Sunday morning.

Sademetsien aluskasvillisuus on erittäin tiheähköä, jonka takia siellä on vaikeahko liikkua. Tiheä kasvillisuus kuitenkin takaa sen, että sieltä löytyy vaikka minkälaisia piilopaikkoja piiloutumista varten, jos jollakin on aivan hengenhätä. Piilopaikat ovat kuitenkin hevosille osaksi myös vaaraksi, sillä monenlaiset pedot pääsevät piiloutumaan niiden varjoon.

Sunday morning.

ViestiKirjoittaja Siuri » 09. Huhti 2015 22:20

[Tasareiden uusi johtaja tänne näin!]

Loskainen Syysaamu & Tuisku

Päivä oli vasta aluillaan. Viileä keväinen ilma valtasi koko metsän, ja täällä metsässä se tuntui aivan erilaista kuin pohjoisemmassa. Oli jotenkin kosteampaa, raikkaampaa.
Tuisku harppoi melko hitain askelin väsyneenä edessäni. Hän oli ilmeisesti nukkunut huonosti mutta halusi kuitenkin lähteä jo heti aamusta matkaamaan eteenpäin. En oikeastaan tiennyt, minne olimme matkalla, mutta sen tiesin, että tästä vähän etelämpään sijaitsi paikka, jonka kiertäisin näin pienen varsan kanssa kaukaa. Magic Drink.

Siitä olikin jo ikuisuus, kun olin viimeksi käynyt kyseisessä paikassa. Muistot sieltä olivat vähintäänkin erikoisia, mutta positiivisessa mielessä kuitenkin. Paikan ilmapiirikään ei ollut mitenkään huono, itseasiassa olisi varmasti mukava joskus käydä paikan päällä uudestaankin vaikka sitten vain katsomassa, miltä siellä nykyisin näyttää.
Johtajalle se ei ollut soveliasta, ymmärsinhän minä sen. Luulen kuitenkin soluttautuvani sekaan helposti, tuskin kovin moni hevonen saarella muistaisi saati tietäisi minua ulkonäöltä.
"Hups", karkasi suustani, kun kävelin ajatuksissani päin Tuiskua. Se oli pysähtynyt keskelle tietä ja tuijotti sisemmälle metsää. Käännyin myös katsomaan, mikä siellä oli niin ihmeellistä, kunnes näin valkoisen hevosen makaamassa osittain puskan takana.
"Äiti, tuolla makaa joku", Tuisku kuiskasi varovasti. Nyökkäsin.
"Odota tässä, äiti käy katsomassa, että kaikki on kunnossa", vastasin Tuiskulle ja lähdin kävelemään hevosta kohti.
Jo hyvän välimatkan päästä alan haistaa orin ominaistuoksun, ja tunnistan sen nopeasti tutuksi laumalaiseksi.
"Huomenta Jay!" sanoin melko reippaaseen ääneen, ennen kuin edes näin oria kunnolla.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: Sunday morning.

ViestiKirjoittaja Sussu » 08. Touko 2015 14:06

Jay Jay

Niin paljon kauniita tammoja kiehnäämässä minua vasten Magic Drinkissä. He eivät malta odottaa vuoroaan. En edes tiennyt, että koko saarella oli näin paljon kauniita neitoja - ja he kaikki ovat tulleet kumartamaan uutta johtajaa.
Baarimikot kantavat eteeni juomia, kaikilla on mukavaa, enkä edes muista, milloin viimeksi olisin ollut näin onnellinen. Välissä vilkaisen leveä virne kasvoillani baaritiskille, jossa joukko oreja tuijottaa minua enemmän tai vähemmän murhaavasti. Kateellisia.
Ja sitten tapahtuu jotain.
Heidän keskeltään ryntää minua päin Cleopatra, hampaat ojossa. Pelästyn, en kerkeä väistää, ja hän tarraa hampaansa kurkkuuni saaden veren pulppuamaan kaulastani.
Teen kaikkeni päästäkseni tamman otteesta. Huudan, mutta turhaan.

Yhtäkkiä tajuan, ettei tamma kurkussani olekaan Cleopatra. Hän on muuttunut Loskaksi, joka on edelleen kiinni kurkussani, mutta kuulen hänen sanovan:

"Huomenta Jay!"

Säpsähdän hereille unestani, nostan pelästyneenä päätäni ja tuijotan silmät pyöreinä hevosta, jota en heti tunnista. Helpottuneisuus saa minut kuitenkin rentoutumaan välittömästi tajutessani, että äskeinen oli vain unta.
"Huomenta, Loska", vastaan edelleen unesta sekavana. Kun ajatukseni alkavat selkeytyä, minä tajuan, että se on tosiaan johtajatareni. Ei, entinen johtajatareni.
Sen ymmärrettyäni kömmin äkkiä pystyyn.

"Minä taisin... nukahtaa."
Naurahdan. Eiköhän Loska tajunnut, etten minä päättänyt valita leposijakseni sattumalta baarin lähettyvillä olevaa puskaa. Tai enhän minä ihan puskassa maannut, mutta melkein.
Ravistan itseäni siltä varalta, että minuun on tarttunut jotain maasta.
"Mukava nähdä taas", aloitan, ja mietin hetken.
"Minulla on sinulle itse asiassa tärkeää asiaakin. Olet ollut mitä parhain johtaja, mutta minun on jätettävä lauma. Et nimittäin usko, mitä tasankohevosten johtajatar päätti tehdä kohdattuani hänet baarissa." Minua alkaa naurattaa, mutta tyydyn vain hymyilemään varsin leveästi - ja vähän omahyväisesti - säilyttäen katsekontaktin Loskaan.

"Hän luovutti johtajan paikan minulle."
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

Re: Sunday morning.

ViestiKirjoittaja Siuri » 01. Marras 2015 14:47

Jay näyttää heräävän melko nopeasti horroksestaan. Hän tuntuu tunnistavan minut yhtä nopeasti kuin minä hänet. Pian ori seisoo jo tukevasti neljällä jalalla ja toteaa nukahtaneensa. Naurahdan tälle varovaisesti - vai että nukahtanut?
Jay toteaa, että on mukava nähdä jälleen. En ehdi vastata väliin, kun ori jatkaa ja kertoo, että hänellä on minulle asiaa. Hämmennyn hieman, mutta jään kuuntelemaan korvat höröllä, mitä orilla on mielessä. Samalla Tuisku kävelee hitaasti meitä kohti kun huomaa, ettei kimo ole millään tapaa pelottava. Hän ei taida muistaa Jayta, vaikka he tapasivat vain päivää myöhemmin, kuin minä ja Tuisku. Vai muistaako?

Ajatukseni katkeaa nopeasti, kun Jay kertoo jättävänsä lauman. Mielessä ehtii käydä monta kysymystä: eikö hän pitänyt lumesta? Vai oliko hän löytänyt kenties kumppanin toisesta laumasta? Ori alkaa puhua tasankohevosten johtajasta, mikä saa minut keskittymään vielä enemmän orin sanoihin, mikäli se edes on mahdollista. Orin kasvoille leviää melkoisen kokoinen hymy, enkä todellakaan tiedä mitä on luvassa, kunnes pienen hiljaisuuden jälkeen Jay sanoo jotain, mitä en ensimmäisenä kuvitellut kuulevani.

"No oho!" saan sanottuna silmät pyöreinä hämmästyen. Jaysta johtaja? Olinhan minä pitänyt häntä todella hyvänä tyyppinä, ei sillä, mutta enhän minä edes tiennyt tasankohevosten etsivän uutta johtajaa.
"Tai siis. Onnea, tottakai!", saan sanottua naurahtaen. Mieleeni palaa väkisin ajatus siitä, kuinka Iris oli kuulemani mukaan luovuttanut paikkansa baarissa Pandalle. Eihän tässä ollut nyt samanlaisesta tapauksesta kyse? En ole koskaan tavannut Cleopatraa, mutta olen kyllä kuullut hänestä ja hänen räiskyvästä persoonastaan paljon.

"Sinusta tulee nyt sitten tasankohevonen. Tai lauman johtaja", sanon ääneen, jotta tajuan tilanteen itsekin paremmin. Pieni hymy kohoaa myös minun kasvoilleni. Kyllä ori mielestäni oli oikein kelpo johtaja, joskin hieman harmittaa, että hän jättää meidän laumamme.
"Vau", saan vain yksittäisiä lausahduksia suustani kaiken hämmennyksen keskeltä. Yritän kuitenkin koota itseni kasaan nopeasti.
"Mitä ihmettä baarissa oikein tapahtui? Tai siis, Cleopatrako luovutti tuosta noin vain paikan?" kysyn orilta hieman lisää.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Paluu Sademetsä