Haavani,ne vuotavat jälleen verta

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä lumien sulettua joki saattaa paikoitellen tulvia.

Haavani,ne vuotavat jälleen verta

ViestiKirjoittaja hennu11 » 19. Kesä 2011 14:50

Duran

Haistoin vielä lähempänä vettä.Katselin pimeää maastoa.Linyeth, se kaikin puolin kaunis mutta vaarallinen tamma oli kadonnut. Enkä edes saanut melkein koskea häneen. Toivottavasti hän ei suuttunut minulle.Paljon.Halusin kiireesti vettä. Halusin vilvoittaa jalkojani, ja haavojani.Haavojen päälle oli onneksi tullut ruvet.

Pian näin kauniis virtaavan joen. Joen reunamilla kasvoi hieman kaislikkoa. Hieman pikku kiviä. Otin innokkaana laukka askelia jokea kohti. Tunsit ihanan viileän veden vilvoittavan jalkojani. Kastoin lopulta kokonaan itseni. Join vettä innokkaana.Vesi... Se maistui verelle. Huomasin rupien irronneen ja vuotavan nyt herkeämättä verta jokeen. Turpani oli vedestä ja verestä märkä. Kävelin syvemmällä kunnes uin hieman. Maistoin hieman vettä. Tässä ei maistunut veri.Painoin pääni veden alle ja katsoin pohjaan. Hieman levää. Kurotin kaulaani lähes pohjalle mutta en yltänyt leviin. Happeli melkein loppui. Nostin pääni vedestä ja uin joen toiselle puolelle.

Jäisin joelle vähäksi aikaa, kerätekseni voimia seuraavaan päivään. Nousin vedestä ja karistin veden karvaltani maahan. Käännyin jokea kohti ja maistoin pitkiä kaisloja.Olin jälleen nälkäinen.

Sain mahani täyteen kaisloista ja vedestä. Rakastin tätä paikkaa.Kävelin joen viereen ja kuopin pikkaisen maata. Maassa oli pehmeitä ja mukavia ruohoja.Laskeuduin maahan. Aloitin yöunet.Nukahdin heti onnellisesti.Pieni kyynel pääsi silmästäni. En tiedä miksi. En itkenyt surusta enkä itkenyt ilosta.Olin kai...Jotenkin...En tiedä..."Vihdoin",huokasin syvään.Olin kotonani. Täällä olisi minun kotini. Ikuisesti. Seuraavana päivänä tutkisin paikoja lisää.Heräsin hieman,kunnes taas nukahdin.
hennu11

Paluu Joki