Tie kohti tuntematonta

Tämän joen vedet tulevat suoraan jäätikön sulamisvesistä, joten vesi on ympäri vuoden erittäin kylmää. Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat veden kylmyyttä lukuun ottamatta mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä jäätikkölumien sulettua joki tulvii ajoittain voimakkaasti.

Tie kohti tuntematonta

ViestiKirjoittaja Kuutar » 05. Maalis 2014 23:39

Paikalle Sachiyo :)

Magna Bellator

Aurinko paistoi täydeltä terältä lämmittäen rannan hiekkaa. Oriin askeleet olivat raskaat, kun se viimeisillä voimillaan raahautui joen rantaan. Thor upotti turpansa veteen, mutta joutui nostamaan sen pois melkein samantien, sillä vesi oli hyytävän kylmää. Hitaasti se sulki silmänsä torkahtaakseen, muttei kuitenkaan uskaltanut laskeutua makuulle tässä vieraassa paikassa.

Thor oli uinut kauan, ei edes tiennyt kuinka kauan, sillä matkalla se oli menettänyt ajantajunsa. Ori oli vain keskittynyt uimiseen, sillä se tiesi Caralian olevan ehkä ainoa paikka, jossa se voisi enää löytää paikkansa. Vihdoin ja viimein se oli erottanut auringonlaskun valaisemalla taivaanrannalla maatilkun, joka oli sittemmin osoittautunut melko suureksi maatilkuksi, saareksi nimeltä Caralia. Oikeastaan Thor ei voinut mitenkään olla varma siitä, että se todella oli saapunut Caralialle. Ainoana varmisteena oli vain tunne. Tunne siitä että se oli viimein saapunut perille.

Ori raotti hitaasti silmiään. Aurinko oli laskenut hieman eikä enää paistanut siihen kohtaan missä se torkkui. Ori ravisti päätään ja laski sitten turpansa jälleen veteen. Vesi oli hyytävää, mutta niin oli janokin. Merivesi oli ollut suolaista ja nyt Thor saattoi pitkästä aikaa sammuttaa janonsa.
Kuutar

Re: Tie kohti tuntematonta

ViestiKirjoittaja Siuri » 06. Maalis 2014 00:52

[Täältä tulemme ^^]

Loska & Tuisku

Olimme Tuiskun kanssa saapuneet jo muutama päivä sitten lumihevosten maille. Tapaaminen ylänköhevosten alueilla oli ollut erittäin mielenkiintoinen, jos ei muuta.
Hassua että siinä kävikin niin.

Tuisku juoksee edellä sademetsän halki. Se näyttää kovin innostuneelta, ehkä siitäkin on mukava jälleen olla turvallisilla kotiseuduilla?
"Odotahan vähän", huudahdan sille ja Tuisku juoksentelee iloisesti vierelleni.
"Sori", se sanoo varovasti ja naurahdan hieman.
"Ei kun sitä minä vain, että..", aloitan ja pysähdyn paikoilleni.
"..Et sinä mitään etumatkaa saa ottaa", jatkan, ja ennen kun Tuisku ehtii tajuta mitään, lähden laukkaamaan sademetsän halki nauraen. Vilkaisen taakseni ja huomaan Tuiskun lähteneen perääni. Hidastan hieman vauhtiani, jotta ori saisi minut kiinni. Sieltä se laukkaakin saavuttaen minua hetki hetkeltä.

Laukkaamisemme vaihtuu hiljalleen kisailemisesta raviin, jolla matkaamme kohti jokea. Seuraavaksi voisimme kulkea jokea pitkin lammelle ja siitä yhteismaalle. En usko Tuiskulla olevan mitään sitä vastaan. En tiedä, onko hän ikinä käynyt siellä, vai oliko hän kenties niin pieni, ettei muista.
"Äiti", kuuluu pian takaa. Pysähdyn ja katson ihmeissäni, kun Tuiskukin on pysähtynyt paikoilleen. Sen katse on kohti jokea, joka virtaa puiden takana. Kävelen hänen luokseen. Mitäs nyt?
"Tuolla on joku", se sanoo ihmeissään, ja siirryn itsekin katsomaan puiden välistä joen vieressä seisovaa hevosta. Suuri kun mikä, ja ensin luulen häntä jopa Rijmiksi, mutta tarkemmin katsottuna toinen on ori.
"Tule", sanon Tuiskulle ja lähdemme kävelemään kohti hevosta. Saavummekin aivan pian metsän keskeltä joelle.

"Hei", aloitan keskustelun. Kyllä toinen taisi olla lumihevonen. En tosin tiedä, en ole nähnyt häntä aiemmin.
"Olehan sinä lumihevonen?" kysyn orilta astuen askeleen häntä kohti. Tuisku jää vähän taaemmaksi.
"Tai siis.. tarkoitan, että en ole nähnyt sinua aikaisemmin", sanon ystävällisemmin hymyillen hieman.
"Olen Loskainen Syysaamu, lauman johtajatar. Kutsu ihmeessä vain Loskaksi", esittäydyn. En ole varma, tunnistiko toinen jo minut vai ei. Eiköhän sekin selviä pian.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06. Maalis 2014 13:11

Magna Bellator

Thor nosti turpansa vedestä. Tuuli heilutti lempeästi sen pitkää harjaa ja havisutti puiden latvuksia. Ori tähyili maisemaa ja yllättäen tuuli toi mukanaan toisen hevosen tuoksun. Ei, sittenkin kahden hevosen. Thor ei nähnyt vielä ketään ja sen lihaksen alkoivat jännittyä. Se tähysi metsää, kunnes huomasi puiden siimeksestä astelevan valkeaharjaisen tamman. Mutta missä toinen hevonen oli? Oliko tämä jonkinlainen ansa, väijytys? Thorin korvat painuivat hieman luimuun ja se mulkoili lähestyvää hevosta ennakkoluuloisesti. Tamma pysähtyi jonkin matkan päähän ja silloin ori erotti sen takaa pienen varsan. Samantien hellyys valtasi hevosen ja sai Thorin rentoutumaan silmänräpäyksessä. Tuskin tämä kaksikko sille mitään pahaa tahtoi. Varsa toi Thorin mieleen paljon hyviä muistoja, mutta se karkotti ne mielestään vieraan tamman alkaessa puhua.

Ori kuunteli mitä tammalla oli sanottavanaan ja hämmentyi kovin. Mitkä lumihevoset? Thor tunsi itsensä hieman tyhmäksi, mutta päätti kuitenkin esittäytyä.
"Hei. Minun nimeni on Magna Bellator, tutummin Thor", ori sanoi katsellen tammaa.
Sitten se jatkoi hieman huvittuneella äänellä:
"Voisitko kertoa, olenko minä mahdollisesti Caraliassa?".
Kuutar

ViestiKirjoittaja Siuri » 06. Maalis 2014 13:53

Ori esittäytyy Thoriksi. Viimeistään tässä vaiheessa olen täysin varma, etten ole aiemmin törmännyt kyseiseen hevoseen.
Hän esittää minulle kysymyksen, mikä selventää minulle tilanteen heti - toinen on vasta saapunut Caraliaan. Tai enhän minä voi tietää, onko hän ollut täällä jo päiviä vai kenties vasta tullut, mutta ilmeisesti hän on melko tietämätön asioista. Ihme kyllä, hän tietää saaren nimeltä. Onko hän käynyt täällä aiemmin? Vai kuullut tarinoita hevosilta, jotka ovat lähteneet saarelta? Ken tietää.

"Kyllä", vastaan nyökäten. Tuiskukin uskaltautuu lähemmäksi oria. Se katsoo oria ihmeissään.
"Taidat olla vasta hetki sitten saapunut tänne?" esitän vastakysymyksen orille. Mitähän hän oikein tietää Caraliasta? Laumat? Säännöt? Yhtään mitään?
"Tervetuloa vain! Olet ilmeisesti kuullut tästä paikasta..?" kysyn häneltä hymyillen.
Ori ei tainnut kuulua vielä edes mihinkään laumaan.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Kuutar » 06. Maalis 2014 19:32

Magna Bellator

Tamma nyökkäsi. Thorin sisällä paisui helpotus ja riemu, joita se ei tietenkään ulospäin näyttänyt. Silti sen silmät alkoivat loistaa siitä ajatuksesta, että se oli vihdoin ja viimein saapunut perille.
"Kyllä, saavuin tänne aivan hetki sitten", ori vastasi katsellen pientä varsaa, joka oli uskaltautunut tulemaan emänsä rinnalle.
"Tiedän tästä paikasta vain hyvin vähän ja senkin vähän olen kuullut vanhojen hevosten tarinoista", Thor jatkoi.
Oikeastaan kun se tarkemmin ajatteli, se ei tiennyt saaresta mitään. Oriin emä oli kertonut sille saarella elelevistä hevosista, mutta toisaalta Thor ei tiennyt lainkaan, kuinka paljon saarella oli hevosia tai miten ne elivät.
"En taida tietää tästä saaresta paljoakaan", ori sanoi hieman surumielisesti.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Siuri » 07. Maalis 2014 21:56

Ori myönsi olevansa vasta saapunut. Hän sanoo myös tietävänsä saaresta sen, mitä oli kuullut vanhoilta hevosilta. Kenties heiltä, jotka ovat palanneet kotiseuduille - mitä arvelinkin aiemmin.
"Jos et tiedä juuri mitään, niin minulla taitaa ollakin sinulle vähän enemmänkin kerrottavaa", vastaan naurahtaen, kun ori kertoo tietävänsä tuskin mitään.
"Älä huoli, se on ihan normaalia saaren käytäntöä. Yleensä hevoset, jotka saapuvat tänne, eivät tiedä paikasta yhtään mitään. Sinä sentään tiedät jo paikan nimen, ehkäpä myös sen, että saarella ei ole lainkaan ihmisiä? Että me hevoset asumme täällä keskenään?" kerron orille kysyen samalla epäsuorasti jotain tavallista. Tai no, minulle tavallista. Olihan siinä jopa minulle sopeutumista, kun tänne saavuin.

"Elämme täällä siis kuudessa laumassa, joihin hevoset on jaettu värin ja koon perusteella. Sinä voisit käydä esimerkiksi meihin lumihevosiin, tai sitten ylänköhevosiin. Kuten nimet jo kertovat, on meidän alueellamme jäätikkö ja olemme muutenkin saaren pohjoisin lauma, kun taas ylänköhevosten mailla on paljon ylänköä. Lisäksi saareen kuuluu ponilaumoja, kuten vuoristo- ja metsäponit, sekä aavikko- ja tasankohevoset", aloitan kertomaan laumoista. Kyllä ori taitaa olla liian suuri tasankohevosiin.
"Jokaista laumaa johtaa nimitetty johtaja tai johtajatar, ja kuten sanoin, olet sattumoisin törmännyt lumihevosten johtajattareen. Jos siis vain lumihevoset laumana kiinnostaa, otan sinut mieluusti laumaamme", kerron hymyillen orille.
"Jokaisella laumalla on myös omat alueet, joita ei parane ylittää. Minä en itse tiedä, mistä tämä on aikoinaan tullut, mutta ilmeisesti saarella on ollut värikäs ja tragedinen historia, josta tämä juontaa juurensa. Keskellä saarta on kuitenkin yhteismaa, jossa eri laumalaiset voivat tavata toisiaan", jatkan alueista ja laumoista.
"Ja mitä alueiden rajoihin tulee, oppii ne kyllä varmasti ajan kanssa. Rajoilla kiertää rajavartijoita ja.. no.. lumihevosten alueeseen nyt kuuluu jäätikön lisäksi pieni pala havumetsää, tasankoa sekä sademestää. Etelärajalla lumihevosten rajaa on merkitsemässä lampi, mutta muuten rajoilla ei oikein olekaan selkeitä maamerkkejä", kerron pitäen pienen tauon ja katson oria.
"Toivottavasti olet pysynyt mukana. Jotenkin tämä kaikki on itselle niin itsestäänselvää, ettei aina muista, että se on niin uutta toiselle", naurahdan.

"Olisiko sinulla tähän väliin kysyttävää?" kysyn orilta. Nyt voisi ehkä niitä esittää. Toivottavasti hänelle tulisi mieleen jotain, mitä minä saatoin unohtaa. Niin, tai toivottavasti en unohtanut mitään.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10. Maalis 2014 20:57

Thor kuunteli tarkoin Gameten kertoessa saaresta ja sen elämästä. Jotkin asiat saivat orin hieman kummastumaan, mutta se sopeutui niihin pian. Kyllähän se oli arvannut ettei saarella olisi ihmisiä, mutta totta puhuen se ei aluksi ollut uskonut.
Thor yllättyi Gameten myötämielisyydestä. Ehkä ori oli elämänsä aikana kohdannut liian monta aggressiivista ja moraalitonta persoonaa, että se saattoi yllättyä lempeydestä ja ystävällisyydestä.
"Liittyisin mielelläni laumaasi", ori sanoi hymyillen hieman.
Se katseli tamman vierellä käyskentelevää varsaa ja tunsi olonsa pitkästä aikaa levolliseksi.
"Kyllä minä varmasti opin täällä elämisen säännöt ajan kanssa. Yksi kysymys kuitenkin olisi: Millaiset suhteet laumoilla on toisiinsa?"
Thor oli omistanut elämänsä aikana monta vihasuhdetta ja sitä kiinnosti laumojen väliset suhteet. Elivätkö ne täysin sovussa saarella?
"Ja onko täällä jonkinlaisia rangaistuksia? Jos siis tyhmyyksissään rikkoo lauman rajoja tai sääntöjä?", ori jatkoi.
Kuutar

ViestiKirjoittaja Siuri » 26. Maalis 2014 11:53

[Sori kestosta, oli tosiaan kirjoitukset päällä, niin söivät aika paljon aikaa.. Niin, ja Gamette on muuten metsäponien johtaja, mutta pikkuvikoja, joskus menee nimet sekaisin :)]

Ori kysyy melko mielenkiintoisen kysymyksen. Tällä hetkellähän tilanne on aivan toinen kuin muutamia vuosia taaksepäin.
"Laumat ovat tiiviisti yhteistyössä keskenään. Yhteismaalla laumalaisilla on tilaisuus tutustua toisiinsa ja, no, minultakin löytyy hyviä ystäviä esimerkiksi metsä- ja ylänköhevosten alueelta", hymyilen hieman.
"Asiat ovat kuitenkin olleet saarella joskus huonomminkin. Laumalaiset olivat todella varuillaan toisiaan kohtaan, ja saarta muutenkin vallitsi kaaos. En ollut itse silloin vielä täällä, joten en tiedä asiasta hirveästi, mutta siitä syystä laumoilla on nykyään myös omat alueensa, että voimme välttää uudelleen historian tapahtumat", kerron orille.
"Tällä hetkellä kuitenkin elämme täysin sovussa yhdessä täällä".

Orin toinen kysymys huvittaa minua hieman. En tiedä, onko orilla heti tarkoituksena lähteä ylittämään laumarajoja vai oliko se vain yleinen kysymys.
"No jokaisella laumalla on vähän omat sääntönsä. Toiset katsovat läpi sormien muutaman kerran, toisille se on taas kerrasta poikki. Varmasti suurin rangaistus on laumasta erottaminen, mitä en minun ollessani johtaja ole onneksi vielä joutunut tekemään", kerron orille.
"Ihan rehellisesti saatan kerrasta tai kahdesta vain huomauttaa asiasta, varsinkin, jos kyseessa todella on vahinko, mutta johtajana en voi mitenkään kannustaa sääntöjen rikkomiseen. Puhun nyt siis lähinnä rajojen ylittämisestä, mutta ylipäätään; kannattaa vain elää saarelaisten kanssa sopusoinnussa, niin ei tarvitse tulla siihen tilanteeseen, että olisi laumasta heitettävä ulos", kerron vakavasti mutta silti hieman hymyillen.
Ehkäpä ori kysyi vain mielenkiinnosta.

"Minulla ei tällaisia yleisiä ohjeita taida juurikaan enää olla. Jos sinulle tulee vielä mieleen jotain, niin kysy ihmeessä, mutta muuten minut saa kyllä lähes aina kiinni. Kuljen lähinnä lumihevosten alueilla, satunnaisesti myös yhteismaalla.", kerron orille.
"Niin, ja vielä tuli sellainenkin asia mieleen. Meillä on tosiaan laumoissa rajavartijoita sekä viestinviejiä. Rajavartijat liikuskelevat lähinnä rajoilla ja katsovat, ettei muut laumalaiset tule yli. Viestinviejät taas toimittavat pääsääntöisesti viestejä lauman johtajalta toiselle, mutta välillä myös johtajalta laumalaisille tai toisinpäin. Jos minua siis ei saa kiinni, niin voit etsiä viestinviejän, joka voi auttaa etsimisessäni", jatkan. Kuulosti todella sekavalta, mutta toivottavasti ori sai pääajatuksen kiinni.
"Ja jos sinua nyt - tai joskus tulevaisuudessa - kiinnostaa tällainen niin sanottu virkahevostyö, niin ilmoita vain. Niille on aina tarvetta", naurahdan.

[e // jäädytän tämän pelin nyt Loskan puolesta. Jos siis haluat jatkaa, niin laita vaikka yksäriä, niin tiedän tulla jatkamaan peliä :)]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Joki