Kohtaammeko eessä kuulun katedraalin?

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä lumien sulettua joki saattaa paikoitellen tulvia.

Kohtaammeko eessä kuulun katedraalin?

ViestiKirjoittaja Siuri » 11. Joulu 2014 20:25

[Sasu ja Gamette! (Ja jos ei Sinnan sivuja jaksa lukea, niin Thora on tämän kuvittelema sisko)]

Sinna

Olimme lähteneet lammelta kulkemaan kohti pohjoista kolme päivää sitten. Vasta tänä aamuna löysimme joen, jonka toisessa päässä olisi mitä ilmeisimmin pohjoinen lampi - niin olin ainakin muiden hevosten puheista ymmärtänyt. Emme kuitenkaan Thoran kanssa ole etsimässä sitä lampea, vaan Gamettea.
Thora kävelee perässäni roikuttaen päätään. Se ei jaksa kulkea enää pitkään.
"Hei, kuules", aloitan ja käännyn katsomaan Thoraa, joka kääntää hieman korviaan.
"Mitäs sanoisit, jos jatkaisimme vielä lammelle asti, ja sitten voisimme levähtää?" kysyn tammalta.
"Joo, vaikka", se vastaa melko apaattisesti. Pysähdyn ja jään katsomaan mustaa pientä hevosta.
"Onko sinne vielä pitkästi?" se kysyy ja jään katsomaan eteenpäin. Pelkkää sademetsää, eikä puiden läpi näe kyllä kovin kauaksi.
"Niin, en kyllä tiedä", vastaan ja tuijotan eteenpäin melko tiiviisti. Matkaa voisi olla jäljellä enää vain hetki, tai sitten vaihtoehtoisesti vielä muutama päivä lisää. Kaikki nämä alueet ovat niin kovin uusia ja vieraita, en minä näistä ymmärrä mitään.
"Mitä jos jäisimme kuitenkin hetkeksi lepuuttamaan jalkojamme tähän, ja jatkaisimme vaikka puolen päivän jälkeen matkaa?" ehdotan tammalle. Se nyökkää ja rojahtaa melkein saman tien maahan.
Välillä unohdan, että siskoni pienet jalat eivät kestä yhtä paljoa kävelemistä kuin minun.

Olemme lähteneet matkaan jo aamusta, ja aurinko on noussut vasta tunti sitten. Voisimme levätä hyvillä mielin muutaman tunnin lisää ja jatkaa sitten matkaamme eteenpäin. Helpottaisi vaan niin kovasti, jos olisi jotain vihjeitä, mistä löytää tämä Gamette. Mutta ei, ketään ei näy.
Astelen joen viereen ja upotan turpani jokeen. Vesi on lämpimämpää täällä kuin havumetsässä ja maistuukin hieman makeammalle.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: Kohtaammeko eessä kuulun katedraalin?

ViestiKirjoittaja Sasu » 12. Joulu 2014 00:30

[Joo, lukaisinkin Sinnan tiedot tässä joku päivä kun katselin jo Sinnan ekaa peliä lukiessani että hetkonen kuka. :'D]

Gamette

Pitkästä aikaa paksu harmaa pilvipeite antaa tilaa auringolle, ja se jos mikä saa minut hyvälle tuulelle. On toki vain ajan kysymys, koska seuraava sadekuuro pyyhkäisee jälleen sademetsän ylitse, mutta turha sellaista on murehtia nyt kun aurinko paistaa. Eihän valo tietenkään tiheän lehvistön läpi pääse maahan asti kuin väreilevinä läikkinä, mutta minäpä suuntaan kulkuni kohti jokea, jossa taivas olisi vähän avarampi. Kosteasta maasta nousee paikoitellen höyryä auringon alkaessa lämmittää yön jäljiltä kylmennyttä maata, ja se saa maiseman jokseenkin utuiseksi. Nämä ovat kuitenkin tuttuja polkuja, ja vaikkei näkyvyys olekaan ihan joka suuntaan kummoinen, pelkkä kuuloni kertoo aika paljon ympäristön tapahtumista. Auringon noususta ei voi olla kauaa, mutta suuri osa sademetsästä tuntuu jo heränneen. Apinat ja linnut ääntelevät kilpaa puiden oksilla ja välillä aluskasvillisuuden joukossakin rapisee. Ei mitään huolestuttavaa tosin, joten annan pääni laskeutua rennosti vähän alemmas.

Joelle ei ole enää kovin pitkä matka, kun sieraimiini kantautuu vieraan hevosen tuoksu. Kaatosade vie hajut yleensä melko hyvin mennessään, joten näin vahva tuoksu ei voi olla kovin vanha. Se ei ole myöskään millään lailla tuttu, joten kerään hieman ryhtiäni ja kääntelen korviani uteliaasti. Jatkan kuitenkin matkaani kaikessa rauhassa joen rantaa kohti. Vesi kimmeltää jo edessäni, eikä minun montaa metriä tarvitse kävellä enää rantaankaan.

Kuten arvelin, joen varrella on joku muukin. Kirjava tamma on helppo huomata, vaikka välillämme onkin vielä jonkin verran matkaa.
"Hei", tervehdin häntä reippaan ystävällisesti astellessani joen rannalle, mutta en sitten sano sen enempää. Sen sijaan nostan katseeni ihan hetkeksi siniselle taivalle ja siristän silmiäni auringossa. Sen lämpö ja valo tuntuvat oikein mukavalta. Onneksi voin nauttia niistä myös samalla, kun käännän huomioni takaisin kirjavaan. En kuitenkaan sano mitään sen enempää ennen kuin ylipäätään näen tamman reaktion saapumiseeni. Kirjava ei ole metsäponi, mutta kauheasti muuta en tästä osaa vielä sanoa.
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 10. Helmi 2015 12:56

Thora painaa päänsä maahan ja huokaisee. Minä seison hänen vieressään vahtien pientä ja tuijotan jokea. Se virtaa kevyesti.

Olo on vähän hassu. Tuntuu etten ole viimeisen pysähdyksen jälkeen ehtinyt edes kunnolla syödä - saati levähtää! Hirveä huoli siskosta koko ajan, tämä paikka tuntuu niin isolta ja jopa hieman pelottavalta. Täällä ei ole samanlaista laumaa ympärillä kuin kotonamme oli. Täällä on vain itsekseen vaeltavia hevosia. Mistä ikinä huomaa, jos yksi hevonen kaikkien seasta katoaa?

Säpsähdän hieman, kun takaa kuuluu tervehdys. Tajuan kuitenkin heti, että kyseessä on vain viaton hevonen, joka tuli ilmeisesti vain tervehtimään. Eikä siinä kaikki, kun katson tammaa kunnolla, huomaan hänessä todella tuttuja piirteitä; ei sellaisia, mitä olisin aiemmin nähnyt vaan piirteitä, joista olen kuullut. Voikko, päässä merkki ja kolmea jalkaa koristaa sukat. Hymy nousee kuin itsestään huulilleni.
"Hei vain! Jos en ole täysin erehtynyt, te taidatte olla Gamette?" kysyn tammalta hymyillen. Huomaan, kuinka Thorakin kuulee tutun nimen ja nousee seisomaan viereeni. Se painautuu aivan lähelleni.
"Olem- olenkin etsinyt sinua jonkin aikaa! Saavuin Caraliaan joitakin päiviä sitten, ja minulle sanottiin että te voisitte ehkä auttaa minua hieman. Etsin sopivaa laumaa ja mitä olen hieman täällä kiertänyt etsiessäni sinua, paikka näyttää todella sopivalta alueelta asettua laumaan", sanon Gametelle hymyillen ja hieman jopa innoissani. Näinkö helposti tämä kävi!
"Niin, ja anteeksi, minä olen Sigurveig, mutta kutsu ihmeessä vain Sinnaksi", esittäydyn vielä.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 15. Helmi 2015 18:00

"Kyllä vain", vastaan tammalle hymyillen. "Mutta älä toki teitittele."
Nyökyttelen kirjavan kertoessa asiansa ja samalla tarkastelen häntä. Eiköhän hän pärjäisi oikein hyvin metsäponeissa. Lopuksi tamma esittäytyykin. Sigurveig, eli Sinna.
"Sinna, siis. Mikäli metsäponien maat miellyttävät, niin toivotan sinut tervetulleeksi laumaan", totean hymyillen. "Sanoit olleesi täällä joitakin päiviä? Kuinka paljon tiedät Caraliasta?"
Sen verran Sinnalle on siis kerrottu, että täällä on laumoja joista johonkin tulee liittyä, ja ehkä muitakin perusasioita. Metsäponien rajoista minun pitäisi varmaan hänelle kertoa.

Vilkaisen ympärillemme, mietin missä kohti tarkkaan ottaen olemme. Tästä olisi monta kilometriä rajalle, tuskinpa sitä kannattaisi lähteä kiertämään sen enempää. Jos Sinna on saapunut vasta pari päivää sitten, ja senkin jälkeen kiertänyt etsimässä minua, hän on varmaan ihan riittävän uupunut ilman ylimääräistäkin kävelyä. Eiköhän kirjavalla olisi aikaa opetella rajoja myöhemminkin. Nyt tosin on kauniin aurinkoista, ainakin toistaiseksi... ehkä voisin itse mennä kiertämään rajoja sitten kun tiemme eroaisivat Sinnan kanssa. Tässähän on koko päivä aikaa.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 15. Maalis 2015 01:15

Tamma myöntää olevansa Gamette mutta kieltää saman tien teitittelemästä. Hämmennyn hieman - luulisi nyt johtajataren olevan sinut teitittelyn kanssa, mutta tämä Gamette vaikutti muutenkin todella rennolta johtajaksi. Tai mitäpä mitä tämän paikan johtajista tiesin, edelliset olivat vain kieltäneet kaiken ja ollut jyrkkiä mielipiteidensä kanssa. Toisaalta mielestäni on hienoa ja kunnioitettavaa, että tällainen tamma on päätynyt johtajaksi - hän on varmasti hyvää pataa muiden laumalaisten kanssa!

Gamette toivottaa minut saman tien tervetulleeksi laumaan. Siinäkö se?
"Kiitos todella kovasti! Mukavaa päästä vihdoin osaksi tätä saarta", sanon Gametelle hymyillen. Odotin lähinnä suurempaa tutustumista ja ehkäpä jotain laumatappeluita - niin kuin meillä oli tapana - mutta tämähän kävi paljon paremmin kuin edes osasin kuvitella!
"Rantautumiseni jälkeen törmäsin metsäponien rajavartijaan, Khimairaan. Hän kertoi minulle todella paljon saaren tavoista ja laumoista. Myös rajoista, ja että täällä kunnioitetaan omia alueita. Ja mainitsi hän myös yhteismaasta", kerron Gametelle tiivistetysti mitä muistan Khimairan kertoneen. Ilmeisesti kaiken oleellisen? Minähän en tiedä, mitä tärkeää hän on ehkä jättänyt kertomatta, mutta omasta mielestäni tiesin melko kattavasti tästä paikasta. Niin siis ottaen huomioon, että nämä ovat ensimmäisiä päiviäni täällä.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 15. Touko 2015 19:15

Hymyilen lämpimästi Sinnan kiittäessä. Nyökyttelen, kun hän kertoo tavanneensa Khimairan ja luettelee, mistä kaikesta Khimaira on häntä jo valistanut. Vaikuttaa siltä, että rajavartijamme on tehnyt jo varsin hyvää työtä Sinnan perehdyttämisessä.
"Kuulostaa siltä, ettei minulla ole enää kauheasti kerrottavaa sinulle. Muiden laumojen alueille ei tosiaan saa mennä, ja siitä rajavartijat pitävätkin huolen. Yhteismaa on kuitenkin kaikkien laumojen jäsenten käytettävissä", kertaan vielä. "Kuinka paljon Khimaira kertoi sinulle meidän laumamme rajoista?"
Sinna vaikuttaa sen verran reippaalta, etten usko että hänellä tulisi olemaan erityisiä vaikeuksia totutella saaren elämään.

Vilkaisen ohimennen taivaalle - tästä sen näkeekin, kun joki saa puut hieman erkanemaan toisistaan. Yläpuolellamme taivas on sininen ja kirkas, mutta latvojen takaa näkyy jo pari pilvenhahtuvaa. Sadepilvet taitavat kerääntyä taas pikkuhiljaa kokoon. No, jos hyvä tuuri käy, varsinaisen sateen saapumiseen voi mennä reilustikin aikaa.

[Olipas tämä nyt lyhyt ja tönkkö, mutta eipä Gemillä nyt ole kauheasti muuta tekemistä kuin jauhaa päässään säästä kun odottelee Sinnan vastausta, että ehkä tämä suodaan anteeksi. :'D]
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 01. Marras 2015 15:23

Tämä Gamette kertoo meille asiat, jotka ehdimme käydä jo läpi Khimairan kanssa. Nyökkäsimme hänelle kuitenkin kohteliaasti ja kuuntelimme, mitä johtajattarella oli sanottavana.
"Rajoista hän kertoi parhaansa mukaan, mutta ilmeisesti oppisin ne paremmin vain kulkemalla ympäri aluetta", vastaan hieman ympäripyöreästi johtajattarelle.
"Tarkoitan, että koska en tunne vielä aluetta, en osaa myöskään hahmottaa täysin esimerkiksi jokia tai lammen suuntaa", tarkennan vielä Gametelle.
"Uskoisin kuitenkin pärjääväni näillä tiedoilla rajojen suhteen", kerron voikolle. Mikäli hän tahtoisi näyttää minulle rajoja, se toki sopisi, mutta Thora on niin väsynyt, ettei hänen puolestaan kävely tule kuuloonkaan.

Mietin hetken aikaa, olisiko minulla kysymyksiä, joita Khimaira ei ollut vielä kertonut minulle.
"Minua kiinnostaisi hieman käydä siellä yhteismaalla katsomassa muita hevosia. Voisitko neuvoa minulle suorimman reitin tästä sinne?" kysyn vielä johtajattarelta. Ei minulla vielä mikään kiire ollut pois, mutta en myöskään viitsinyt turhaan pidätellä johtajatarta yhdessä paikassa - ties vaikka joku toinen tuleva metsäponi etsisi häntä toiselta puolen saarta.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Joki