King of Fools

Tämän joen vedet tulevat suoraan jäätikön sulamisvesistä, joten vesi on ympäri vuoden erittäin kylmää. Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat veden kylmyyttä lukuun ottamatta mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä jäätikkölumien sulettua joki tulvii ajoittain voimakkaasti.

King of Fools

ViestiKirjoittaja Sasu » 04. Touko 2011 18:43

Ciervo

Vaikka kevät on jo pitkällä ja lumien pitäisi olla sulanut, sademetsässä kulkeva joki tulvii yli äyräidensä ja peittää metsän äänet alleen kohinallaan. Vesi Seison tuijottamassa sameaan, kuohuvaan veteen ja silmiini osuu aina välillä voimakkaan virtauksen riepottamia puunkappaleita tai muuta roskaa. Vain hullu lähtisi ylittämään jokea nyt, tai menisi lähellekään. Hatarat rantapenkereet luultavasti murenisivat poninkin painon alla ja joki kiskaisisi varomattoman mukaansa. Hyytävän kylmässä vedessä ei kauaa jaksaisi taistella painetta vastaan. Pää painuisi pinnan alle ja kaviot raapisivat pohjaa hyödyttöminä, ei auttaisi kuin yrittää pysytellä hengissä kunnes vesi kuljettaisi huomattavasti rauhasemmin käyttäytyvälle lammelle.

En minä jokeen aio hypätä, vaikka se siltä vaikuttaakin. Kunhan katselen ja mietin, hyytävän joen hieman viilentäessä sademetsän kuumankosteaa iltapäivää.

Niin monta päivää. Lumet ovat sulaneet, puissa on lehdet. Yhteiskokouksesta on kauan, minun henkilökohtaisella aikajanallani se tapahtui joskus entisessä elämässä. Enkä ole nähnyt Sandieta sen jälkeen. Enkä kumpaakaan hänen sukulaisistaan. En ole luovuttanut, mutta en kovin toiveikaskaan. Olemmehan me useasti kulkeneet omia teitämme pitkäänkin, mutta tällä kertaa minua ahdistaa ystäväni äkillinen katoaminen. Ei minkäänlaisia hyvästejä, ja nyt mietin koko ajan missä he ovat, mitä tekevät, saivatko he Katrinan kiinni. Mitä tapahtui, noin niin kuin yleisesti ottaen. Minulla ei ole saarella erityisen päätähuimaavaa määrää hevosia, joiden kanssa voisin tai haluaisin puhua, enkä todellakaan ole hyvilläni siitä, että yksi heistä on kadonnut jäljettömiin.

Ehkä hän on vain toistaiseksi näkymättömissä, kuten puunpalat jotka painuvat joessa hetkeksi pinnan alle, häviävät pyörteisiin ja ilmestyvät esiin uudestaan kuohun tyynnyttyä. Ehkä Sandiekin ilmestyy paikalle, kun tilanne on rauhoittunut. Mutta toisaalta, hän on siinä tapauksessa ollut jo melko pitkään pinnan alla. Ravistelen päätäni, ei tästä ole mitään hyötyä. Pohdin itseni vain entistä syvemmälle suohon. Huokaan raskaasti. Mitä minä tein ennen kuin aloin etsiä Sandieta? Käytin päiväni vain maleksimiseen paikasta toiseen ja muiden välttelyyn. Siihen on vaikea palata nyt, kun ehdoin tahdoin on hakenut seuraa pitkän aikaa. Astun lähemmäs jokea. En edelleenkään haudo päässäni itsemurhaa, en suinkaan ole niin epätoivoinen. En vain tiedä mitä tehdä, ja voisin jopa sanoa olevani ikävystynyt. Tekemistä tietenkin olisi, saaren päästä päähän ravaaminen, mutta ei siitä olisi hyötyä. Siitä sentään olen saanut itseni vakuutettua.

Jotain voisi tapahtua. En tiedä oikeastaan yhtään, mitä täällä on meineillään. Jos se oli totta, mitä Dark Iris kertoi... Panda johtajan paikalla. Lumihevoset ovat ehkä kaoottisin lauma ikinä.
Since 07.09.2006
~ Gamette .:. Ciervo .:. Oscura Freccia .:. Megami .:. Orion ~
Avan piirroksesta kiitos Mwjanille, muokkauksesta kiitos Nipsulle!
Sasu
Caralian covis

Re: King of Fools

ViestiKirjoittaja Siuri » 05. Touko 2011 20:05

Lawless

Aika kuluu kun siivillä. Pian olisi se yö, kun kokoonnumme. En osaa edes laskea, kuinka monta päivää, mutta ei kauaa. Niin ainakin tahdon uskoa. En kestä päivääkään enää Pandan johdossa, se kuulostaa aivan järkyttävältä! Tarkemmin mietittynä jo huvittavalta, kuinka sellainen sekopää todella johtaa meitä? Vai johtaako sittenkään? Kukaan ei arvosta häntä, kukaan ei ole hänen allaan, miksi siis minunkaan pitäisi? Enkä ollutkaan. Jo ensi tapaamisestamme asti olen tuntenut vihaa ja ärsytystä häntä kohtaan. Teennäinen muka-kuningas. Vai kuinka hän käskikään itseään kutsua; Herra Panda.
Huokaisen ja jatkan matkaani. En tiedä enää, pitäisikö itkeä vai nauraa. Omalla tavallaan tämä on niin koomista, eihän tässä ole edes järkeä! Pian kaikki on kuitenkin ohi, varmasti. Lupasin sen jo itselleni. Täytyy vain toivoa, että Loska ja Jay ovat saaneet tarpeeksi porukkaa mukaan.
En jaksa enää edes murehtia siitä, että tuo inhottava Pandaksi kutsuttu olio tunkeutuu päähäni. Se on vain yksi hevonen, ketä kukaan, kukaan, ei kunnioita. Eikö se riitä? Luulisi.

Olen seurannut jokea jo huomattavan pitkään. Lähtenyt havumetsästä ja nyt olen taas kerran sademetsässä. Totta puhuakseni en ole edes varma, missä päin saarta, mutta nyt oli hätätapaus. Uskon siis saavani luvan liikkua myös muiden laumojen alueilla. Paikka kuitenkin vaikuttaa suht tutulta, ties vaikka olisin lumihevosten alueilla.
Kävelen rennosti eteenpäin pää matalalla. En jaksa ravata, olen kävellyt niin monta päivää jo putkeen. Haluan vain levätä. Ihan vielä ei kuitenkaan ole sen aika, tämä yksi asia täytyy hoitaa loppuun. Ties vaikka törmäisin johonkin pilvenpiirtäjän kokoiseen hevoseen, jota Pandakin pelkäisi. Sellainen kieltämättä kävisi joukkoomme.

Joki tuntuu virtaavan yhä voimakkaammin, mitä pidemmälle kävelen. Sen tätyy laskea joko mereen tai lampeen, tällä kertaa en ole kuitenkaan varma, kumpaan suuntaan se oikein menee. Eikä minua tarkemmin mietittynä taida kiinnostaakaan. Nyt on paljon suurempiakin asioita päällä.

Hetken käveltyäni huomaan edessä aivan joen vieressä jotain. Sen huomio näyttää kiinnittyvän veteen, mitä siellä oikein on?
Nostan pääni ylös ja sitä myötä korvani ponnahtavat pystyyn. Ruskea hevonen näyttää todella olevan kiinnostunut siitä, mitä se katsoo.
Pysähdyn paikoilleni ja jään hetkeksi katsomaan hevosta. Minun täytyy taas kerran koota itseni. Jos aion puhua toiselle kapinasta ja Pandasta, täytyi todella olla uskottava. Niinpä hengähdän syvään ja lähden sitten astelemaan rennosti normaaliin tapaani eteenpäin.
”Terve”, sanon pian. Menisinkö suoraan asiaan, vai yrittäisinkö aluksi lämmitellä toista? Puhumisen aloittaminen ei ole koskaan ollut niin vaikeaa, kuin tämän Panda-jutun myötä.
”Mitä näkyy?” kysyn orilta hymyillen ja viiton katseellani vettä. Ainakin hän näytti sitä vielä äsken niin kovasti katsovan.
”Emme ole tainneet tavata aikaisemmin, olen Lawless. Taidat olla lumihevosia?” kysyn toiselta ja esittäydyn. Olo tuntuu jotenkin niin viralliselta, mihin on kadonnut se normaali rento minä?
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 08. Touko 2011 11:21

Säpsähdän. En pahasti, ja se varmaan jää huomaamatta kun nykäisen kaulani ylös ja suuntaan laajenneet silmäni äänen suuntaan. Joen kohina oli kokonaan peittänyt tulijan askeleet, ja olin ikäväkseni melkoisen yllättynyt ja säikähtänyt. Mitä näkyy? Lasken päätäni ja käännän korviani hieman takakenoon. Pilaileeko hän? Vilkaisen oria epäluuloisesti. Minua suurempi hallakko ei kuitenkaan vaikuta järin vihamieliseltä, mutta ei siitä voi olla varma.
"...veden riepottamia oksia", vastaan pienellä viiveellä, mutten varsinaisesti hymyile. Nostan vain toista suupieltäni hieman, vaikka silmäni ovat edelleen epäluuloisesti sirrillään. Mitä hän oikein tahtoo? Hallakko esittäytyy, ja nyökkään. Käännyn hieman, niin että pystyn katsomaan Lawlessia kääntämättä kaulaani, ja varaan painoa takajaloille.
"Emme niin", vastaan, yrittäen tavoitella neutraalia sävyä.
"Olen Ciervo, ja kyllä, kuulun lumihevosiin", vastaan. Mistä tuo senkin päätteli? En koe olevani ihan standardilumihevonen tummine jalkoineni ja ruskeine karvapeitteineni. Katsahdan orin vihreisiin silmiin, mutta en oikein osaa senkään jälkeen sanoa, mitä hänestä pitäisi ajatella. Ehkä ori vain on yltiösosiaalinen tapaus, tai sitten koki muuten vain tarvetta tulla keskustelemaan ventovieraan kanssa. No, tilanteesta voi ottaa hyödyn irti, vaikka se ilkeältä kuulostaakin.
"Olettaakseni sinäkin olet lumihevonen", tokaisen, en nyt töykeästi, mutten ylitsevuotavan ystävällisestikään.
"Oletko sattumoisin nähnyt papurikonkimoa, hieman minua suurempaa oria, nimeltään Alexander?" kysyn tältä... Lawlessilta. Nostan korvani hieman pystympään, rentoutan asentoani ja onnistun saamaan ääneeni jonkinlaista ystävällisyyttä äskeisen vastapainoksi. No niin, säikähdin äsken, mutten ole missään nimessä vihamielinen tai ilkeä tai mitään, olisi kiva jos kertoisit jotain hyödyllistä, jos et, niin hei hei..

Tai ehkei sittenkään. Hän on lumihevonen. Hän näyttää siltä, että tietää jotain meneillään olevista tapahtumista. Tai ainakin näyttää siltä, että olisi kiinnostunut ottamaan selvää. Kiinnostuneempi kuin minä. Hengitän sisään ja ulos ennen kuin kysyn. Kysymykset vieraille on yllättävän vaikeaa aloittaa.
"Tuota, onko totta, että lumihevosten johdossa on nykyään ori nimeltä Panda?"
No niin. Jos Lawless olisi kiva, hän vastaisi. Tosin en näe mitään syytä miksi hän olisi kiva minulle, mutta jos nyt vaikka olisi. Enpä minä häntä voisi syyttää, omakin asenteeni oli ollut melko kalsea. Huokaan äänettömästi. Miksi normaali sosiaalinen kanssakäyminen on minulle kuin kivireen vetämistä?
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Touko 2011 14:40

Ori käänsi nopeasti katseensa vedestä minuun. Se näytti jollain tapaa säikähtäneeltä..?
”Aaha”, vastasin hymyillen. Miltähän oksat sitten näyttävät? Virtaavat veden mukana? Äh, en halua ryhtyä nyt tähän, huvinsa kullakin.
Ciervo. Nyökkäsin orille. Lumihevosiapa hyvinkin, enpä minä tosin häntä olisi raaskinut muuallekaan häätää, vaikka olisi kuulunut esimerkiksi tasankohevosiin. Jos tietää olevansa väärällä alueella, eiköhän tajua luikkia karkuun jos joku tulee kysymään? Niin ainakin kuvittelisi.
”Jep”, vastasin nopeasti seuraavaan kysymykseen. Lumipalloponi, niin kuin Rem meitä kutsui.
Seuraavaksi ori esitti kysymyksen. Alexander? Ei, ei tule mieleen. Ei edes papurikonkimoa.
”Sori”, vastasin taas lyhyesti orille suht neutraalilla äänellä.

Nytkö on aika? Pakkohan tässä olisi, en voisi viettää aikaa turhaan vain seisoskellen. Joko lähtee tai ei, se siitä. Sitten jatkaisin matkaani.
”Kuules..”, ehdin sanoa, kun ori keksiikin kysyä minulta jotain Pandasta. Naurahdin huvittuneesti.
”Ihan oikein olet kuullut”, jatkoin ja pian olemuksenikin muuttui ei-niin-huvittuneeksi.
”Jos tiedät jotain tästä Pandasta, olet varmasti tietoinen, kuinka hän johtaa laumaa..?” kysyin varovasti. Keneltä tämä oli kuullut Pandasta? Siitä ei tainnut ensin tietää, kuin Iris. Sitten minä, Jay ja Loska. Ah, tämä oli varmasti törmännyt jo johonkin edellä mainituista. Ellei itse Pandaan..
”Oletko kuullut joltain tästä kapinasta Pandaa vastaan?” kysyin ja astuin askeleen lähemmäksi oria uteliaisuudesta. Jos hän olisi henkilökohtaisesti tavannut Pandakarhun, olisi se kaikkein parasta. Ei hänen olemustaan voi käsittää, kun vain tapaamalla itse hänet. Yksinvaltiaan. Herra Pandan.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 09. Touko 2011 20:38

No niinpä niin. Huokaan, en viitsi edes vastata mitään. Ilmeeni kertonee kaiken tarpeellisen. Heilautan päätäni pienesti, jotta otsaharjani ei tunkisi koko ajan silmiini yrittäessäni katsoa Lawlessia. Tai ehkä jouhet olivat vain tekosyy siihen, miksi en pahemmin katsellut suuremman orin kasvoja. Vaikka olenkin päässyt eroon pahimmasta jalkojentärinästä ja vaihtanut pakokauhun pessimismiin, en silti tunne oloani kotoisaksi minua suurempien orien kanssa. Katsoin asiaa miten tahansa, he olivat aina potentiaalisia uhkia, vaikka en minä itseäni pienempiänikään aio aliarvioida. Olen tehnyt jo ihan riittävästi virhearviointeja omiin tarpeisiini. Viimeaikoina olen miettinyt, oliko lumihevosiin liittyminen yksi niistä. Mutta ei nyt sentään. Olen riittävän paljon pohjoisen asukki viihtyäkseni lumen keskellä, enkä välttämättä olisi päätynyt koskaan Alexanderin kanssa samaan laumaan jos olisin valinnut toisin. Miten vain, en ole juuri nyt tarpeeksi optimistisella tuulella pohtiakseni asioiden valoisia puolia perinpohjaisesti.

Pessimistihän ei tunnetusti pety, ja otankin Lawlessin sanat vastaan huvittuneella tuhahduksella. Enpä minä muuta olettanutkaan. Mutta että Panda johtajana. Voi taivas... Pystyn kuvittelemaan, mitä kaikkea hän vaatii. Herra superextramahtava hänen kuninkaallinen korkeutensa Panda. Herra Kertakaikkisen Loistava Maailman Valo ja Siunaus Panda -sir, kuten tituleerasin häntä viime tapaamisemme aikana. Raukka ei edes huomannut puhdasta sarkasmia. Tuskin huomaisi, vaikka kompastuisi egoonsa ja uppoaisi valtavaan sarkasmin jorpakkoon. Toiset ovat hyväuskoisempia kuin toiset.

Puolihuvittunut virne viipyilee huulillani, vaikka Lawlessin ilme onkin muuttunut melko vakavaksi.
"Voin kuvitella", tuhahdan, edelleen epäuskoisen huvittuneesti. Ihan tosi. Jos Sandie kuulee tästä, hän luultavasti jakaa tämän "hakkaisinko päätäni puuhun vai nauraisinko kippurassa" -tunteen, mikäli on tavannut sen nallekarhun. Ja sitten Lawless kysyy olenko kuullut kapinasta. Korvani liikahtavat aavistuksen eteenpäin ja ilmeeni muuttuu huvittuneesta hieman uteliaaksi.
"Kapinasta?" kysyn. Ei, en ole kuullut. No, minua ei tavallaan ihmetytä, että se luikku onnistuu nostattamaan kapinan itseään vastaan.
"Kerro toki lisää", kehotan. Ehkä tästä saisi viihdykettä, jos ei muuta. Hyi minua. Toinen on selvästi vakavalla asialla. Panda ja vakavasti ottaminen eivät kuitenkaan mahdu päässäni samaan lauseeseen ihan helpolla.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 12. Touko 2011 17:21

Voin kuvitella. Ori siis oli tosiaan kuullut Pandasta, toivon mukaan myös itse tavannut. Ainakin hän vaikutti olevan hyvin perillä hänestä, ja tiesi, millainen hän on.

Toinen kysyi kapinasta, hän ei siis tainnut vielä olla tavannut Loskaa tai Jaytä. Ori kehotti kertomaan lisää kapinasta. Mielellänihän minä.
”Satutko tietämään lumihevosten sijaisjohjataa Iristä?” kysyin ja astuin naurahtaen taas muutaman askeleen eteenpäin. Välissämme oli kuitenkin vielä paljon tilaa.
”Kaikkihan siis alkoi siitä, kun Iris baarissa ollessaan antoi Pandalle vahingossa johtajuuden. No eipä hän halunnut sitä paikkaa enää takaisin, päätti sitten antaa asian olla. Myöhemmin sitten perustettiin tämä kapina, kun kaikkia alkoi todella ärsyttää Panda, eikä ihmekään”, sanoin. Kylmät väreet tuntuivat kulkevan joka kerta lävitseni, kun puhuin Pandasta. Hyi kamala, mikä rasvainen olento..
”Siitä sitten vain lähti tämä kapina-ajatus, ja tällä hetkellä sitä luultavasti levittää moni meistä eteenpäin. En tiedä itse yhtään, kuinka tämä toteutetaan, mutta seuraavan täysikuun yönä olisi tarkoitus tavata sillä aukiolla, jossa pidettiin yhteiskokous. Suht selkeää, eikö?” kysyin toiselta.
Asiaa tosiaan riitti puhuttavaksi vaikka koko päiväksi. Kaikki tarpeellinen taisi kuitenkin tulla sanotuksi, ainakin oletin niin.
”Niin ja jos kiinnostaa, niin lähde ihmeessä mukaan!” kehotin oria. Ketäänhän en voi pakottaa, mutta olisi mahtavaa, jos hevosia tulisi. Tällä hetkellä minun puoleltani on niitä lähdössä ehkä viisi? No se on omalta osaltaan jo paljon, tuskin millään saamme kaikkia saarelaisia tähän mukaan. Niin paljon kuitenkin, kuin kuukaudessa mahdollista..

Aurinko katosi hetkeksi pilvien taakse. Ilma tuntui viileämmältä, mutta ihan tarpeeksi lämpimältä juostavaksi ympäri saarta. Toivottavasti vain kapinayönä keli olisi selkeä, rankkasade siitä vielä puuttuisi!

[töks :<]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 17. Touko 2011 21:06

Paha kysymys, etten sanoisi. No, ehkäpä sen epämääräisissä merkeissä sujuneen kohtaamisen jälkeen voin sanoa ainakin tietäväni kyseisen hevosen. Niinpä vastaan nyökkäämällä melko ilmeettömästi. En mitenkään hirveästi pidä siitä, että toinen astuu lähemmäs, mutten minä nyt peruuttamaankaan ala. Seistä jökötän paikoillani ja vilkuilen yläviistoon toisen kasvoja. Lawlessin puheet kiinnittävät huomioni kuitenkin paremmin kuin hänen pärstäkertoimensa, joten annan katseeni harhailla siellä minne se sattuu menemään.

Lawless puhuu melko suorasukaisesti. Ilmeisesti Dark Iris oli halukkaampi jakamaan asioitaan Lawlessin kuin minun kanssani, eikä ihmekään. Mistä minä tiedän, hehän voivat olla vaikka ylimmät ystävät. Minä sen sijaan olen vain sattumanvarainen, liian utelias ohikulkija. Ei liene kovin vaikea valita kumman kanssa keskustelee syvällisempiä. Ei sillä, että olisin katkera tai mitään, vaikka siltä taidan kuulostaa suurimman osan aikaa. No niin, takaisin olennaiseen. Minua ei oikeastaan edes pahemmin ihmetytä, miksi Dark Iris välittänyt johtajuudesta. Eikä muuten sekään, että Pandaa vastaan kapinoidaan. Tai siis, todennäköisyys että joku ei ole tyytyväinen Pandan johtamismetodeihin on varmaan siinä kaksisataa. Tai enemmän.

Ajatus, jota moni meistä levittää eteenpäin? Kuulostaapas kivasti joltain uskonlahkolta. Tavataan täysikuun aikaan isolla aukealla ja uhrataan Panda jollekin korkeammalle voimalle.
"Kieltämättä", vastaan kuitenkin vaisun hymynpoikasen kera. En ole puoliksikaan niin ilkeä kuin miltä vaikutan. Toinen korvani heilahtaa jopa etukenoon ja nostan katseeni Lawlessiin, kun hän ehdottaa osallistumista. Ensin arvelen hänen pilailevan, mutta tosissaan hän taitaa olla. Niin, väkeä varmasti tarvitaan. Tai siis - yhteiskokouksen valtava aukio ja sitten paikalle tuleekin vain kourallinen.
"Mutta siis mistä tässä on kyse? Kapinoijat kokoontuvat aukiolle, ja mitä sitten tapahtuu?"
Kysyn siitä huolimatta, että Lawless oli juuri viitannut jotain siihen suuntaan, ettei olisi kovin perehtynyt asian toteutukseen. Samalla saan miettimisaikaa. En minäkään ollut ihastunut ajatukseen Pandasta lauman johtajana, mutta käsitykseni mukaan hän on melkolailla harmiton. Hullu, mutta harmiton sellainen. Vaikka toisaalta, laumanjohtajan valta ei ehkä olisi hyvä lisä yhtälöön, enkä muutenkaan ole sitä tyyppiä joka uskoo muista pelkkää hyvää. Hmm. Toisaalta en myöskään hingu uhraamaan Pandaa millekään määrittelemättömälle kosmiselle yliolennolle.
"Onko tällä touhulla jokin... pääpomo, vai onko kyseessä vain ympäri saarta epämääräisesti hilluva porukka?" kysyn ja vino, hieman sarkastinenkin hymy kertoo etten ole ihan tosissani. Kysymykseeni haluan kyllä vastauksen, mutta en minä silti mistään auktoriteeteista perusta. Tulkitkoon toinen miten haluaa.

Niin tai näin, tässä olisi ainakin piristystä yksitoikkoiseen elämääni. Ehkä voisin suostua ihan vain toisen mieliksi. Ei olisi varmaan lainkaan pahitteeksi olla väleissä edes parin laumalaisensa kanssa.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 22. Touko 2011 13:54

”Tuotaa..”, niin Lawless, mitä kapinassa tapahtuu? Antaisi varmaan todella hyvän kuvan, jos sanoisin, etten tiedä. Mutta en tiedä.
”Jos olen aivan oikein käsittänyt..”, no äh.. Mitä minä todella tiesin? Tiedän ainoastaan sen, että Loska pyysi meitä levittämään sanaa. Siihen se sitten jäikin. Hänellä olisi parasta olla todella hyvä suunnitelma, jos meinaa tämän onnistuvan.
”Olettaisin että me joukolla joko etsimme Pandan, tai sitten Panda houkutellaan paikalle, ja yritämme.. tai emme yritä, vaan lopetamme Pandan vallan kapinana. Ennen kuin ehdit kysyä, en tiedä, kuka nousee seuraavaksi johtajaksi. Luultavasti päätämme sen yhdessä kokouksen jälkeen”, esitän ajatukseni. Olikohan jo parikin hevosta ehtinyt kysyä jotain johtajasta. Eiköhän sekin selviä, ainakin luulisi. Kunhan ei vain ketään Pandan kaltaista enää..

Pääpomoa?
”No tuiota..”, sanon ja naurahdan sitten ruskean kommentin lopulle.
”Sekä että”, jatkan naurahtaen ja katson oria.
”Ei vaan.. No ainakin se yksi Loska ehdotti tätä koko kapinaa, mutten sitten tiedä. Toivon mukaan hän hoitaa tämän suunnittelun ja muun”, jatkan vielä. Toivottavasti hän ei vain sitten tarkoittanut, että minun ja Jayn tulisi myös suunnitella kapinaa. Muistaakseni hän kuitenkin käski levittämään sanaa, sitä me teemme. Minä ainakin, missähän Jay liikkuu? Toivottavasti levittämässä vain tietoa tästä, yksinhän minä en tätä hoitaisi!

”Mitäs sanot?” kysyn virnuillen ja katson oria.
”Lähdetkö mukaan epämääräiseen hilluvaan porukkaan?” tarkennan kysymystäni.
”Tervetuloa vain mukaan!”
Toivon todella että hän lähtee. Toivon myös sitä, että saamme tarpeeksi hevosia. Mikähän määrä olisi riittävä? Kolmestaan meistä ei ole mihinkään, neljä.. viisi.. kymmenen? Ei, en tiedä. En ole aikaisemmin ollut mukana kapinassa.
Katson yhä oria toivonkipinä silmissäni.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 26. Touko 2011 21:20

Olettaisit? Oli järjestelmä mikä hyvänsä, ainakaan sen sisäinen tiedotus ei tainnut pelata kovin hyvin. Mutta mikäpä täällä sujuisi missään määrin sulavasti, on sitä huonompiakin ideoita olemassa kuin tämä. Lawlessin selittäessä tuhahdan mielessäni, mutta ulospäin minusta näkyy vain häilyvä mielenkiinto. Vai että etsimme Pandan joukolla. Voin kuvitella verenhimoisen joukon juoksemassa sen luiperon perässä. Tässähän käy melkein sääliksi rasvalettinallea. Tai sitten ei. No, kaikessa yksinkertaisuudessaan suunnitelma saattaa jopa toimia. Edes Panda ei voi sille mitään, kun puolet laumasta nousee häntä vastaan. Jos nousee. Enkä minä sitäpaitsi aikonut kysyä mitään johtajasta. Tai ehkä aioinkin, mistä sitä ikinä tietää.
"Joukkoäänestys kuulostaa reilulta", totean. Ja estää uudet kapinat, mikäli kannattajat pysyvät suosikkinsa takana, lisään mielessäni. Joka tapauksessa tähän lauseeseen kiteytyy se, että Lawlessin puheissa on mielestäni ainakin pieni järjen hitunen. Sitä ei välttämättä kannata päästää karkaamaan.

Pieni hymynpoikanen, hieman aidompi, käväisee nopeasti turvallani. Hmm. Ehkä tämä Lawless osoittautuukin ihan tapaamisen arvoiseksi hevoseksi. Ei hän ole niin paha kuin kuvittelin. Toisaalta, pessimisti ei pety. Silti korvani pysyvät uteliaasti etukenossa ja asenteeni muutenkin muuttuu koko ajan vähemmän varautuneeksi. Loska? Nimi ei kuulosta tutulta. Hän on siis henkilö tämän kaiken takana. Saavutus sekin, vaikka Lawlessin sanavalinta - toivon mukaan - antaa minulle taas paljon luettavaa rivien välistä. No, miten vain. Käännän katseeni hetkeksi pois. Olenko niin paljon Pandaa vastaan, että vapaaehtoisesti marssin uudelleen yhteiskokouksen aukealle, jossa on luultavasti liikaa hevosia minun makuuni. Eivätkä muistoni kyseiseltä paikalta muutenkaan ole järin mairittelevat.... hetkonen. Aukea, jonne kokoontuu suuri joukko lumihevosia... voisiko Sandie olla heidän joukossaan? Luulisi, että hän ei ainakaan ole tyytyväinen tähän tilanteeseen. Eikä Lawless voi olla ainoa, joka kertoo kapinasta. Kyllä hän varmaan on kuullut siitä joltain muulta siihen mennessä.

Niinpä, kun Lawless esittää sen olennaisen kysymyksen, katseeni on jälleen hieman avoimempi. Hänen sanansa kirvoittavat jopa huvittuneen hymähdyksen. Mitä siinä virnuilet? Ei hallakko ehkä loppujen lopuksi hassumpi tyyppi ollutkaan. Kai voisin luvata mennä vaikka sitten osittain hänen mielikseen. Hänen ilmeensä kertoo, että ori tosiaan haluaisi minun liittyvän mukaan. Siitä onkin pitkään, kun joku viimeksi halusi minut mukaan jonnekin. Puuskahdan.
"Enpä minä mitään varmaan menetäkään", hymähdän hieman luovuttaneella asenteella. Hyvä on, minut on puhuttu ympäri. Tosin suurimman osan varsinaisesta ympäripuhumisesta suoritin minä itse oman pääni sisällä, mutta Lawless tarjosi oivan kipinän siihen.
"Seuraavan täysinkuun aikaan yhteiskokouksen aukiolla?" varmistan. Koska on seuraava täysikuu? Yöllä se selviäisi.
"Niin, ja jos satut näkemään mainitsemaani Alexanderia, viitsisitkö mainita että meillä olisi mahdollisuus nähdä siellä. Se saattaa nostaa hänen osallistumishalukkuuttaan", vihjaan. Kaikki voittavat. Minä tavoitan Sandien, ja Lawless saa lisää kapinajoukkoja. Mistä sitä tietää, jos kaikilla sananlevittäjillä on vaikka kisa siitä, kuka saa eniten porukkaa kokoon. Nyt Lawlessin saldoon lisättiin ainakin yksi henki, mikäli se nyt mitään auttaa.
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

ViestiKirjoittaja Siuri » 30. Touko 2011 19:53

Hah! Oletin orin sanat ainakin myöntäväksi vastaukseksi. Eipä se tietenkään mitään menetä, saapahan vain hyvän ja osaavan johtajan. Niin siis jos, mutta toivotaan.
Hymyilen orille.
”Jep, sielläpä siellä. Tervetuloa joukkoon!”, sanoin naurahtaen. TAAS kerran yksi kapinallinen lisää. Tämähän sujuu hyvin!
”Alexander? No minäpä sanon”, vastasin ja katsoin oria melko ovelasti. Siitähän saamme sitten taas lisää tyyppejä. Niin jos nyt satun törmäämään siihen.

Jaaha.. Tämä taisikin olla tässä? Vai vieläkö jotain.. Paikka, aika.. Joo, eiköhän siellä selviä sitten loput. Niin siis jos se loska vain on jotain keksinyt Pandan pään menoksi. Ainahan on sekin riski, ettei.
”No mutta.. Tämähän kuulostaa sitten ihan hyvältä. Nähdään siellä sitten”, sanoin reippaasti ja astuin pari askelta poispäin orista.
”Ainiin”, jatkoin vielä ja katsoin ruskeaa.
”Ciervohan se nimesi oli?” kysyin vielä.
”Jos nyt satun sitä Alexanderia näkemään, niin osaan ilmoittaa.”
Miksiköhän hän oli niin kiinnostunut siitä? Tai ei sillä, eihän asia minulle kuulunut. Siinäpähän oli. Voisinhan minäkin haluta etsiä vaikkapaaa… No Yavie olisi ihan kiva.
Pudistin päätäni. Joo-o..
”Mutta niin, palaillaan!”, hihkaisin vielä ja lähdin ravaamaan poispäin orista. Vielä olisi pari yötä aikaa etsiä hevosia, sitten olisikin jo itse kapina. Sitä odotellessa..

Lawless poistuu.
[Kiitos pelistä, kaunis tökkivä lyhyt loppu :’D]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja Sasu » 31. Touko 2011 12:32

Nyökkään, ja melkein hymyilenkin. Vai että tervetuloa. Olen edelleen hieman skeptinen sen suhteen, että olisin tervetullut yhtään mihinkään, mutta ehkäpä olen vain ennakkoluuloinen pessimisti. Niin tai näin, Lawlessin ovela katse saa minut hymähtämään. Kyllä hallakko saisi Sandienkin puhuttua mukaan, jos vain sattuisi törmäämään tähän. Olipas tämä kätevää, sain apua ystäväni etsimiseen jäämättä palvelusta velkaa kellekään. Pitäisikö tästä päätellä, että pitäisi useamminkin jäädä pitämään juttutuokiota satunnaisten vastaantulijoiden kanssa? No jos ei nyt sentään.

"Joo", saan vastattua orille. Minusta tuntuu, kuin minulle olisi juuri tultu kaupittelemaan jotain ja jossain mielenhäiriössä olisin ottanut tarjouksen vastaan. Ei kun hetkinen - minusta ei vain tuntunut siltä, vaan asia oli niin.
"Nähdään", tokaisen kun Lawless on jo menossa. Hän kuitenkin muistaa jotain, ja käännän katseeni uudestaan oriin. Hän kysyy vielä nimeäni, ja nyökkään. Tarkoituskin selviää melkein saman hengenvetoon. Oo. Hän muistaa sen vielä.
"Kiitos. Arvostaisin sitä", naurahdan, enkä taatusti ole yhtään hämilläni siitä että pystyn käyttäytymään näinkin kiltisti muiden lähellä.
"Palaillaan", huikkaan orin perään, ja tunnen itseni papukaijaksi. Katselen hetken aikaa Lawlessin perään, ja vilkaisen sitten jokea. Se on menettänyt silmissäni kaiken mielenkiintoisuutensa, joten voisin yhtä hyvin lähteä minäkin menemään. Minne, sitä en tiennyt. Vilkaisen taivaalle, mutta se ei auta mitenkään mihinkään. Minun pitäisi varmaankin viettää yöni jossain aukealla paikalla, että tietäisin kuinka kauan kapinaan on. Vaikka joessa ei puita kasvakaan, kummankin rannan oksistot peittävät suurimman osan taivaasta, joten täältä kuuta tuskin näkisin vaikka olisi keskiyö. Niinpä lasken katseeni taas jalkoihini ja lähden ravaamaan kohti aukeampaa maastoa. Vähän käytettyjä polkuja pitkin tietenkin - sosiaalisten tilanteiden kiintiöni on tältä päivältä täynnä.

Ciervo poistuu.

[Kiitokset sinullekin. Lopuilla on tapana tökkiä. x)]
Since 07.09.2006
Sasu
Caralian covis

Paluu Joki