kysyvästi, odottaen että tuokin kertoisi nimensä.

Vagito tunsi olonsa varsin epämukavaksi, seurassaan kun oli tuntematon ori ja vieläpä tuntematon tamma. Oloa vielä ahdisti monet hajut, jotka lähtivät hevosista - jotka eivät olleet varmasti kaukana. Niimpä mustapää haravoi katseellaan mahdollisia tirkistelijöitä, ja huomasi lehtien, puiden ja pensaiden välissä jotain valkeaa. Vagito nosti päätään, ja tuijjotti suoraan tuota vaaleaa kohti.
Since 2011 →

Kuolemankello
Cara-lapsi

ViestiKirjoittaja TuikKu » 31. Touko 2014 21:31

Omora tarkkaili tiiviisti kauempana olevia hevosia eikä tiennyt oikein mitä tehdä. Samassa kahden orin seuraan liittyi kolmaskin hevonen, mutta se oli tamma. Vihreäsilmäinen heilautti häntäänsä napakasti koittaen saada jotakin eloa itseensä. Se ei kuitenkaan tiennyt tunsivatko nämä hevoset toisensa. Ehkäpä he tunsivat ja olivat päättäneet kokoontua täällä. Sillä millä todennäköisyydellä noin monta hevosta olisi osunut samaan aikaan samalle reitille.

Tamman katsellessa kolmikkoa tämä huomasi äkisti kuinka toinen oreista katsoi suoraan kohti. Valkea meni hämilleen ja oli ehkä hieman peloissaankin. Mitä toinen oikein halusi? Uskaltamatta mennä lähemmäksi se otti muutamia askelia kuitenkin sivummalle saaden paremman näköyhteyden kolmikkoon.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Sussu » 01. Kesä 2014 14:04

Hätkähdän korviini kantautuessa hevosten puhetta. Minä jähmetyn paikalleni patsaan lailla, liikuttaen ainoastaan terävästi hörössä olevia korviani kuullakseni paremmin. Ei vaikuta siltä, että hevoset tuntevat toisensa.
Enkä minä ole valmistautunut tällaiseen ryhmätapaamiseen. Onko edes mahdollista, että he ovat tavanneet sattumalta? Loogisinta lienee, että he ovat sopineet tästä etukäteen.
Mutta miksi? Ja mitä he minulle tekisivät, jos saisivat kiinni salakuuntelusta?

Liikahdan rauhattomasti varjoissa. Tunnen itseni aivan liian korkeaksi ja maskuliiniseksi liikkuakseni hiljaa ja kyetäkseni piiloutumaan. Entä jos joku lähtisi perääni, mikäli yrittäisin nyt paeta? Pitäisikö minun todella kyetä seisomaan paikallani niin kauan, että porukka hajaantuisi?
En ehdi saada ajatuksiani sitten minkäänlaiseen järjestykseen, kun joku liikahtaa. Joku muukin piilottelee kasvillisuudessa. Piilotteli.
Painan korvani vasten niskaani ja peräännyn äkisti, mutta se osoittautuu huonoksi valinnaksi.

Peruutan suoraan pensaaseen, josta kuuluu huomiota varmasti herättävä kahina. Ei pelkästään siihen astuessani, vaan myös hypähtäessäni äkisti takaisin eteenpäin.
Olen vähällä ottaa jalat alleni, mutta olen niin hermostunut, että päässäni suhisee ja sydämeni hakkaa epätavallisen nopeaan tahtiin.
Päädyn vain tuijottamaan siniset silmät levällään suoraan siihen valkeaan hevoseen.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Wohweli » 01. Kesä 2014 23:19

Tempo ei ollut tullut edes ajatelleeksi, että olisi mahdollisesti keskeyttänyt jotakin näiden herrojen välillä. Tähän hän vain oli marssinut, tosin ei todellakaan tarkoituksenaan jäädä. Ainoastaan kysyä sijaintia ja jatkaa sitten reippaana tyttönä eteenpäin. Niin, hänellähän oli lumihevosten johtajatar etsittävänään. Eräs oli ainakin neuvonut etsimään yhteismaalta. Olisi siis vähintään helpottavaa tietää, että oliko suunta oikea.

Tummanruunikko tervehtii takaisin mikä saa hannoverilaisen heti ilahtumaan lämpimästä vastaanotosta. Ehkä hän ei siis ollut ilmestynyt pahimpaan mahdolliseen aikaan. Ainakin näiden kahden seurassa saattoi tuntea itsensä turvatuksi. Vilahtanutta valkoista ei niin vain unohdettu sademetsässä kulkiessa.
Ori esittäytyy joksikin ja kehottaa sitten kutsumaan Louheksi. Esittäytyminen saa tamman nyökkäämään. Juuri, kun ruunikko on kertomassa omansa kysyy Louhi heidän nimiään. Nyt Tempo loi jopa pienen vilkauksen tähän arvekkaampaan oriin, hän tajusi vasta nyt tuijottaneensa ruunikkoon ehkä turhankin pitkään. Tumma esittäytyy Vagitoksi mikä saa Tempon jälleen nyökkäämään.
"Minä olen Tempo, Temiksikin kutsutaan ja ööh.. Missä päin mahdan muuten olla? En ole asunut täällä vielä pitkään niin ovat paikat vähän hukassa," läsikasvo kertoi hieman nolostellen ja pyöritteli kavion kärkeään maassa katsekin sille suunnalle tippuen.
Wohweli

ViestiKirjoittaja Zarroc » 02. Kesä 2014 11:32

Ori vastasi minulle olevansa Vagito ja tamma oli Tempo. Nyökkäsin molemmille ystävällisesti, huomioiden sitten paremmin tammaa. Hän esitti kysymyksen, ilmeisesti jopa hieman häveten tietämättömyyttään.
Vilautin Temille lempeän hymyn ennen kuin edes ajattelin vastaamista.
"Älkää huoliko, neiti, täällä muutkin ovat varmasti välillä hiukan hukassa", naurahdin. "Olemme yhteismaan sademetsässä, ainakin tietojeni mukaan."
Olin kerännyt nopeasti pääni sisällä tietoni kasaan, joita ei paljon ollut, mutta hahmotin edes jotenkin missä olin.

Katselin hetken ympärilleni huomatessani tämän vähäpuheisen orin katselevan jonnekin kasvillisuuden sekaan. Minulla oli kumma tunne, ettemme olleet täällä kolmestaan. Katseeni haravoi pitkään sademetsää, kunnes kuulin selvän rysähdyksen jostain päin metsää.
Käänsin katseeni takaisin seuralaisiini.
"Miksihän nämä piilossa pysyvät eivät tule tänne meidän luoksemme?"
Esitin melko retorisen kysymyksen ja samalla houkuttelin heitä molempia kertomaan, olivatko he huomanneet saman, että meitä oltiin selvästikin piilossa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Kuolemankello » 08. Kesä 2014 18:33

[ Huhhuh pääsimpäs rippileiriltä ja päätän vastata nyt heti, enkä kohta :') ]

Pian Vagito oli siirtänyt vihreät silmänsä näihin kahteen, mutta orin katse pysytteli enemmän tuossa vaaleassa tammassa, nimeltä Tempo. Ori saattoi jopa tuijjottaa tätä, mutta pian havahtui katsomaan Louhta kun tuo puhui. Tuo tumma ori kertoi, että he olivat yhteismaan sademetsässä. Vagito helpottui siitä, sillä ei oikein mielellään liikkunut muiden laumojen alueilla.

Myös tumma ori oli kääntänyt päänsä kohti kasvustoa ja huomannut etteivät he olleet yksin. Ori esitti kysymyksen, ja Vagito päätti hymähtää.
"Niimpä, suotta meitä pelätä" Vagito sanoi ja katsahti tuonne tiheään kasvustoon, josta rysähdys oli kuulunut. Vagito oli myös aivan varma, ettei olento, joka tuolla piilotteli, ollut peto. Hevosen ja/tai hevosten haju oli hyvin voimakas, ja osasi jopa Vagito erottaa kumpaa sukupuolta tuolla piilotteli. Arpinaama sai selville, että kasvustossa piilotteti sekä ori että tamma. Pian Vagito kuitenkin siirsi katseensa seuralaisiinsa, silmäillen vaivihkaa vaaleaa Tempoa, kuin odottaen että tuokin puhuisi.
Since 2011 →

Kuolemankello
Cara-lapsi

ViestiKirjoittaja TuikKu » 08. Kesä 2014 20:12

Omora katseli kolmikkoon päin kunnes kuuli ääntä hyvinkin läheltä. Pensaikko kahisi ja oksat napsahtelivat painon alla. Ilmassa oli hyvinkin monta eri hevosen ominaistuoksua, mutta valkea tamma ei osannut enää arvioida mistä mikäkin tuli.
Samassa se kuitenkin ympärilleen katsellessa huomasi suurehkon ruskean hevosen, jolla oli siniset silmät. Se katsoi suoraan kohti. Hetken Omora katsoi oria silmiin ja siinä vaiheessa tamma tiesi ettei tämä ollut enää piilossa keneltäkään. Valkea karvapeite ei todellakaan auttanut asiassa. Vain lumen seassa hän olisi ollut miltein näkymätön.

Vihreäsilmäinen ei tiennyt lainkaan mitä olisi tehnyt. Äkisti pelko sai siitä vallan eikä se uskaltautunut liikkumaan mihinkään suuntaan. Ilmapiiri oli jokseenkin painostava. Tamma vain katseli ympärilleen hätiköiden ja toivoi ettei kukaan hyökkäisi päin. Suurempi hevosjoukko oli saanut sen hämilleen.
TuikKu

ViestiKirjoittaja Sussu » 17. Kesä 2014 14:31

Valkea tamma, jota olen tuijottanut jo tovin, näyttää olevan ihan yhtä kauhuissaan tilanteesta kuin minäkin. Aistin hänen levottomuutensa, eikä oloani helpota lainkaan se, että hevosjoukko ihmettelee ääneen, miksemme mene heidän luokseen.
Ainakin uskoakseni he puhuvat minusta, ja tästä tammasta. Tuskin tässä lähettyvillä enempää hevosia piilottelee... Vai piilotteleeko?

Ei, ilmassa leijuu vain kahden tamman ja kahden orin ominaistuoksu minun lisäkseni. En tiedä, onko kukaan tuon valkean lisäksi nähnyt minua. Joka tapauksessa pelkään liikaa, että joku lähtee perääni. Joku minua nopeampi.
Tuskin uskallan enää hengittää. Sydämeni hakkaa liian nopeasti. Ja sitten minä liikun.
Kuin hetken mielijohteesta astelen lähemmäs tätä pelokasta tammaa, sen mitä nyt uskallan liikkua. Katson häneen koko ajan, kuin olettaen saavani tästä jotain henkistä tukea.

Olemme molemmat periaatteessa samassa tilanteessa. Jos tuo kolmen hevosen joukko päättäisi heittäytyä aggressiiviseksi - vaikka he uskottelevatkin olevansa ystävällisiä - meitä oli kaksi.
En minä odota tammalta apua, enkä aio auttaa häntä. Ehkä ajattelen hänen olevan minua helpompi saalis, mikäli siis ei ottaisi jalkoja alleen jo ennen aikojaan. Niin tai näin, kerään hermojeni rippeet kasaan ja katson häntä niin kauan kuin suinkin voin, ennen kuin astelen esiin piilostani ja käännän katseeni hevosjoukkoon.
Silmäilen näitä ilmeettömänä, jännityksestä kankeana ja korvat niskassa. Mutten elehdi hyökkäävästi. En elehdi laisinkaan.

Heistä jokainen on minua pienempi, muttei merkittävän paljon. Nuori tamma ja kaksi oria.
Nyökkään jäykästi, kuin tervehtien. Tässä minä nyt olen.
Mutta miksi minä olen tässä? En tiedä itsekään.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 30. Joulu 2015 15:10

[Tämä peli taitaa olla kuolemanoma, yksinvaltiudella katkaisen.]

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"