All those empty words, burn it all.

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä lumien sulettua joki saattaa paikoitellen tulvia.

All those empty words, burn it all.

ViestiKirjoittaja Zarroc » 11. Syys 2011 15:36

ZOE

Vaikka vihasinkin sitä että Murhaaja oli tullut keskeyttämään minun henkilökohtaisen, yksityisen taisteluni, olin silti vain tavallaan kiitollinen orille. Koko aikana kun olimme olleet joessa, en ollut sanonut orille mitään, vaikka kipu vihloi ja veri valui. Sainpahan varmaan ainakin mukavat arvet takalistooni, vielä siis lisää sen vanhan arpeutuman jälkeen. Kaulaankin saattoi tulla jotain pientä nirhaumaa, joka kuitenkaan tuskin näkyisi sen kummemmin. Helvetti kun olin kaunis näky rämpiessäni vihainen irvistys naamallani ylös joesta, veri ei lakannut valumasta joka puolelta minua. Se raidoitti minut punamustaksi taas kerran, minä maistoin sen myös kielelläni, olin ilmeisesti jossain vaiheessa purrut kieleeni tai huuleeni. Kuinka vain, rikki se oli silti.

Ihan niinkuin etunénkin, sitä särki niin jumalattomasti että halusin kirkua. Tuskaa, kipua, viiltävää sellaista joka ei anna millekään muulle mitään mahdollisuutta. Minä vilkaisen oriiseen joka on pysynyt joka hetki vierelläni, katson hetken Murhaajan mustia silmiä, joissa ei näy sääliä, hyväksyntää, vihaa tai mitään muutakaan. Ne ovat vain tyhjät puolikuut, niin kuin aina ennenkin.
Minä lähden ontumaan metsää kohden, haluan tälle jalalle jotain rauhoittavaa, muiden kanssa minä pärjäisinkin. Lähden kuin vainukoira erään puuduttavan kasvin perään, jota saisin sitten varmaan olla pureksimassa joka hetki että pysyisin pystyssä. Siinä matkalla metsää pitkin vilkaisen vierelläni tasaisin askelin lipuvaa Murhaajaa, joka näyttää ilmeettömälle, vaikka arpi vääristääkin komeita kasvoja.

"Waarom ben je gekomen?"
Kysyn viimein käheästi, samalla kun seisahdun ja repäisen irti muutaman lehden juuri löytämästäni sopivasta kasvista. Seisomme siinä keskellä metsää, minä märehdin yrttejä kuin joku lehmä ja toinen katsoo minua ensin hiljaisena, kunnes päättää vastata. Tai ainakin niin minä luulen. Minä kysyn Hollanniksi, mutta hän selventää asian ihan selvällä Suomen kielellä. Ilmeisesti.
"Minä seurasin teidän taisteluanne jonkinaikaa. Sinä olet rammaksi vahva, mutta silti taistelunne oli alusta asti epäreilu. Hän oli sinua paljon nopeampi. Minä en edes tiedä miksi tulin väliin."
Minä nautiskelen hänen hollantilaisesta korostuksestaan, sellaista kun ei kovin monella ole. Mutta silti, miksi hän ei käytä Hollantia? En jaksa jäädä puimaan asiaa, nielaisen vain loput kasvistani ja tunnen leppoisan turrutuksen valtaavan kehoni. En tunne yhtäkään haavoistani.

Aika jämptiä tavaraa.
En tiedä miten vastata Murhaajan selitykseen, se on liian tyhjentävä. Hän kehuu ja moittii minua samaan aikaan, enkä nyt ole varma miten siihen suhtautua. Viimein huokaisen ja luon lyhyen katseen ympärillämme olevaan metsään. Tyydyn vain nyökkäämään ja katson sitten muualle. Minä haluan pois tästä tilanteesta.
"Sinun on aika mennä."
Minä tokaisen viimein ja ori nyökkää hitaasti, luoden minuun terävän katseen. Minä irvistän vastaukseksi, pärjään kyllä älykääpiö. Murhaaja pyöräyttää silmiään ja katoaa pian äänettömästi varjoihin. Minä lähden jatkamaan matkaani, kasvot kalpeampina kuin aikoihin.
Pärjäisinkö sittenkään?

PELI PÄÄTTYY.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"