Nothing's going to be like it was earlier [Laumakokous!]

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Tasaisella maalla paikoissa joki virtaa enimmäkseen matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Vuoristossa joki muodostaa rinteille lukuisia koskia ja pieniä vesiputouksia. Keväällä vuoristolumien sulettua joki tulvii ajoittain voimakkaasti ja aiheuttaa rinteille vaarallisia maanvyöryjä.

Nothing's going to be like it was earlier [Laumakokous!]

ViestiKirjoittaja Zarroc » 27. Tammi 2014 17:48

[Vuoristoponien laumakokous.

Deadline ponien sisään kirjaamiseen 3.2.2014. Järjestys vapaa.]

RAGENAN

Jälleen yksi kokous. Olin saanut tiedon, että minun täytyisi pitää jonkinlainen kokous, jossa kertoisin saaren nykyisestä tilanteesta. Olin valmistautunut henkisesti pari päivää ja laittanut poneja kertomaan asiasta kaikille eteenpäin. Olin onnellinen siitä, että tautiin oli löydetty vastalääke, mutta tulivuoren purkautuminen oli huolestuttavampaa. Ei se tietenkään ketään tappanut täällä asti, mutta tuntui varmasti vaikutukseltaan pitkällä. Enimmäkseen mietin, mitä tapahtuisi, kun laumattomat ja aavikkohevoset lähtisivät virtaamaan alueiltaan sisämaahan.
Rionna ei voisi heille mitään yksin, tiesin sen varsin hyvin.

Tietysti yhteismaan avaaminen helpotti vähän, he voisivat juosta suoraan keskelle saarta ja jäädä sinne. Mutta jos totta puhuttiin, laumattomat saattoivat mennä minne tahansa, eikä heistä ikinä tiennyt kuinka he käyttäytyisivät muita kohtaan.
Eivät tietystikään kaikki olleet mitään julmia raakalaisia, mutta jokin syy oli pakko olla, jos jättäytyi pois normaalista laumaelämästä.

Olin päättänyt poikkeuksellisesti pitää kokouksen joella. Aikaisemmin se oli ollut havumetsässä, mutta minusta joki oli helpompi löytää ja täällä saattoi jokainen hieman levähtää ja kostuttaa kurkkuaan. Olin jo maistanut joen vettä, siihen ei ollut sekoittunut tuhkaa tai mitään muutakaan. Ainakin yksi juomakelvollinen paikka tällä saarella. En tiennyt tiesikö kukaan, mihin asti tuhka ylettäisi. Kuulemma se ainakin peitti tasangot ja se oli jo aika paha juttu.

Höristin korviani tajutessani, että ensimmäinen laumalainen ilmaantui paikalle. Se oli se kirjava tamma, joka oli joskus tuonut Lejkalta viestiä. Hymyilin ja nyökkäsin tammalle, joka livahti johonkin joen tuntumaan, juoden ahnaasti.
Oliko asiat noin huonosti ulkopuolella maailmaamme?
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

Re: Nothing's going to be like it was earlier [Laumakokous!]

ViestiKirjoittaja Siuri » 27. Tammi 2014 23:28

Rionna

En ollut ehtinyt kävellä kovin kauaa joen viertä pitkin, kun huomasin penemmän aukion ja siellä seisovan mustan orin. Olin ollut täysin ajatuksissani ja aikaa matkaan tuntui menneen vain muutamia kymmeniä minuutteja, vaikka todella olin lähtenyt aavikkohevosten rajalta jo hyvän aikaa sitten.
En tiennyt lainkaan, mistä tämän kertaisessa laumakokouksessa oli kyse, mutta luulisin siihen liittyvän ainakin sen valtaisan tuhkapilven, joka taisi olla peräisin tulivuorelta.

Kävelen leppoisin askelin johtajan luokse.
"Hei", tervehdin häntä kohteliaasti nyökäten. Olinkin ensimmäinen aukiolla, enkä viitsinyt jäädä yksin sivuun seisoskelemaan.
"Rajalla kaikki on ollut hyvin", kerron johtajalle. En viitsi udella vielä kokouksen asioista, sillä hän kuitenkin kertoo ne, kun kaikki saapuvat.

Arthur

'Kulje joen viertä niin et voi eksyä', oli minua noudatettu tekemään. Kesti kauan, kunnes löysin ylipäätään joen. Vielä kauemmin on kestänyt, kun olen kävellyt sen viertä pitkin, eikä missään näy vieläkään mitään. Joki on kerran haarautunut, ja toivon tosiaan lähteneeni oikeaan suuntaan. Toisella puolella taisi kuitenkin olla aavikkohevosten maat, sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Olo on melko synkkä. Kaikki tuntuu juuri nyt niin kovin vieraalta ja vaikealta. Minut laitettiin etsimään paikkaa jota tuskin onkaan - ehkä se hevonen oli vain valehdellut minulle tai jotain. Miksi en löydä koko paikkaa...
Toisaalta jos tämä kokous nyt sitten onkaan, niin on minulla kerrankin tilaisuus liittyä laumaan. Jos minua edes hyväksytään... Kuitenkin olen väärän värinen ja kokoinen tai jotain, tai muuten vain epäsopiva koko laumaan.

Ja pian edessäni aukeaa paikka, jossa on kaksi hevosta. Molemmat ovat mustia, toinen ori ja toinen tamma. Ori taisi olla se johtaja?
Kävelen varovasti orin luokse. Ei kovin hymyilytä, mutta yritän silti näyttää edes siedettävältä.
"Anteeksi?" sanon ja toivon, etten keskeytä näiden mustien keskustelua.
"Oletko sinä johtaja?" kysyn orilta. Miksi kokouksen täytyi olla juuri tänään? Miksi ei vaikka eilen, kun oli paljon mukavampi olla.
"Minun nimeni on Arthur ja olen vasta hetki sitten saapunut saarelle. Eräs ori neuvoi minua etsimään sinut sillä haluaisin liittyä vuoristoponien laumaan", kerron ja yritän hymyillä hieman.
En ole koskaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Ahdistaa hieman. Kaikki on niin uutta ja tuo toinen tamma tuntuu vain katsovan minua kuin tyhmää, joka ei osaa edes johtajalle puhua.
Äh... Haluan pois täältä.
Ja nyt paikalle saapuu kaksi hevosta, vaaleita molemmat. Eivätkö nekin olisi voineet odottaa hetkeä, että saan rauhassa asian hoidettua?
Liikaa hevosia. Ihan liikaa.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 28. Tammi 2014 14:42

Kairi

Ravasin häntä pystyss askel maata viistoen reipasta vauhtia. Kiemurtelin joen viertä pitkin, pitäen sen kokoajan toisella puolellani sopivan lähellä. Olin huomannut kauempana edessä kulkeneen ainakin yhden hevosen, joten olin päätellyt ehkä kulkeneeni oikeaan suuntaan. Minua jännitti hirmuisesti tämä niin sanottu laumakokous, sillä en ole ollut sellaisessa ennen. Olin kuitenkin kuullut minulle kertoneelta kirjavalta, että se oli ihan ok tapahtuma. Olin epäileväinen, mutta siellä pitäisi olla sen hassun puolitoistakorvaisen sedän.

Lopulta edessäpäin näkyi joen läheisyydessä se tuttu setä ja sitten katseellani kierrellen huomasin muitakin. Nyökkäilin kaikille ja hiljensin käyntiin. Vähänkö jännää, tulisikohan tänne paljonkin porukkaa? Menin joen vierelle ja join muutaman kulauksen hiukan karhistuneeseen kurkkuuni. Sen jälkeen käänsin katseeni Ragenaniin ja nyökkäsin hänellekin. Jymähdin paikoilleni sen kirjavan tyypin viereen (sopivan etäälle tietty) ja katselin ympärilleni odottavasti. No, odotettiinko me vielä lisää porukkaa hä?
Vertaveli M

ViestiKirjoittaja Sussu » 28. Tammi 2014 15:07

Luka

Toivon todella, etten ole myöhässä. Joen viertä pitkin kulkiessani en kuitenkaan uskalla liikkua kovin ripeästi. Jos askel lipeäisi liikaa sen suuntaan, se olisi menoa sitten.
Toisaalta joen vartta pitkin kulkeminen minulle lienee helpompaa, kuin keskellä metsää olevan paikan löytäminen. Alan kuitenkin varmistua olevani oikeilla jäljillä vasta, kun sieraimiini kantautuu jo useamman hevosen tuore ominaistuoksu. Poni tai pari on varmasti kulkenut tästä hetki sitten, ja todennäköisesti jonkin matkan päähän on kerääntynyt jo useampikin laumalainen.

Minun ei tarvitse jatkaa matkaani enää pitkään, kun erotan hevosten utuisia hahmoja. Ragenan tietysti on jo paikalla, ja hänen ympärilleen on kerääntynyt jonkin verran väkeä. En edes yritä laskea, montako meitä loppujen lopuksi on. Alan hermostua huomatessani, ettei perheenjäsenistäni yksikään ole paikalla. Entä jos heille on sattunut jotain?
Pidän vähän välimatkaa toisiin, en kuitenkaan halua häiritä. Mistä he ikinä sitten puhuvatkaan.
"Päivää", sanon kuitenkin kohteliaasti. Pidän tarkkaan huolen siitä, etten puhu kenenkään päälle. En liiku kauemmas, mutta siirryn lähinnä omien ajatuksieni pariin. Keskityn ainoastaan sieraimet levällään ilman nuuhkimiseen, katse aina yhtä tyhjänä seisten.

On todella omituista, etteivät vanhempani tai Hera ole ilmaantuneet jo hyvissä ajoin paikalle. Voihan se tietysti olla, että ainakin entinen johtajapariskunta haluaa pitää matalampaa profiilia.
Minua sen sijaan tuskin kukaan tunnistaa, kun en minäkään heitä.
"Meissä kaikis on halkeemii, ei pidä pyydellä anteeks niit
    Ja niin sinäkin oot kuluva pois, niinku kaikki mikä sulle ikinä kuulua vois"
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 28. Tammi 2014 20:56

Samassa poneja alkoikin lapata paikalle. Rionna tuli ensimmäisenä luokseni, tervehti ja kertoi kaiken olevan rajoilla hyvin. "Hei", vastasin kohteliaasti nyökäten, pienen hymyn myös suupielelleni vierittäen. "Hienoa kuulla, kiitos." Jatkoin vielä ja katselin tammaa mietteliäästi. En kuitenkaan puhunut mitään, siirsin vain katseeni aukean reunamille.

Ei kulunut kuin hetki, kun seuraava tulikin jo paikalle. Se oli aika suuri ori minuun nähden, melkein ikäisenikin. Kauniin värinen, jos ei muuta.
Hän tuli luoksemme ja sanoi varovasti "Anteeksi?". Loihdin jälleen jo hieman valahtaneen hymyntapaisen kasvoilleni ja käännyin oria kohden tämän esittäytyessä.
"Hyvää päivää", tervehdin kohteliaasti. "Olen Ragenan, vuoristoponien johtaja ja tässä vieressäni on rajavartijamme Rionna." Esittelin tammankin samaan syssyyn, tätä kohden hieman nyökäten.

Palasin kuitenkin nopeasti asiaan, kääntäen päätäni hieman niin, että pystyin tarkastelemaan oria koko ajan. Hän taisi olla juuri ja juuri ylärajoilla, mutta menisi kyllä laumaamme mainiosti.
"Totta kai se sopii!" Sanoin nyökäten. "Ei tämä sen kummempaa ole, tervetulua vuoristoponeihin."
Toivottaessani hänet tervetulleeksi katselin myös ympärilleni samalla. Pari vaaleampaa hevosta tuli paikalle, sekä Kairikin näkyi tulleen.

Nuorikko nyökkäsi minulle ja nyökkäsin takaisin, vilauttaen lyhyttä hymyä. Palasin kuitenkin takaisin Arthurin pariin.
"Jos haluat tietää jotain, tule heti kokouksen jälkeen juttusilleni. Kerron enemmän saaren käytännöistä." Hymyilin hänelle vilpittömän onnellisena uudesta laumalaisesta ja samalla katseeni tarrautui Lukaan, joka saapui paikalle.

Hän seisahtui aikalailla lähistölle, sanoen kohteliaasti päivää. Liikahdin paikaltani, vilkaisten vain Rionnaa ja astelin lähemmäs Lukaa. Hän ei nähnyt kunnolla, tiesin sen.
"Hei taas Luka", hymähdin hänelle, asettuen niin, etten varmasti säikäyttäisi häntä. Olin siirtynyt lähemmäs aukean keskustaa ja se oli ehkä ihan hyvä paikka johtajalle, luulisin.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 29. Tammi 2014 02:18

Hemgårds Irrbloss ja Gnom

"Äitiäitiäitiäiti!" kuulen huudahduksen hyvän matkaa edeltäni, ja kiirehdin askeleitani.
"Mitä nyt?" kysäisen ennen kuin pääsen pienen kirjavan lapsen luokse.
"Kato kuin jännä!" Nomi hihkaisee minulle innoissaan. Kun pääsen hänen luokseen, huomaan suuren, kirkkaan kukan, jossa on pitkät heteet. Terälehtien sävy vaihtu vaiheittain vaaleasta tummaan purppuraan, ja kieltämättä, se on varsin kaunis.
"Hieno löytö", sanon hymyillen ja pörrötän Nomin lyhyttä otsaharjaa.
"Meidän pitäisi kuitenkin jatkaa matkaa. Voimme paluumatkalla etsiä sen vaikka uudestaan", sanon sitten rauhallisesti. Nomi nyökkää pontevasti ja lähtee sitten ravaamaan täyttä päätä eteenpäin.
"Varovaisesti sitten!" huudahdan perään, vilkaisten vieressämme soljuvaa jokea. Epäröin hetken, lähtien sitten itsekin jatkamaan matkaa ravissa. Nopeasti saavutankin vauhdista huolimatta ylivilkkaan poikani, joskin hän vaikuttaa hieman pettyneeltä siitä miten helposti sain hänet kiinni.

Kun saavumme kokouspaikalle, emme taida yllätyksekseni ollakaan vielä myöhässä. Katsahdan paikalaolijoita - katseeni jää hetkeksi kahteen mustaan hevoseen jotka olin nähnyt jo edellisessä kokouksessa. Johtaja ja rajavartija... Ragenan taisi olla johtajan nimi, rajavartijankin nimi alkoi samalla kirjaimella mutten muistanut sitä. Katseeni kiinnittyy hetkeksi myös vielä varsin pieneen hevoseen, ruunivoikkoon varsaan. Tämä kuitenkin taisi olla sen verran varttuneempi ettei hänestä olisi Nomille leikkikaveriksi.
Tunnistan pian Lukan, jonka luona myös johtaja on. Hieman epäröiden askellan heitä kohti - viime kokouksessa olin unohtanut kokonaan laumaanliittymisen omaa hämmennystäni. Toivottavasti johtaja ei katsoisi minua sen vuoksi mitenkään pahasti.
Olen huikkaamassa tervehdystä ruunikolle, mutta eräs pieni herra ehtiikin ensin.
"Luka!" kuuluu pieni hentoinen huudahdus kun Nomi kurvaa suorinta reittiä ruunikon luo. Meinaten jälleen törmätä häneen. Voi jestas..

Saavun toisten luo hieman poikani jäljessä.
"Hei Luka", sanon hymyillen, suoden ensimmäisen katseeni ruunikkoon.
"Anteeksi taas tuo...", sanon hänelle viitaten Nomiin, joka kuitenkin loikkii vain ylienergisesti Lukan ympärillä.
"Mitäkuuluumitäkuuluumitäkuuluu?" kuuluu tasaisena nauhana pienestä suusta.
"Ainakin muistaa sinut edelleen", sanon virnistäen, "ja on oppinut jo vähän puhumaankin. Eikä hiljene sitten millään."
Sitten siirrän katsettani mustan poniorin suuntaan.
"Te taidatte olla laumanjohtaja? Olen Hemgårds Irrbloss, ja tämä tässä on poikani Gnom."
Moderaattori - player since 28.2.2008

IRIS - ANAKIN - NITA - IRRE - HERA - NOMI - CADELL
kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Siuri » 29. Tammi 2014 10:46

Rionna

Ori ehti vain kiittää minua, kunnes paikalle saapuikin minulle täysin vieras ori. Se katseli hämmentyneenä ympärilleen ja käveli sitten meitä kohti.
Ori esittäytyi Arthuriksi ja oli näköjään liittymässä laumaan. Ragenan esitteli minut itsensä lisäksi.
"Hei", totesin hälle nyökkäyksen kera.

He vaihtoivat pari sanaa, ja sen jälkeen johtajan huomio kiinnittyikin hevoseen, joka asteli tänne päin. Johtaja lähti häntä vastaan joten minäkin astelin hieman sivummalle pysytellen kuitenkin suhteellisen lähellä johtajaa.

Arthur

Johtaja esittäytyy Ragenaksi, niin minä muistelinkin. Varia taisi mainita hänen nimensä. Lisäksi hän esittelee heidän rajavartijansa, jolle nyökkään pienesti.
"Ai", karkaa vain hämmentynyt äännähdys suustani, kun ori toivottaa minut tervetulleeksi laumaan.
"Tai siis.. Kiitos", sanon ja uskallan hieman hymyilläkin.
Sitten hän sanoo minulle vielä muutaman sanan ja kuuntelen tarkasti.
"Selvä. Olen saanutkin paljon tietoa jo tapaamiltani hevosilta, mutta jos jotain tulee mieleen, niin kysyn", ilmoitan ja lähden sitten kävelemään poispäin. Hymyni hyytyy jälleen. Miksi juuri tänään...

Astelen sivummalle ja huomaan paikalle tulevan varsan äitinsä kera. Tuo lapsi on melko kovaääninen, mutta eipä se minua haittaa. Ihan söpö.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sussu » 29. Tammi 2014 19:46

En tunne oloani tervehdykseni jälkeen kovin tyhmäksi, kun saan vastauksenkin siihen. Ragenan on ilmeisesti liikkunut lähemmäs, ja minä väläytän hänelle pienen hymyn.
En voi olla ajattelematta, millaista tämä olisi, jos vanhempani olisivat vielä johdossa ja pitämässä tätä kokousta. Miten se olisi vaikuttanut minun jo hyvin pitkälti takana oleviin varsa-aikoihini? Paha sanoa. Uskon kuitenkin, että parempi näin.
Seison paikallani tyynenä. Lähinnä hajuaistiini turvautuen yritän olla suunnilleen perillä siitä, milloin paikalle ilmestyy lisää porukkaa. En ehdi kuitenkaan aavistaa mitään, kun kuulen yhtäkkiä jonkun huutavan nimeni pieneen ääneen.

Valpastun välittömästi ja ehdin vähän säikähtääkin. Alakenoon vilkaistessani huomaan kuitenkin varsin tutun oloisen varsan. Hymy sulaa välittömästi huulilleni.
Myös Irre on tullut luoksemme, ja pyytää - taas kerran - anteeksi. Yllätyn taasen pienen kysyessä ainakin kolme kertaa peräkkäin, mitä kuuluu. Rento naurahdus karkaa huuliltani, ja yhtäkkiä tunnen oloni niin paljon kotoisammaksi. Hymy huulillani levenee Irren todetessa Nomin oppineen puhumaan. Tuskin hänen kanssaan vielä pystyisi paljon keskustelemaan, mutta minustakin on ilo huomata kehitystä tässä reippaassa pikkukaverissa.
Lasken päätäni lähemmäs Nomin tasoa ja puhallan lämmintä ilmaa hänen suuntaansa kerran, ja vielä toisenkin.

"Kiitos, hyvää kuuluu", vastaan sen verran hiljaa, etten häiritsisi aikuisten keskustelua. Olen aidosti ilahtunut siitä, että tämä pikkuinen muistaa minut.
"Sinä oletkin päässyt kasvamaan sitten viime tapaamisen", totean osittain itselleni, osittain myös Nomille. Enhän minä tietenkään näe, mutta tiedän minäkin sen verran, että varsat kasvavat kamalan nopeasti. Ja samaa minullekin oltiin toisteltu jatkuvasti, erityisesti ollessani hieman nuorempi. Sai sitä kuulla edelleenkin, mutta harvemmin.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 30. Tammi 2014 11:30

Luka väläytti minulle hymyn, johon vastasin luontevasti. Hän ei sanonut mitään, mutta se ei haitannut, koska ihan kohta luoksemme tuli kaksi ponia. Tamma ja tämän varsa. He molemmat näyttivät tuntevan Lukan, mutta minä olin nähnyt tamman vain viimeksi laumakokouksessa. En ollut kerennyt kysyä hänen nimeään, mutta ilmeisesti ei tarvinnutkaan.

Tamma tervehti ensin Lukaa ja pyysi anteeksi ilmeisesti varsan puolesta. Seisoin siinä vähän ulkopuolisen oloisena, mutta pidin ryhtini hyvänä ja odotin, olisiko tammalla kenties minullekin jotain asiaa.
Pian hän huomioi minutkin, kysymys oli jo tuttu ja pian hän esittelikin itsensä. Nimi oli vaikea, mutta onneksi hän oli sentään saanut lapselleen ujutettua hieman helpomman nimen.
"Kyllä olen", sanoin sitten nyökäten kohteliaasti. "Olen Ragenan, hauska tutustua." Hymyni oli pehmeä, mutta tunsin kaiken painavan taas kovempaa päälle. En ollut vieläkään aivan tottunut tähän.

"Kuulutteko vuoristoponien laumaan?" Kysyin sitten, katsellen tammaa tarkkaavaisesti. Ainakaan minä en ollut häntä hyväksynyt, enkä ollut nähnyt häntä ennen kuin olin itse noussut valtaan. Todennäköisesti he eivät kuuluneet, koska mitä nyt jonkun muun lauman laumalainen tekisi täällä? Toivottavasti ei mitään, en juuri kaivannut häiriötekijöitä.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 31. Tammi 2014 15:50

En voi olla hymyilemättä kun huomaan että Lukakin suhtautuu Nomiin varsin iloisesti, ja vastaa yli-innokkaaseen kuulumisten kyselyynkin. Ruunikko jatkaa kertoen pikkuiselle miten paljon hän on kasvanut ja siitäkös tämä vasta innostuukin.
"Mullekin hyvää!" hän saa ponnekkaan vastauksen kysymykseen jota ei esitetty.
"Joo! Niin oon!" Nomi hihkuu sitten intonsa melkein pitelemättömänä kun ruunikko kehuu tämän kasvaneen.
"Kato, minun harja on pitempi", Nomi esittelee sitten Lukalle ylpeänä hänen ympärillään loikkien, vaikka eipä siinä oikeasti suurta eroa ole. Pikkuinen otsaharjan tupsu on päässyt kasvamaan, mutta eipä tumma harja muuten vielä juurikaan sen pidempi ole. Vähän ehkä jotain kohtaan pääsee kääntymään niin ettei sojota enää aivan pystyssä.

Musta poniori se sijaan vastaa myöntävästi kysymykseeni siitä että mahtoiko hän olla laumanjohtaja.
"Mutta kutsu minua toki mielummin Irreksi", sanon nopeasti väliin, tajuten kesken kaiken miten vaikea nimeni mahtoi olla. Ori sen sijaan sanoo nimekseen Ragenan, kuten muistelinkin.
"Ilo on minun puolellani", vastaan hymyillen kun hän sanoo hauska tutustua.
Kun ori sitten kysyy kuulummeko laumaan, hymähdän vähän.
"Emme kai virallisesti, mutta toivoin että se olisi järjestettävissä", selvitän hänelle.
"Olin edellisessäkin kokouksessa, mutta unohdin kokonaa omaa hajamielisyyttäni tulla puhumaan asiasta. Me Nomin kanssa kuitenkin mielellämme liittyisimme vuoristoponien laumaan mikäli se teille vain sopii", sanon ja viittaan turvallani yli-innokkaaseen poikaani joka on aivan Lukan pauloissa.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Zarroc » 31. Tammi 2014 20:10

Kuuntelin lapsen selitystä Lukalle vähän puolella korvalla, katseeni kuitenkin tarkkaavaisesti tammassa pitäen. Jätin Lukan sille sokealle puolelleni, koska oletin, että hän tuskin tekisi minulle mitään. Ja eiköhän varsankin mielenkiinto ollut ihan puhtaasti hänessä, eikä kenessäkään muussa.
Pian kuulin kuinka tamma kehoitti kutsumaan itseään Irreksi, mikä olikin huomattavasti helpompi muistaa ja sanoa. Nyökätessäni hän kerkesi jälleen avaamaan suunsa, vastaten aiempaan kohteliaisuuteeni.

En sanonut edelleenkään paljon mitään, kuuntelin vain tarkkaavaisesti hänen asiansa. He eivät olleet virallisesti lauman jäseniä, mutta mikäpäs siinä. Onneksi tulivat nyt puheilleni.
"Eipä asiassa ole mitään ongelmaa", hymyilin sitten. "Tervetuloa laumaan."
Katsahdin siihen lapseen, Gnomiin, joka näytti palloilevan edelleen Lukan ympärillä. Toinen vaikutti niin nuorelle ja.. viattomalle. Tietämättä mitä kauheuksia maailma pitikään sisällään.

Katselin ympärilleni ja näin jälleen yhden hevosen puikahtavan varjoista aukealle. Meitä oli kaikesta huolimatta hyvin vähän, mutta ehkä se tuntui vähän helpommalle. Oli aina mukavampi puhua kymmen- kuin satapäiselle laumalle.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja kujakettu » 01. Helmi 2014 00:11

Hetken ajan tunnen huolestuneisuuden piston kun mietin mitä laumanjohtaja mahtaisi sanoa. Ei, ette te kelpaa? En tosin edes tiedä millä perusteella, koska olin kuulemma oikean kokoinen ja värinenkin vuoristoponiksi.. Nomista nyt oli vielä kokonsa puolesta ehkä paha sanoa, mutta koska hän oli puhdasverinen gotlanninruss niin ei hän edes kasvaisi ainakaan kovin paljon minua suuremmaksi. Sitä paitsi Orionkin oli sanonut että varsat saivat olla emänsä kanssa samassa laumassa. Ainakin tarvittavan ajan, mutta luulen että Nomin tapauksessa hänelle löytyisi vuoristosta pysyvämpikin koti mikäli hän vain tahtoisi.

Huojennun kun johtaja sitten sanoo että tervetuloa laumaan. Hymy nousee turvalleni kun katson mustaa ponioria.
"Kiitos paljon", sanon rehellisyyttä äänessäni.
"Toivon että meistä tulee hyviä vuoristoponeja", sanon vielä Nomia vilkaisten. Yrittäisimme ainakin parhaamme.

kujakettu
Manaatti

ViestiKirjoittaja Sussu » 01. Helmi 2014 16:44

Siitä ei tunnu olevan pitkä aika, kun tapasin Irren ja Nomin. Sitä muistellen ja tähän hetkeen verraten olen kuitenkin lähes hämilläni siitä, kuinka paljon poika onkaan oppinut puhumaan. Hän on edelleen reipas ja niin viaton.
En voi olla naurahtamatta uudestaan Nomin vastatessa, että hänellekin kuuluu hyvää. Se on tietysti ilo kuulla, vaikka on vaikea kuvitella yhtäkään syytä, miksi noin pienelle kuuluisi huonoakaan. Innokkaasti hän myös sanoo kasvaneensa.
Pojan harjakin on kuulemma kasvanut. Minä hymyilen, vaikka tunnenkin pienen, kipeän vihlaisun sisälläni.

"Niinpä näkyy olevan", naurahdan energisesti loikkivalle pojalle. Käännyn vähän paikallani suuntaan, jossa hän parhaillaan on, yrittäen sitten leikilläni pörröttää pikkuisen harjaa. Tuskin Nomi pistää pahakseen tai pelästyy kosketusta, sen verran innostuneelta minusta hän vaikuttaa.
En voi olla kuulematta Irren ja Ragenanin keskustelua. Johtaja toivottaa heidät tervetulleeksi laumaan, jolloin minä kohotan päätäni vähän ja käännän tyhjän katseeni heihin, hymyillen.
Aivan varmasti heistä tulee hyviä vuoristoponeja. Irrekin on niin rehellisen ja lempeän oloinen, ja Nomi.. on Nomi.
Sussu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Zarroc » 03. Helmi 2014 17:23

[kokous alkaa.]

Huomasin vielä muutaman ponin ilmaantuvan aukealle ja päätin, että nyt oli aika aloittaa kokous. Lejkaa tai Shiningiä ei näkynyt, mutta en antanut sen haitata keskittymistäni. Saattoi olla ihan hyväkin, etteivät he olleet tulleet. En halunnut enää enempää paineita, kuin mitä jo nyt oli.

Hymyilin pehmeästi Irrelle ja nyökkäsin kohteliaaseen sävyyn tuon sanoille. Lukaakin vilkaistuani peruutin muutaman askeleen, kohotin pääni korkeammalle ja hirnahdin käskevästi.
Jokainen pää lähistölläni kääntyi minua kohden, korvat höristyivät ja silmät olivat tarkkaavaiset. Pieni, tyytyväinen hymy livahti suupielelleni.
"Hyvää päivää kaikki", aloitin sitten kuuluvalla äänellä. "Mukavaa, että olette päässeet ehjinä kokoukseen. Olen vuoristoponien johtaja Ragenan, kuten suurin osa teistä tietääkin ja minulla on jälleen ilmoitusluontoista asiaa saaren tilanteesta."

Pidin hetken taukoa vetääkseni henkeä ja vilkaistakseni, että kaikki olivat edelleen kuulolla. Hyvä.
"Saarella riehuneeseen tautiin on löydetty lääke Magic Drinkistä ja tiettävästi ainakin muutama hevonen on pelastunut sen myötä. Tulivuorikin päätti tuossa purkautua, joten laumattomien alue on lähinnä asuinkelvoton", jatkoin tyynellä sävyllä. "Rajavartiamme Rionna pitää rajoja tarkasti silmällä, mutta pyydän teitä muitakin vähän kyselemään vastaantulijoilta keitä he oikein ovat, tietysti oman uskalluksen mukaan."

Katsahdin hetkeksi Irreen, tietystikään perheelliset eivät kuuluneet tähän kastiin. En halunnut vaarantaa kenenkään henkeä, varsinkaan sellaisen, jolla oli lapsi.
"Mutta kaikeksi onneksi yhteismaan rajat on avattu, joten toivoakseni laumattomat menevät sinne. Uskoisin, että myös suurin osa aavikkohevosista lähtee siihen suuntaan, tai niin minä ainakin tekisin heidän asemassaan."
En päästänyt epävarmuutta ääneeni, vaikken ollut ihan varma kaikesta, mitä sanoin. Mutta toivoin, että tämä menisi silti parhain päin. Olin vain aina ollut vähän huono pitämään puheita.

Keskityin taas aiheeseen. "Toivoisin laumalaisilta aktiivisuutta asioiden suhteen. Jos haluatte viestinviejän, rajavartijan tai parantajan paikkaa, tulkaa rohkeasti puheilleni." Päästin rohkaisevan hymyn lipumaan huulilleni, vilkaisten Lukaa nopeasti.
"Kiitokset osallistumisesta, kokous on päättynyt."

Jäin vielä seisomaan aloilleni, odottaen mahdollista kysymystulvaa.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja Vertaveli M » 03. Helmi 2014 21:07

Seisoin odottavaisesti aloillani kun poneja tuli lisää joelle. Yksikään ei tullut luokseni, sillä yksikään ei kuulunut minun ystäväpiiriini. Pohdin mielessäni, mahtaisiko Napoleon ja Mästare olla myös jossakin päin saarta kokouksessa. Katselin yhtä pientä varsaa, ehkä vähän itseäni nuorempaa tyyppiä. Se kulki emänsä rinnalla ja ne kävivät juttelemassa Ragen kanssa.

Odoteltuani aikani kokous alkoi. Hassukorvainen johtajasetä kertoi meille, että johonkin tautiin oli saatu apua ja että saari oli räjähtänyt. Eikun siis se tulivuori oli räjähtänyt. Hän käski pitämään rajoja silmällä. Minä nyökkäsin, vaikka oikeasti tulisin varmaan itsekin rikkomaan rajoja etsiessäni Taitajaa seuraavan kerran. Lopulta kokous oli ohi ja minä käännyin paikoiltani lähtien takaisin suuntaan, josta olin tullut.

Kairi poistuu.
Vertaveli M

Seuraava

Paluu Joki