I'm waiting, hating, needing, being me.

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä lumien sulettua joki saattaa paikoitellen tulvia.

I'm waiting, hating, needing, being me.

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Helmi 2011 17:06

[Ellunen tänne~]

Adolf

Nyt kuuluin virallisesti laumaan. Oli jo aikakin, matka oli ollut pitkä ja puuduttava saaren toisesta päästä. Olin kiertänyt jo omien maideni havumetsää ympäriinsä, nyt tuntui siltä, että olin todella väärässä paikassa. Metsä näytti siltä, kuin olisin kävellyt täällä jo aikaisemminkin. Toisaalta kaikki metsät olivat niin kovin samankaltaisia.
Lumi oli puuduttavaa. Mieleni teki levätä ja rauhoittua, mutta tarvoin siitä huolimatta lumessa. Halusin tietää, mitä kaikkea täältä löytyikään. Kenties jotain oikeasti kiinnostavaa? Olihan johtajatar puhunut jotain murhista ja itse murhaajasta, miksei täällä siis voisi todella olla jotain erilaista? Ihmisiä paikassa ei ainakaan ollut. Se asia hämmästytti minua yhä kovin. Ihmiset olivat tähän asti päättäneet koko elämäni, kuinka vaihdoin omistajaa aina tilaisuuden tullen. Nyt minun oli vihdoin aika suoda itselleni tilaa ja ottaa ohjat omiin käsiini.

Pieni kapea aukio avautui edessäni. Joki. Se virtasi edessäni ja tukki tien. Jääkerros joen päällä ei näyttänyt kestävältä, päinvastoin se näytti siltä, että rikkoutuisi heti kun joku jalallansa koskisi siihen. Tieni tosiaan oli nyt katkaistu. Voisin valita kumman suunnan tahansa, mutta kumman valitsisin? Voisiko joen kiertää jommalta kummalta puolelta? Katselin ympärilleni ja mietin.
Käännyin oikealle. Se vaikutti paikalta, jossa en ollut ennen käynyt. Vasen puoli taas näytti sen verran tutulta, etten jaksanut nähdä maisemia uudestaan. Olinko nyt saapunut sille paljon puhutulle yhteismaalle?
Jatkoin matkaa rämpien läpi kinosten. En erityisemmin pitänyt tästä ainaisesta lumesta, sitä tuntui olevan kaikkialla. Ehkä olisi parasta mennä takaisin alkupisteeseen, sademetsään. Siellä ei ainakaan olisi liikaa lunta.

Aurinko paistoi täydeltä taivaalta. Oli keskipäivä, ja aikaa pimeän tuloon riitti. Ajattelin kiertää paikkoja päivännäöllä, illemmalla etsiä itselleni sopivan pedin. Toista yötä en haluaisi viettää lumihankien keskellä, kuten edellinen oli niin kulunut. Sitä edellisenä kuljeskelinkin vain ympäriinsä etsien laumaani. Oloni ei ollut erityisen väsynyt, vaikka uni oli jäänyt vajaaksi. Pysyin yllättävän pirteänä.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: I'm waiting, hating, needing, being me.

ViestiKirjoittaja Zarroc » 19. Helmi 2011 17:13

RAGENAN

Aika suuri lumihanki täällä... Oikein mukavaa näin lyhyin jaloin tällaisessa hangessa tarpoa. Puistelin päätäni vähänväliä, mahani laahasi lumessa, vaikken ollutkaan mikään läskipallo vaan melkoisen hoikka shetlanninponiksi. Puhahtelin ärtyneesti. Tämä oli minulle tavallistä ärtyneempi päivä, koska kuka nyt tällaisesta hangesta pitäisi? Tietysti ne joilla oli pitkät jalat... ei tällainen tuottaisi lainkaan mitään vaikeuksia, mutta entäs me lyhytjalkaiset rääpäleet? Heh vaan, mutta ei kyllä yhtään naurattanut. Jaha. Edessäpäin näkyi iso hevosenkuvatus. Ei tuo nyt lainkaan yhtä iso kuin Rijm ollut, lähellekään, mutta leveä. Hehheh. Oliko kaikki tämän saaren hevoset jotain tankkilaivoja. Tarvoin itsepäisesti korvat sivulla suurinpiirtein ison hevosen eteen.
"Hello." Täräytin Englanniksi. Hitsiläinen jos tuo ei ymmärtäisi, ei voisi mitään. "Who are you?" Kysyin välinpitämättömästi. Halusin mahdollisimman nopeasti pois täältä lumihangesta, joka oli kyllä perin korkea. Jotain 70-80 senttiä kait, elikkä melkein yhtä iso kuin minä.
Huhhuijaa. Oli siinä kyllä lumimäärällä kokoa. Mulkaisin pahasti lähintä lumivallia, joka oli aurautunut minua korkeammaksi kinokseksi polun sivuun, jota oli nähtävästi raivannut muutama samankokoinen norsu kuin tuo minun edessäni seisova ruunikko.
Ei ollut kyllä kilttiä tai kohteliasta sanoa ketään norsuksi, mutta en minä sanonut, ajattelin vain. Ei minun sitä ääneen tarvinnut sanoa. Ihan vain ajatuksissani voisin nimitellä kaikenmaailman eliöitä vaikka miten eikä kukaan tietäisi mitään.
Jollei täällä olisi ajatuksenlukijoita joukossa...
Päätin järjettömät ajatukseni siihen että siirsin päättäväisen katseeni minua rutkasti isompaan oriin.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Helmi 2011 20:43

Englanti. Tuo kaunis vihreä maa. Kuinka ehdinkään jo ikävöidä sitä. En ole ollut täällä kun vasta ihan muutaman päivän, silti ikävöin kovasti maisemia siellä.
Hidastin tahtiani lähinnä löntysteleväksi. Se tuntui oudolta, olin tottunut kulkemaan kaula kauniisti kaarella ja tahdissa. Nyt kuitenkin vain löntystin lumihangessa. Se oli yhä raskasta, eikä varmasti muuttuisi siitä mihinkään suuntaan.

Edessä alkoi hahmottua aivan pieni hahmo. Oliko se jonkinlainen.. ..poni? Musta erottui lumen seasta hyvin. Sen matkaaminen vaikutti kuitenkin todella hankalalta. Mitä se täällä teki?
Pieni poniherra tervehti. Ja millä kielellä! Puhuiko se tosiaan.. englantia?
"Good afternoon", sanoin herralle kohteliaasti. Pysähdyin ollessani polviani myöten lumessa ja katsoin pienemmän liikkumista. Varsa se ei ainakaan ollut, onneksi.
Ori oli esittänyt kysymyksen.
"Sir Adolf", vastasin ja nyökkäsin orille. Se vaikutti todella mielyttävältä hevoselta. Hämmästyin toisen puhuessa kieltä, jota olin puhunut kotiseudullani. Puhuikohan hän ollenkaan tätä toista kieltä?
"And who are you sir?" kysyin kohteliaasti nyt orilta.
Kulonmustalla näytti olevan toinen korva erilainen. Vasemmasta puuttui pala. Mitähän oli sattunut?
En viitsinyt kuitenkaan enempää kysellä asiasta, vaan vaihdoin aihetta johonkin paljon huomattavampaan.
"Where are you from?" jatkoin selvällä brittiaksentilla. Tai siksi sitä kutsuttiin. Huomasin samaa sävyä myös orin tervehdyksessä. Voisikohan hän sittenkin olla Englannista.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 19. Helmi 2011 20:53

Oh my god! Toinen vastasi Englanniksi! Huui. Ehhe. Miten pystyinkään ajattelemaan pahasti noin jumalaisesta olennosta? Huuh. Nyt täytyisi olla kohteliaampi kuin äsken, muuten saattaisin karkoittaa toisen Englantilaisen pois huonolla käytökselläni..
Siellä kun arvostettiin kohteliaisuutta.
"Ah, I am Ragenan. Nice to meet you."
Väläytin toiselle hymyn, joka valaisi hetkeksi kasvoni ja käänsi korvani höröön. Huomasin toisen katseen pyyhkäisevän myöskin ammutun ja purrun korvani ylitse, mutten välittänyt. Useimpien katse kääntyi ensimmäisenä siihen. "I'm from England, Scotland, actually." Vastasin kohteliaasti, kera pienen hymyn.
"What about you, sir?"
Kysyin taas aivan yhtä kohteliaasti kuin toinen oli puhutellut minua. Ainiin, olihan hänellä nimikin.. mikäs se nyt taas oli.. Adolf. Niin, sepä tosiaan. Hieno nimi hienolla hevosella, kieltämättä.
Tosin tällaisella kelillä kovin moni ei voinut näyttää hienolle, joten sanotaanko että paremmalle hän näytti nyt kuin minä, satuinpa rämpimään mahaani myöten lumihangessa.
"What brought you here to carry the Lord, far from England?"
Hymyilin hiljaa, seisoen nyt värähtämättä paikallani. Katsoin tummanruunikkoa hevosta kiinnostuneena. Oliko toinen tosiaan Englannista? Brittiaksentilla hän ainakin puhui, toisin kuin minä, enemmälti Skotlannin murteella.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 19. Helmi 2011 23:01

Sydämeni hymyili. Kuinka olikaan mukavaa tavata tuollainen kohtelias nuoriherra, - englantilainen vieläpä.
"Nice to meet you too", vastasin yhtä kohteliaasti. Hymyä en kuitenkaan saanut aikaan, mikä ei ollut suurikaan ihme. Kohtelias, mutta ei pirteä.

Skotlannista.
"From Scotland? I am from west", sanoin. Harmikseni en muistanut kaupungin nimeä. Se oli kuitenkin ollut laaja alue, kartano ja paljon peltoa. Ehkä toinen ei ymmärtäisi, jos kuvailisin vain luontoa, samankaltaisia paikkoja voisi olla paljon. Olinhan kiertänyt paljon maata ympäriinsä matkallani tänne, ja kaikki oli vaikuttanut samanlaisilta. Kauniilta silti.
Ragenan esitti kysymyksen. En oikeastaan osannut vastata siihen miettimättä ensin. Minä en nimittäin todellakaan tiennyt, mikä minut tänne toi.
"I don't actually know", sanoin hetken pohdittuani.
"I did not have enough room to live", vastasin totuudenmukaisesti. Kaipasin omaa tilaa jo pitkään, nyt vihdoin sain sitä.
"What about you sir Ragenan, what brings you here?" kysyin myös orilta. En tiedä kiinnostiko, mutta muodon vuoksi ajattelin kuitenkin saada puhetta aikaan.
En vieläkään ollut täysin ymmärtänyt, että täällä on tosiaan joku, joka puhui englantia. Olikohan näitä hevosia monia? Tapaisin heitä mielellään.
"What have you thought about Caralia, sir?" jatkoin kyselyä. Nyt kun kerran kieltä sai puhua vapaasti, puhutaan.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 20. Helmi 2011 12:19

[Juu, nää mun Englannin lauseet.. Ihania ;) Kannattaa varmaan mesessä kysellä niitten tarkotusta jos ei ymmärrä :D Kun en jaksa aina omasta päästäni vääntää, niin Google Kääntäjää käytän, eikä se ole aina ihan luotettava.]

Nyökkäilin kohteliaasti jokaiseen Adolfin esittämään lauseeseen, kunnes tuli kysymyksen vuoro.
"It was really just a shame that I came here, sir. It was not my intention, I was just washing the aftermath of battle wounds, sir."
Hymyilin hieman kuullessani orin toisen kysymyksen. Kyllä, minulle kävi todella hyvin puhua Englantia. En todellakaan tiennyt osasiko toinen laisinkaan Suomea...
"This is a pleasant place, although I do not have only been here more than a few days, sir."
Vastasin totuudenmukaisesti. Nyt olisi sitten minun aikani esittää kysymys.
"What about you, sir? Have you enjoyed, sir?"
Käänsin korvani taas hörölle, ne olivat painuneet lähinnä sivulle. Oli hyvin vapauttavaa jutella näin vain rennosti Englantia, koska olin saanut Rijmille vääntää Suomeksi. Ja se oli ollut yllättävän vaikeaa. Rypistin otsaani hieman.
"Can you speak any other language, what I call the Finnish, sir.?"
Kysyin hymähtäen, päätäni kevyesti kallistaen.
"Tähän tapaan herra. Tämä on oikeastaan toinen kieleni, en tiedä mistä se juontaa perunsa."
Selitin tällä kertaa Suomeksi ihan. Tietysti puhuin mielummin Englantia, mutta olisi hyvä tietää jos voisi jossain yhteydessä myös Suomea puhua.
"Of course, I speak English rather", sanoin tyynesti, jatkaen kuitenkin pian. ".. but it would be good to know that you can talk between toistakin language, sir."
Kiiruhdin kuitenkin jatkamaan nopeasti.
"I hope I have offended you, sir. You speak perfect English, but like I said, Finland is one of my mother tongue, I would sometimes engage in it, sir."

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 20. Helmi 2011 15:58

“What an injustice”, sanoin pudistellen päätäni. Itselläni oli sentään ollut tarkoitus tänne tullessani, mutta se tarkoitus ei ollut löytää saarta, josta hevoset pitäisivät huolta. Tarkoitus oli löytää uusi pohja elämälleni, ja tänne saavuin.
”I totally agree”, vastasin seuraaviin sanoihin, jotka mainitsivat paikan miellyttäväksi. Sitähän tämä oli.
Ori esitti kysymyksen. Se teki sen todella hienovaraisesti ja kohteliaasti. Siitä minä pidin. Mikä onni törmätä hevoseen, joka osaa käyttäytyä arvonsa mukaisesti!
”This place is delightful, i suppose”, vastasin. Vilkaisin luontoa ympärilläni. Kyllä, hyvin mieluisa ja hurmaava. Pidin paikan valoisuudesta ja monipuolisuudesta. En ollut ikinä aikaisemmin kävellyt sademetsässä, mutta täällä se tehtiin mahdolliseksi. Erikoisinta oli, että sademetsä sijaitsi aivan lumisen havumetsän vieressä.
Seuraava kysymys kiinnitti huomioni taas takaisin oriin. Olin alkamassa vastata kysymykseen, kunnes ori muutti kielensä tuohon, mihin olin täällä jo ehtinyt tottua.
En tiennyt, kummalla kielellä olisin vastannut; kauniilla ja viehättävällä engannin kielellä vaiko sitten tuolla epäkohteliaan kuuloisella suomella. Ori ehti avata taas keskustelun, ennen kuin ehdin miettiä edes vastausta.
”I speak Finnish fine”, vastasin matalalla äänelläni kohteliaalle orille.
”As well as English”, jatkoin. En oikeastaan osannut sanoa, kumpaa osaisin paremmin. Molemmat sujuvat kuin luonnostaan.

”Do not be apprehensive of that”, sanoin orin valitellessa kielistä.
”Minä pidän myös suomen kielestä, mutta puhun paljon mielelläni englantia”, jatkoin suomeksi. Se kuulosti jo oudolta englanniksi puhumisen jälkeen.
”But it sounds more graceless”, valittelin. Olinhan jo rannalla huomannut, kuinka suomeksi pystyy muokkaamaan ja lyhentämään sanoja sopimattomiksi korviini.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 20. Helmi 2011 16:16

Nyökkäilin kohteliaasti orin vastauksiin. Vainiin, Adolfkin puhui Suomeksi. Mielenkiintoista.
"Suomen kieli tosiaan kuulostaa melkoisen epäkohteliaalle, herra." Sanoin tyynesti, katsahtaen varovaisesti ruunikkoon päin. "I understand perfectly, sir." Sanoin ja ymmärsinkin.
"Languages are a difficult thing, especially if I have time to get used to another, sir. And the second is indeed quite different than the other, sir." Sanoin selvästi Englanniksi. Oli ihan hyvä että kumpikin osasi sekä Englantia ja Suomea tarpeeksi hyvin kommunikoidakseen ymmärrettävästi keskenään.
Kylläpä oli hyvä ettei minun tarvinnut yksikseni täällä höpöttää Englantia ja Suomea vuorotellen, vaan minulla oli järjellistä ja kohteliasta seuraakin vielä!
"Where are you going now, sir? If I may ask."
Kohteliaisuus oli Englannissa kaiken perusta, piti osata kiitellä, herroitella, rouvitella ja neiditellä. Anteeksipyynnöt sopivassa kohden lepyttivät muita. Mutta nämä toiset hevoset täällä, jotka puhuivat Suomea, eivät aivan ehkä tajunneet sitä herroittelun, rouvittelun ja anteeksipyyntöjen määrää mihin me Englantilaiset olimme kotimaassamme tottuneet.
Kielien ja maiden väliset erot olivat suuria, samoin kulttuurien.
"Have you noticed, sir, that here we have a completely different culture than our own country?"

Tuntui että puhuin paljon, mutta kun kerran sai Englantia vapaasti puhua, niin sitten puhutaan! Ei kannattanut vain seista tuppisuuna, kun oli mahdollisuus avartaa omaa maailmaansa toisen henkilön kanssa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 23. Helmi 2011 20:42

Kuuntelin oria, kun se välillä puhui suomea, mutta vaihtoi sitten englantiin. Melkoista vaihtelua.
”I agree”, vastasin taas orille. Sen aksentti oli silloin tällöin hieman hankalasti ymmärrettävää, mutta sanat kuitenkin tulivat selkeästi.
”I don’t actually know”, vastasin orille ja vilkuilin ympärilleni. Ori ehti kuitenkin jo esittää toisen kysymyksen, ennen kuin ehdin paremmin perehtyä edelliseen.
”Yes, I have”, vastasin lyhyesti ja napakasti orille.
”Our language is more formal than the other one. And I personally like our form”, vastasin orille hetken mietittyäni. Melkein jo unohdin kaiken kohteliaisuuden ja muun tämän englannin puhumisen keskellä. Olihan se mahtavaa päästä puhumaan taas englantia.

”Shall we walk?” ehdotin orille. Harmikseni hän oli juuri tullut oikealta puoleltani, sieltä, minne olisin halunnut mennä. Ehkä voisimme sittenkin mennä vasemmalle ja katsella maisemia. Pian kuitenkin palaisin takaisin laumani alueille.
”What is your drove?” kysyin. Ylänköhevonen ori ei ainakaan ollut, se oli aivan liian pieni.
Lähdin kävelemään joen viertä pitkin itsestäni katsottuna vasemmalle. Hyvällä tuurilla päätyisin pian suoraan takaisin ylänköhevosten alueilleni ja voisin tutkia paikkoja hieman tarkemmin. Olihan se tärkeää tietää, millaisilla seuduilla eläisi loppuelämänsä. Niin jos nyt sitten viihtyisin täällä. Jos saari kuitenkin pitäisi sisällään tällaisia kohteliaita oreja enemmän, kuin niitä inhottavia varsoja, ei kieltämättä viihtymisestä olisi pulaa.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 02. Maalis 2011 20:32

Nyökkäilin aina välistä kun Adolf puhui ja katselin samalla ympärillenikin.
"Yes, absolytely yes, sir." Vastasin kun hän ehdotti kävelemistä ja lähdinkin astelemaan rauhallisesti, mutta kuitenkin hieman tavallista nopeammin että pysyisin minua isomman Englantilaisen rinnalla.
"oh.. my flock is Vuoristoponit." Sanoin tyynesti, katsahtaen ruunikkoon kenties hivenen mietiskelevästikin.
"What about you, sir?"
Kysyin hymyillen hieman, samalla kun kävelin eteenpäin lyhyillä töppöjaloillani. Aina joskus kadehdin isoja hevosia, heidän pitkiä askeliaan, korkeuttaan ja no.. kaikkea heissä. Tosin isous ei aina ollut kovin hyvä juttu, ei mahtunut niin pienistä rakosista kuin minä mahduin.
Heh.
Varsinkin he jotka olivat perin tanakoita, heille varmasti tuotti kovasti vaikeuksia kaikenmaailman ahtaat paikat ja niinedespäin. Vielä jos sattui olemaan ahtaanpaikankammokin kaiken päälle... Katsahdin taas Adolfiin.
"I have not been here before. I do this part."
Totesin orille vakavana, kääntäen toisen pienistä pörrökorvistani häntä kohti ja toisen hörölle. Englantia oli mukava puhua vapaasti näin pitkästä aikaa, mutta joskus se väsytti.. Aivan kuin äänijänteet väsyisivät siitä että niitä käyttää toisen kielen puhumiseen. "I'm sorry", sanoin. "En välttämättä puhu kokoaikaa Englantia, be accustomed to re-speak it freely."
Hymähdin totisena, katsellen taas eteeni vaitonaisena..

[Uaaaaa kestoa ja lyhyttä ja kaikkea! Eaaargghnh. ;3]

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 07. Maalis 2011 18:01

Vuoristoponit. Minulle aivan uusi lauma, metsäponit tunsin, kuten myös ylänköhevoset. Missähän päin saarta vuoristoponien maat sijaitsivat?
”I am ylänköhevonen”, vastasin.
Hiljaisuus laskeutui taas hetkeksi yllemme. Yritin pitää hidasta tahtia yllä, jotta toinen pysyisi paremmin mukana.
”I have been here”, totesin jokseenkin kylmästi. Se reissu olikin ollut vain ohikulkumatka, kun etsin ylänköhevosten alueita. Ne onneksi löytyivät, eivät olleet edes kaukana. Yllättävänkin lähellä. Silti olin jo innokas tutkimaan uusia paikkoja. En oikeastaan edes tiennyt, miksi lähdin pois sieltä. Olisin hyvin voinut ensin haravoida paikan läpikotaisin ja sitten vasta tulla tänne. Se on kuitenkin myöhäistä jo.

Ori esittää pian pahoittelunsa. Käännähdän katsomaan pienempää ja odotan jatkoa.
”Ymmärrän”, sanoin selvällä yleiskielellä, vaikka tönköltähän sen kuulosti. Saisihan siihen paljon uutta äänne-eroja ja painoja vaihtelemalla.
”Voimme puhua myös toista kieltä, jos tahdotte”, jatkoin. ”Siihen nimittäin törmää väistämättä.”
Vaihtelua toi myös tuo pienikin hetki, kun puhuin taas englantia. Se rauhoitti. Paikka tuntui taas kodilta.
”Sanoitte olevanne olleet täällä vasta muutamia päiviä. Saanen udella, kuinka olette viettäneet aikaanne?” kysyin aivan mielenkiinnon vuoksi. Ties vaikka joskus tulisi tylsiä hetkiä, kun paikat on katsottu läpi, maisemat muistuttavat samoja ja sattuu törmäämään vaan niihin epäkohteliaisiin hevosiin. Onneksi täältä näyttää löytyvän myös kohteliaampaa väkeä.

Aurinko paistoi puiden läpi valaisten maisemaa. Lumi kimalteli hileisenä jalkojemme juurella. Ilma oli tyyni, ja luonto hiljainen. Keli oli suorastaan kaunis.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 23. Maalis 2011 20:05

[UUAAA oon unohtanu koko pelin o_____O anteeksi anteeksi!]

Kuuntelin lähinnä vain jotain tehdäkseni orin puheita ja askeleiden ääniä, kunnes kuulin hänen sanovan jotain Suomeksikin. Korvani ponnahtivat uteliaalle hörölle. "Yes.. tarkoitan kyllä, niin. En ole hirveästi käynyt missään, rantauduin luullakseni metsäponien alueelle."
Rypistin otsaani hieman. Niin. Missäs sitä onkaan tultu käytyä? Eh..... baarireissulla ja niin edespäin, tapasinhan minä Lejkankin! Niinpä tosiaan. Kyllä vain.
Ajatukseni katkeilivat oudosti, mutten oikein jaksanut välittää siitä.
"Entäpä te, kuinka kauan olette olleet täällä?"
Kysyin ystävällisen hymyn kera, katsellen maata jota pienet kavioni polkivat. Oloni tuntui perin kotoisalta, katsahtaessani välillä Adolfiin silmänurkastani. Oli perin outoa tavata näin iso hevonen, kotimaassani en ollut tavannut enimmäkseen kuin kokoisiani pieniä ja vahvoja, varmoja ja tasapainoisen oloisia kaivosponeja.
Mutta Adolf oli ihan jotain muuta. Hän oli suuri ja vahva, varma ja kyllä tasapainoinenkin omalla tavallaan, mutta ei kaivosponi. Eikä poni laisinkaan. Hän oli hevonen, iso sellainen.

Ja varmasti vahva kuin härkäpari. Niin mistä tielleni tupsahti näitä isoja hevosia? Ensin Rijm ja nyt tämä.. No, ainakin Adolf oli jonkinverran mukavempaa seuraa kuin se valkoinen tankkilaiva, osasihan ori vaikka mitä enemmän kuin tamma. Esimerkiksi Englannin taito kirvoitti kielikannoistani kaikenlaisia kohteliaisuuksia, mutta kielitaidottomuus taas ei. Niin, siinä oli ero.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 24. Maalis 2011 18:49

Ah, niinpä tietenkin! Aivan kuten minäkin. Metsäponien alue ei ollut ollut kovin viihtyisä alue. Pidin enemmän avarista ylängöistä, joita olin nähnyt kiertäessäni ylänköhevosten alueita. Ahtaat metsät tuntuivat todella pieniltä minulle. Toiset saattavat tosin viihtyä siellä, varsinkin se varsa. Se ainakin, se oli tarpeeksi pieni kävelemään kaikkien matalimpienkin oksien alta.
En kuitenkaan puhunut ääneen mitään metsäponeista, nyökkäsin vain suurin raskain elein.
”Itse olen ollut täällä myös vain muutamia päiviä”; sanoin hitaasti ja rauhallisesti, normaalilla tyynellä äänensävylläni.

Kieli oli muuttunut vaivihkaa takaisin tähän yleiskieleen. Minua se ei kuitenkaan haitannut, tiesin nimittäin, että pystyin kääntymään hänen puoleensa kummallakin kielellä. Pelkästään sen miettiminen helpotti, oli nimittäin huomattavasti helpompaa sanoa ’sir’, kuin ’herra’. Se vain kuulosti niin erilaiselta, kuin mihin olin tottunut. Tämä hevonen sitä paitsi osasi käytöstavat, mikä teki minuun suuren vaikutuksen. Tällä saarella se tuntuu unohtuneen monelta. Johtajatarellamme kohteliaisuutta onneksi oli, se oli itsessään jo ihastuttavaa. Kunpa sitä voisi opettaa nuorillekin. Johtajataren lapset kuitenkin olivat vaikuttaneet hyvin oppivilta, toivottavasti vanhempansa jatkaisivat koulutusta samaan malliin. Eihän niistä muuten mitään tulisi, samanlaisia hulttioita kuin se vaalea varsa rannalla!

”Oletteko te tavanneet moniakin hevosia jo täällä ollessanne?” kysyin kohteliaasti toiselta. Aivan kuten minäkin, oli hän saapunut vasta hetki sitten saarelle. Minä olin kuitenkin ehtinyt törmätä jo viiteen eri hevoseen. Kaikki olivat olleet niin erilaisia, tämä kuudes oli kuitenkin oikein mukavaa seuraa.

[Eipä tuo mitään >')]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Zarroc » 26. Maalis 2011 18:06

Nyökkään tyynesti hänen vastaukselleen ja katsahdan oriiseen lyhyesti.
"En ole kuin muutaman, laumani johtajan sekä suuren valkoisen tamman. Hän oli paljon isompi kuin sinä."
Sanoin kenties kunnioitusta huokuvallakin äänensävyllä, kallistaen kevyesti päätäni Adolfia kohti.
Jatkaessamme kävelyämme, minua hiukan ahdisti tämä hiljaisuus, mutta tyydyin vain rypistämään otsaani. Viimein en kuitenkaan enää kestänyt, vaan pysähdyin paikalleni.
"I am sorry that I leave so abruptly, sir. But I must really go now, sir."
Sorruin taas käyttämään Englantia ja pehmensin jo valmiiksi kohteliaita sanojani pienellä hymyllä.
"Adolf goodbye and good day. Hope to see you yet."
Sen sanottuani nyökkäsin vielä kerran ja lähdin ravaten juuri sopivasti risteävälle polulle. Ajatukseni olivat olleet jo jonkinaikaa muualla, jutustellessani Adolfin kanssa niitä näitä. Olihan se helpottavaa, puhua Englantia vapaasti, mutta jotenkin se väsytti minua. Aivan kuin olisin vanhentunut tuon keskustelun aikana. Niin, alkoihan minulla olla jo ikää jonkinverran, olin tietysti hevosten mittapuulla vielä aika nuori, mutta henkiseltä puolelta sitten ehkä lähemmäs satavuotias.
Pärskähdin jo Adolfin kuulomatkan ulkopuolella ja lisäsin vauhtia laukalle. Pujottelin pienine poninruumiineni suurikokoisten puiden lävitse, kuunnellen välillä tarkkaavaisesti. Jos olisin pysähtynyt ja kuunnellut oikein tarkasti, olisin saattanut kuulla kuinka tuuli humisi vuorten laella.

Mutta nyt jatkoin matkaa tasaisesti kevyessä laukassa, joka oli verrattavan pitkäaskelinen kokooni nähden.
Olisi aika käydä katsastamassa vuoriolosuhteet. Sinne siis.

RAGENAN POISTUU.
Kiitokset pelistä :>

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Siuri » 26. Maalis 2011 19:20

Lauman johtaja ja minua suurempi hevonen. Olisin halunnut kysellä enemmänkin tästä johtajasta, tietää vähän, minkälainen hän olisi. En kuitenkaan viitsinyt, nyökkäsin vain, kun toinen kertoi nämä asiat.

Hetken käveltyämme joenreunamaa toinen pysähtyi. Sitten hän alkoi puhua. Englanniksi.
”That is fine”, sanoin hänelle. Eihän siinä mitään, varmasti toinen halusi lähteä katselemaan muuta saarta, aivan kuten minäkin.
”I hope so too. Good day sir”, sanoin ja nyökkäsin vielä toiselle hyvästiksi. Katsoin pienempää, joka lähti ravaten lumikinosten läpi eteenpäin. Pian hän katosi täysin näkyvistä. Nyt oli minun vuoroni valita suunta. Voisin joko ylittää joen ja mennä yhteismaalle, kääntyä takaisin ja mennä omille ylänköseuduille tai sitten jatkaa päättömästi matkaa. Muut alueethan olivat periaatteessa kiellettyjä. Kukapa niitä todellisuudessa vahtii? Saattoi olla sattumaa, että oma johtajatareni kulki juuri rajalla tullessani. Hän tuskin pitää täyspäiväisesti rajoja silmällä, vai?
En halunnut ottaa sitä riskiä, eikä minua juurikaan kiinnostanut, mitä muiden alueiden sisäpuolella on. En halunnut haaskata aikaani turhaan, enkä kokeilla sitä, kuinka helposti jäisin kiinni. Siispä käännyin ympäri suuntaan, josta olimme tulleet äsken tuon mukavan herran kanssa. Seuraisin jälkiäni takaisin aina ylängölle asti, vaikka tylsäähän se olisikin. Kylmä luminen joki ei kuitenkaan houkutellut sen enempää kuin vaarojen hankkiminen.
Käännyin ympäri ja jatkoin matkaani hitaasti käynnissä kulkien. Minulla ei ollut aikomustakaan rynniä hiki hatussa kovaa vauhtia eteenpäin, tämä vauhti riittäisi hyvin. Eikä minulla ollut sitäpaitsi kiire. Kävelisin hissukseen ja olisin iltaan mennessä ylängöllä.

Adolf poistuu.
[Kiitooos ^^]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Joki