Maailma meidän ympäriltä hiljaa pois unohtuu

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Tasaisella maalla paikoissa joki virtaa enimmäkseen matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Vuoristossa joki muodostaa rinteille lukuisia koskia ja pieniä vesiputouksia. Keväällä vuoristolumien sulettua joki tulvii ajoittain voimakkaasti ja aiheuttaa rinteille vaarallisia maanvyöryjä.

Maailma meidän ympäriltä hiljaa pois unohtuu

ViestiKirjoittaja Zarroc » 28. Joulu 2015 21:41

[Rionna mukaan!]

RAGENAN

Se uusi laumalainen, Vidar oli osoittautunut siinä määrin fiksuksi otukseksi, että olin voinut jättää hänet hyvillä mielin sademetsään keräämään voimiaan. Hän oli jutellut minulle avoimesti kaikesta elämässään ja vaikutti juuri sellaiselta, jonka kanssa ei koskaan tulisi mitään ongelmia. Ellei hän olisi jollekin muulle liian rehellinen ja hankkiutuisi sen takia ongelmiin.

Huokaisten ravistelin päätäni, minun oli nyt turha murehtia sitä. Tähän tilanteeseen olisi pakko saada jonkinlainen ratkaisu ja äkkiä, ennen kuin Arkkienkeli kerkeäisi tekemään enemmän tuhojaan. Tiesin kyllä, että Gregorin laittaminen juoksemaan viestinviejänä oli minulta kohtalaisen ikävä päätös, mutta en voinut muutakaan. Hän oli joskus ennenkin hoitanut asioitani, aina täsmällisesti ja ulkomuotonsa takia hänet jätettiin useimmiten rauhaan. En silti voinut olla huomioimatta sitä, että orilla oli jokin sairaus, mikä aiheutti välillä tajunnanmenetyksiä. Saatoin vain toivoa, ettei se haittaisi hänen työtään tällä hetkellä, koska se olisi pahinta, mitä saattaisi tapahtua.

Silmäilin joen ympäristöä hieman varuillani, mutta koska siellä ei näkynyt ristinsielua, astelin veden ääreen epäröimättä. Kuinka tuollaiset uutiset saivatkaan vainoharhaiseksi, joka paikassa tuntui väijyvän Arkkienkelin suuri varjo.
Laskin pääni veteen ja join muutaman kulauksen, pitäen silmällä ympäristöäni. Ja sadatellen toispuoleista näkökykyäni. Minun olisi löydettävä Rionna mitä pikimmiten ja ehkä senkin takia olin täällä, vain muutaman hevosenmitan päässä minusta meni aavikkohevosten raja.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: Maailma meidän ympäriltä hiljaa pois unohtuu

ViestiKirjoittaja Siuri » 31. Joulu 2015 00:16

Rionna

Rajoilla oli ollut hiljaista jo kuukausia. Olin ehtinyt miettiä monta kertaa mielessäni, miksi kuljinkaan kyseisillä alueilla. Toki olin tutustunut muutamiin metsäponeihin sekä aavikkohevosiin, mutta kukaan ei ollut ylittämässä rajoja eikä vaikuttanut muutenkaan epämääräisiltä kulkijoilta. Mihin minua oikein tarvittiin tällaisina aikoina?

Olin kävellyt joen viertä jo muutamia tunteja, vaikka en tiennyt laisinkaan, mihin olin matkalla. En ollut nähnyt kahteen päivään yhtäkään hevosta, ja olin varma, että mitä kylmemmäksi keli muuttui niin sitä vähemmän hevosiakin ulkona liikkui. Tai ehkä vain kuvittelin.

Kun olin aikeissa lähteä suunnistamaan keskemmälle vuoristoponien aluetta, huomasin joen äärellä hahmon. Mustan, pienikokoisen. En ehtinyt epäröidä hetkeäkään, vaan kävelin suoraan johtajan luokse kertomaan hieman tietoa rajoilta.
"Hei!" hihkaisin johtajalle jo hyvän matkan päästä. Astelin tämän vierelle hymyissäsuin ja heilautin ylipitkäksi kasvaneen otsatukkani sivummalle, jotta saisin kunnolla katsekontaktin oriin.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: Maailma meidän ympäriltä hiljaa pois unohtuu

ViestiKirjoittaja Zarroc » 31. Joulu 2015 16:58

Juuri kun olin aikeissa luovuttaa ja lähteä seuraamaan rajaa vuoriston suuntaan kuulin tutun äänen huikkaavan minulle kauempaa. Käänsin päätäni nähdäkseni tamman kunnolla, vaikka olin jo tunnistanut tämän Rionnaksi äänen perusteella.
Sydän keveämpänä hymyilin tammalle tämän astellessa vierelleni ja räpäytin silmiäni lempeästi.
"Hei, Rionna", vastasin ystävälliseen sävyyn, kuitenkin jatkuvasti ympäristöämme silmällä pitäen.

"Kuinka olet voinut, entä rajat?" kysyin heti, koska parasta olisi ehkä kartoittaa ensimmäiseksi tamman tiedot tämänhetkisestä tilanteesta. En ollut ihan varma kuinka monelle Gregor oli jo kerennyt viemään viestin, hän kun ei aina liikkunut kovinkaan vauhdikkaasti.
Ainakin päällepäin Rionna näytti täysin ehjältä ja jopa hyväntuuliselta, joten oletin, ettei hän ollut ainakaan itse törmännyt Arkkienkeliin. Sen parempi, pidin mielelläni ainoan virkahevoseni yhtenä kappaleena.

"En tiedä, kerkesikö Gregor tuomaan sinulle jo uutiset tämänhetkisestä saaren tilanteesta", aloitin sitten hieman synkemmällä sävyllä.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"