I found the way.

Joen leveys, syvyys ja virtauksen voimakkuus vaihtelevat suuresti juoksun eri kohdissa. Joissakin paikoissa joki virtaa matalana ja lempeänä, ja hiekkapohjaiset särkät soveltuvat mainiosti uimiseen. Paikoittain joen virtaus on kuitenkin vaarallisen voimakasta ja saattaa viedä varomattoman joenylittäjän mukanaan. Keväällä lumien sulettua joki saattaa paikoitellen tulvia.

I found the way.

ViestiKirjoittaja Siuri » 27. Helmi 2011 18:15

[Jatkoa tästä pelistä. Fei Kavarin kanssa ja Develope.]

Zephyr

Mitä? Ai Develope on sellainen uusi?
"Oi, anteeksi! Yhteiskokouksessa oli kaaaaaikki hevoset. Siellä oli myös Ässä", sanoin. Se oli kiva hevonen.
"Joo, baariin. Joskus mennään! Ei nyt, pitää lähteä kohta kävelemään saarta ympäriinsä", sanoin ja katsoin Developea. Toivottavasti sitä ei haitannut.

Joki häämötti edessämme. Se oli jäässä. Tai ei ihan, osittain. Se ei kestäisi yhtäkään hevosta, liian ohutta se siihen oli!
"Älä mene jäälle, se on viekas ja särkyy", sanoin ja katsoin jokea kuin naulittuna. En tiedä, mikä siinä viehätti. Ehkä se, että löysimme sen. Miksi edes etsimme jokea? Eihän sitä tarvinnut löytää.
"Lähdetään.. öö.. hmm... vasemmalle!" sanoin ja lähdin kävelemään joenviertä pitkin eteenpäin. Se näytti jatkuvan suoraan eteenpäin ja sitä ympäröi molemmilla puolilla havumetsä. Kauempana maisema näytti kuitenkin leviävän melkoisesti. Mitähän siellä olisi?
Pysähdyin paikoilleni ja katsoin ihmeissäni eteenpäin. Viimeksi joki oli ollut tasangolla, kun olin nähnyt johtajan. Oliko edessä tasankoa? Olinko kiertänyt ympäri? Heh, olipa tullut tätäkin paikkaa nähtyä.
Hymyilin ja jatkoin matkaani kävellen joen vieressä olevaa lumihankea eteenpäin.

"Hei, osaatko tehdä näin!" kysyin ja lähdin kävelemään eteenpäin niin, että vasemman puolen jalkani liikkuivat samaan aikaan eteen, oikeat perässä yhtaikaisesti. Kamelithan kävelivät näin! Melkein ainakin.
"Meillä päin tätä kutsutaan peitsaamiseksi", sanoin ja vaapuin eteenpäin niin nopeasti kun pystyin. Vaikeaahan se oli.

[Mustaa Tuhkaa seuraavaksi ^^]
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Re: I found the way.

ViestiKirjoittaja feiarth » 02. Maalis 2011 22:46

Cendre Noire

Talvi, mutta ilmassa voi selvästi aistia vähitellen lähestyvän kevään. Linnut visertävät enemmän, äänekkäämmin ja entistä aikaisemmin aamulla. Joskaan tasangolla, paikalla, jossa tällä hetkellä olen, lintuja ei juurikaan näy. Ei vielä. Kesällä kylläkin, ne viihtyvät vieressäni virtaavan joen kosteikoissa. Joki on osittain jäässä, mutta jää ei enää ole kovin kantavaa. Paksun lumikerroksen suojissa se osaa olla petollinen. Katselen hetken sen mutkittelevaa piennarta. Saatan kuulla korvissani sen pauhun, se on jättänyt muistijälkensä mieleeni. Pian viimeisetkin rippeet ohuesta jäästä olisivat muisto vain, ja joki pääsisi yläjuoksulla pauhaamaan mielensä mukaan.

Uutta lunta ei ole satanut pitkään aikaan. Ympäristö näillä main on paikoin hyvinkin tallattua. Tästä ei ole pitkäkään matka siihen kohtaan, jossa joki on auki lähestulkoon läpi talven tarjoten oivallisen juomapaikan. Sinne olen itsekin matkalla, mutta minulla ei ole kiire. Luon katseen taivaanrantaan. Aurinko on pikkuhiljaa pääsemässä päivän korkeimpaan kohtaansa. Pimeän tuloon olisi vielä jokusia tunteja jäljellä. Ei kiirettä. Olen antanut itselleni luvan elää hetkittäin hieman kiirettömämpää elämää.

Havahdun kuullessani ääniä. Päästyäni seuraavalle hivenen korkeammalle kohdalle joentöyräällä saatan havaita matkan päässä muukalaisia. Ketä he ovat? Tarkkailen vieraita tyynesti saavuttaessani heitä koko ajan. Punarautiasta en ainakaan ole tavannut. Suuri hevonen. Tuulee toiseen suuntaan, joten en tältä etäisyydeltä voi olla varma onko kyseessä tamma vai ori. Ruumiinrakenteesta päättelen ensimmäistä vaihtoehtoa, mutta miksei hän voisi olla myöskin nuori ori. Toinen on hyvin hintelä cremello. Olisiko hän Zephyr?
feiarth

ViestiKirjoittaja Sofia » 09. Maalis 2011 21:57

Kuuntelin valppaana toisen kertomusta yhteiskokouksesta. Pistin mieleeni nimiä, joita Hyrrä oli puheissaan maininnut. Katseeni hakeutui kuitenkin hankea pitkin jokeen, joka paikoittain jäätyneenä oli jämähtänyt maiseman täytteeksi näin talvella. Nyökäytin päätäni tamman sanoille, en tosiaankaan haluaisi molskahtaa kylmään veteen ja sen jälkeen jäätyä vilpoisessa tuulessa. Vasemmalle kaarsin pienempikokoisen perässä tuulen leikitellessä punertavilla jouhillani.

Seurasin toista katseellani tuon melkein sotkeutuessa omiin jalkoihinsa, vaikka toisaalta melko mallikkaasti tuo kamelimainen eteneminen näytti tammalta sujuvan. Huvittunut virne koristi hetken ilmettäni, ennenkuin pudistin päätäni.
"En, mutta osaan kyllä rackin." Hymyilin ystävälleni.
"Koska olen tämän rotuinen." Selitin, mutta en viitsinyt juuri nyt näyttää erikoista askellajiani, sillä näkökenttääni osuikin samassa tummanruunikko hevonen. Stoppasin huomaamattani paikoilleni punertavien korvieni suoristuessa höröön.
"Hyrrä, kuka hän on?" Utelin tammalta tummanruskean katseeni hapuillessa kauempana seisovassa lajitoverissa. Ruunikko oli kookas, vaikkei ehkä ihan yltänytkään minun mittoihini, niin näytti silti silmämääräisesti suuremmalta ja lihaksikkaammalta, ehkä toinen edusti vastakkaista sukupuolta.
"Onko hän Cendre Noire?" Kysäisin Hyrrältä vielä veistoksellisen pääni laskeutuessa hiukan alemmas. Jos toinen oli johtaja, niinkuin aavistin, niin nyt täytyisi osata käyttäytyä, jotta voisin tulla hyväksytyksi laumaan. olihan täällä toki muitakin laumoja, mutta tämänhetkiset tuttavani saarelta kuuluivat kaikki tasankohevosten laumaan, ja siihen minäkin nyt tahdoin. Lähdin kävelemään vetrein, pitkin askelin kohti vierasta ja samalla lähemmäs Hyrrää.
Sofia

ViestiKirjoittaja Siuri » 11. Maalis 2011 16:11

Rack? Kuka se on? Tai mikä?
”Vau”, sanoin, vaikken todellakaan tiennyt, mistä oli kyse. Ehkäpä sekin oli jotain peitsaamiseen liittymistä? Hypitäänkö siinä tasajalkaa vai mitä? Sen minä osasin, varmasti osaan!
Develope pysähtyi. Niin tein minäkin. Edestä tuli hevonen. Kukahan se oli?
Develope esitti kysymyksen. Katsoin tulijaa tarkasti. Kyllä, se oli tuttu.
”Hei joo! Se on se!”, hihkaisin innoissani. Me löydettiin se! Ja taas kerran joelta, kummallista..
Ruskea käveli meitä vastaa, se oli ihan taatusti jo nähnyt meidät.
”Hoi, johtaja!” huusin. En ikävä kyllä muistanut toisen nimeä alkuunkaan.. Cen…. Cendre jotain? Äh, melkein nolottaa… Olisiko toisella jotain helpompaa nimeä?

Develope lähti kävelemään eteenpäin. Minä ravasin tämän edelle ja saavutin johtajan. Mitä sitten, minä kuuluin jo laumaan, nyttenkö olisi Developen vuoro?
”Hyvää päivää johtaja!” tervehdin johtajaa iloisesti.
”Minä olen Zephyr, muistatko sinä minua? Näimme joskus aikaisemminkin joella!” hihkuin riemusta. Me löydettiiiin! Pian kuitenkin muistin, mitä Kotka oli sanonut. Johtajan seurassa täytyi käyttäytyä. Voiei! Toivottavasti en ollut liian riemuissani!
”Anteeksi, oli vain kiva nähdä taas, etsimme sinua”, sanoin nyt jo hieman rauhoittuneemmin. Sitten vilkaisin Developea. Hän varmaan itse haluaisi kertoa asiansa. Minä katsoin taas tuota ruskeaa, isompaa hevosta silmiin. Olisiko loukkaus, jos en muista hänen nimeään? Pitäisikö minun kysyä? Äh, ehkä lopuksi. Nyt ei ollut minun vuoroni.
Peruutin muutaman askeleen ja annoin Developelle puheenvuoron.

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 15. Maalis 2011 14:33

Kaksikko kauempana pysähtyy huomatessaan minut. He vaihtavat muutaman sanan, mutta en kuule niitä tänne asti. Joka tapauksessa he jatkavat kulkuaan luokseni, punertava hieman rauhallisemmin ja cremello hieman.. no, aivan Zephyrmäiseen tapaansa, voisin kenties sanoa. Hän huutaa jo kaukaa tervehdyksen, enkä voi olla naurahtamatta hivenen. Tamma on ikäisekseen hyvin lapsen kengissä, hänen elämänilonsa on toisaalta varsin ilahduttavaa katseltavaa. Zephyr ravaa nopeasti luokseni.

"Hyvää päivää, Zephyr, tottahan minä sinut muistan", vastaan rauhallisesti yrittäen samalla saada toisenkin hieman rauhallisemmaksi. Suupielilläni on kuitenkin pieni hymy. Kun toinen rauhoittuu ja pyytää anteeksi käytöstään pudistan hitaasti päätäni puolelta toiselle.
"Mitä vielä, Zephyr, ole vain oma itsesi."
Kohotan kulmiani ja katson nyt lähemmäs päässeeseen punarautiaaseen.
"Etsitte minua? No, nyt olen tässä, mitä asianne koskee?" katson rauhallisesti molempia. Zephyr peruuttaa muutaman askelen antaen selvästi vieraalle tilaa. Uusi laumalainen kenties? Tältä etäisyydeltä saan varmuuden päätelmilleni. Punarautias on tamma, epäilemättä melko nuori vielä. Hän on hieman korkeampi kuin olen itse.
"Emme ole tavanneet aikaisemmin", totean ennen kuin toinen ehtii kertoa asiansa.
"Epäilemättä tiedät kuitenkin, että olen tasankohevosten johtaja, Cendre Noire, mutta mikä on nimesi?" annan itseni hymyillä hetken.

Katson kaksikkoa, katseeni pysähtyy vuorotellen molempiin. Miten paljon Zephyr on ehtinyt kertoa toiselle saaren säännöistä? Olisiko nuorempi tamma halukas liittymään laumaan? Se on paras arvaukseni, sillä en osaa arvata mikä muukaan olisi saanut heidät etsimään minua. Toivottavasti ei ainakaan huonoja uutisia.
feiarth

ViestiKirjoittaja Sofia » 17. Maalis 2011 22:03

Taivutin punertavaa, silkkistä kaulaani taipuisalle kaarelle, vilkaisin ilon ja toiven pilke tummissa silmissäni Hyrrään, jonka elämänilo ja kaikki tuo olemisen riemu tarttui minuunkin. Pitkät, vetreät käyntiaskeleeni yrittivät pitää kehoni Hyrrän perässä, mutta toiset raviaskeleet olivat johdatelleet tuon jo johtajan luo, kun itse pienellä viiveellä pääsin kaksikon luo. Seisahduin kohteliaasti hivenen kauemmas johtajasta, kuin Hyrrä. Kuuntelin hiljaa kaksikon puheita. Johtaja vaikutti hyvinkin rehdiltä ja aidolta tyypiltä. Terävät korvani suoristuivat kohti noita ja otin muutaman lyhyen askeleen lähemmäs kun Hyrrä peruutti hivenen tilaa antaen.

Pudistin pienesti suurta päätäni, ei, emme olleet tavanneet ennen.
"On kunnia päästä vihdoin puheillenne. Olen Develope." Valitsin tarkkaan sanani, jotka yrittivät olla mahdollisimman kohteliaat tasankojen johtajaa kohtaan, vaikka myöhemmin mietittynä kuulostivat hiukan typeriltä.
"Etsimme teitä, sillä.." Keskeytin hetkeksi lauseeni vetääkseni henkeä.
"olisin kiinnostunut liittymään laumaasi." Lausahdin suoremmin jo loppulauseen silmäillen hiukan pienikokoisempaa lajitoveria kirkkaan eloisalla katseellani.
"Mikäli se vain teille sopii.." Lisäsin hiljaisemmin tummanruunikkoa teititellen. Vilkaisin ohimennen Hyrrään pienen hymyn kera, jonka soin jäämään suupielilleni. Toiveikas katseeni siirtyi kuitenkin Cendre Noireksi tunnettuun oriin. Olisin tunnistanut johtajan varmaan itsekin, ilman apuja, sen verran johtajamainen käytös toisesta huokui.
Sofia

ViestiKirjoittaja Siuri » 18. Maalis 2011 15:31

Oh, hän muisti minut! Steppailin hetken paikoillani innoissani. Hymyilin orille. Hän tosiaan muisti minut! Ja käski olemaan oma itseni. Nyökkäsin tälle ja odotin kaunisnimisen tamman puhuvan.

Ei, he eivät olleet tavanneet aikaisemmin. Tai niin minä olin käsittänyt, mutta niin johtajakin sanoi. Ja kyllä, kyllä Develope tiesi, että tuo ruskea oli johtaja. Cendre Noire. Kyllä minun vain täytyisi opetella tuo nimi! Cendre Noire. Cendre Noire. Cendre Noire…
Voih. Develope puhui niin kauniisti. Todella kohteliaasti. Miksi minä en tajunnut olla yhtä kohtelias?
Develope halusi liittyä laumaan, mahtavaa! Minun laumaani. Tai ei, ei minun, vaan minun kanssani samaan.
Mikäli se sopii. Se sopi aivan varmasti. En voinut edes kuvitella, ettei olisi sopinut. Miksi ei olisi? Ainiin, jos Develope olisi hullu, kuten se Jokeri. Katsoin hetken säikähtyneenä tammaa. Ei, ei se ollut. Develope oli oikein mukava. Ei se voinut olla murhaaja. Eihän?

Katsoin jokea. Vilkaisin myös kahta hevosta. Ehkä he halusivat jutella rauhassa?
Lähdin kävelemään oikealla puolellani olevaa jäistä jokea, joka oli oikeastaan vain ihan muutaman metrin päässä. Astuin sen reunalle ja katsoin sitä. Jää oli todella haurasta. Niinpä nostin vasemman etujalkani ja iskin sen terävästi jäähän.
Naurahdin ääneen. Vesi pulpahti kolosta, jonka olin saanut aikaan. Iskin kavioni viereen uudestaan. Siitä kuului kiva ääni, kun jää meni rikki. Räks. Kaviostani tuli myös märkä, mutta eiköhän se ollut muutenkin.
Työnsin pääni lähelle kahta koloa, joista tosiaan vain tuli vettä jään päälle. Oh. Maistoin sitä. Se oli kylmää. Todella kylmää.
Nostin pääni ylös ja kävelin takaisin kahden hevosen luokse. Mistähän ne olivat jo jutelleet?

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 19. Maalis 2011 21:45

Katselen tovin Zephyrin ilakointia hymynkare huulillani, odotellen vieraan puhuvan. Pian Hyrrä kuitenkin kääntyy ja poistuu seurastamme hieman kauemmas. Tällä välin on toinen esittäytynyt.
"Hauska tavata, Develope", vastaan kohteliaasti nyökäten kiitokseksi tamman sanoille. Hän vaikuttaa varsin erilaiselta tapaukselta kuin seurassaan liikkuva Hyrrä. Iloisia he ovat molemmat, mutta tätä hillittyä kohteliaisuutta ja niin kutsuttuja käytöstapoja, joita Developella on, ei ole Zephyrillä lainkaan. On kuitenkin vain virkistävää kokea välillä vaihtelua. Toisinaan tuntui siltä, kuin asemani vuoksi kaikki suhtautuisivat jotenkin etäisen kohteliaasti. Liian kohteliaasti. En tiedä olisiko sitä kuilua mahdollista kuroa koskaan umpeen.

"Olet siis halukas liittymään tasankohevosten laumaan, se on mukava kuulla. Ennen kuin annan vastaukseni, on minun saatava tietää miten paljon sinä tiedät Caraliasta ja laumojen käytännöistä. Olitko kenties mukana suuressa yhteiskokouksessa, joka pidettiin taannoin?" kysyin. Ennen vastauksia juuri esittämiini kysymyksiin minun olisi mahdotonta tietää tarpeeksi toisesta. Näiden lisäksi täytyisi luonnollisesti selvittää tammasta muutakin, mutta välttyisinpä ainakin kertomasta kaikkea kahdesti. Toivottavasti Hyrrä on kertonut Developelle edes puolet siitä, mitä aikoinaan kerroin itse hänelle. Ikiliikkuja, joka parasta aikaa leikki joen äärellä, ei välttämättä ollut luotettavin tiedonvälittäjä, eikä sillä, ettenkö olisi toisesta pitänyt. Hänen ajatuskulkunsa vain seikkailivat omia ratojaan. Olisi hienoa olla yhtä huoleton.

Käännän katseeni kuitenkin takaisin keskustelukumppaniini ja jään odottamaan vastauksia. Koetan olla mahdollisimman rento, jotta toverinikin sitä olisi.
feiarth

ViestiKirjoittaja Sofia » 21. Maalis 2011 20:37

Hyrrä katosi vaitonaisesti seurastamme joelle. Tummanruskea katseeni seurasi hetken verran tammaa, ennenkuin siirtyi takaisin johtajaan, jonka tasainen puheensorina kuulsi korviini. Terävät, punertavansävyiset korvani vierähtelivät hiljaa sivuilla pitäen samalla merkillä ympäristöä, vaikka suurinosa huomiostani olikin kiinnittynyt tummaanruunikkoon johtajaoriin.

Cendre Noire nimellä tunnettu ori kyseli hieman lisätietoa siitä, että mitä olin saanut tietää saaresta ja sen laumoista, säännöistä ja rajoista. Hmhh.. Kotka oli avannut asiaa ehkä hiukan enemmän, kuin Hyrrä.
"En ollut yhteiskokouksessa, saavuin tänne vasta sen jälkeen.." Vastasin ensin sitten jatkaen: "Mutta tiedän, että täällä on kuusi laumaa. Ja lisäksi laumattomat. Minulle on kerrottu, että laumojen rajoja ei saa ylittää, mutta tavataksemme myös muita laumalaisia on saarella käsittääkseni myös jonkinkaltainen yhteinen maa." Kerroin totuudenmukaisesti kaiken, minkä tiesin Caraliasta.
"Muuta minä en tiedä." Lisäsin vielä loppuun.

Huomioni hypähti taas Hyrrään, joka reippaana, pirteä ilme kasvoillaan palasi luoksemme. Samassa muistin asian, jonka Kotka oli vielä maininnut minulle laumoihin liittyen.
"Ainiiin! Ja sitten kuulin, että laumoihin on tietyt pääsykriteerit, jotka pitää täyttää ja tietääkseni täytän sinun laumasi kriteerit, vaiko?" Kysyin jo pirteämällä, äänekkäämmällä sävyllä hetkeksi unohtaen kunnioittavamman sävyn ja käytöstavat. Tiedostin sen kuitenkin pian itse, jolloin otin askeleen taaemmas, ettei johtaja vain luullut minua liian itsevarmaksi ja tunkeilevaksi, kun uskalsin johtajaakin puhuttaa kuin vanhaa ystävää.
Sofia

ViestiKirjoittaja Siuri » 22. Maalis 2011 17:19

Pääsykriteerit. Niin, siitä he puhuivat. Tasankohevoset.. Itse en muista yhtään, mitä kaikkea piti olla, että pääsi meidän laumaamme. Aika korkea varmasti, ehkä myös väriltään jonkunlainen tietty? Kait..
Katselin iloisena vieressä kun kaksi juttelivat. Ajatukseni kuitenkin pyörivät jossain kaukana monien viikkojen takana. Oli yhteiskokousta, oli Zoe, oli Ässä.. Zoe! Jokohan hän oli saanut varsansa?
Hymyilin äänettömästi ja palasin takaisin nykyhetkeen. Voih, haluaisin nähdä Zoen! Minun täytyisi nähdä hänet! Haluaisin nähdä myös varsan! Olisiko se lehmännäköinen vaiko sitten enemmän äitinsä kaltainen? Isä oli lehmä, niin oli Ässä minulle sanonut. Tai oikeastaan hän sanoi sen suoraan sille lehmälle, mikä hänen nimensä nyt sitten taas olikaan..
Että kun täytyikin unohtaa aina kaikki nimet! En muista edes Cen-..
Kavar.
Hymy nousi pikkuhiljaa turvalleni. Kavar. Kavar! Hän oli esittäytynyt sillä nimellä, Kavar. Voih, se on helppo muistaa! Kavar. Niin kuin Kaviaari. Tai Karavaani. Kavar. Myhäilin itsekseni ja painoin mieleeni tarkemmin tuon nimen. Se minun olisi muistettava!
Nimistä puheenollen, minkähän nimen Zoe aikoisi antaa lapselleen? Saisinkohan minä ehdottaa jotain kivaa? En tosin tiedä, mitä ehdottaisin. Ässä oli aina kiva nimi, mutta senkin niminen hevonen oli jo täällä. Ehkäpä jättäisin nimen äitinsä päätettäväksi. Mutta hän oli sanonut minulle, että saisin nähdä tuon varsan! Voih, en malta odottaa!

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

ViestiKirjoittaja feiarth » 19. Huhti 2011 14:22

[Anteeksi x______x nyt mä skarppaan!]

Kuuntelen tamman vastauksen tarkkaavaisena. Hän ei ole ollut mukana yhteiskokouksessa. Niin, saatoin niin aavistellakin, sillä tahtoisin ainakin uskoa niin, että laumaan pyrkivät olisivat silloin astuneet esille. Ne, jotka saarella silloin jo asuivat. Toisaalta varsin ymmärrettävää olisi sekin, ettei sellaisten uutisten - hyvien ja huonojen - jälkeen välttämättä heti tahtoisi tehdä päätöstä minkään suhteen. Vaikka laumattomilta onkin kiellettyä poistua omilta mailtaan, kuka niitä oikeastaan valvoo yhteismaalla? Ainakaan niitä hyvin käyttäytyviä laumattomia. Asialle lienee parasta tehdä jotakin, ennen kuin siitä koituu hankaluuksia.

Lähes huomaamattomasti päätäni heilauttaen palaan nykyhetkeen ja Developeen. Hän kertoo tietävänsä saaren peruskäytännön. Nyökkään. Olen juuri aikeissa vastata toiselle, kun hän kuitenkin jatkaa. Tällä kertaa tamma on tuttavallisempi ja innostuneempi, oletettavastikin enemmän oma itsensä. Naurahdan hänen tempaukselleen, kun hän pian puuskansa jälkeen ottaa askelen taaemmas kenties katumus tai pieni nolostus ilmeessään.
"Kyllä vain, olet varsin oikeassa kaiken sanomasi suhteen. Sinulla on ollut hyvät oppaat tähän asti, sillä minulla ei juurikaan ole lisättävää laumoihin ja sääntöihin. Olet sopiva tasankohevosten laumaan myös ulkonäöltäsi", sanon jättäen sanomatta sen, että hän vaikuttaisi sopivalta muutenkin.

"Muiden laumoja rajoja ei saa ylittää, eikä vieraita laumalaisia tule suvaita tasankohevosten mailla. Heidät on ajettava pois. En yllytä väkivaltaiseen käytökseen, mutten kiellä sitä, mikäli se on ainoa keino ja uskoo omiin mahdollisuuksiinsa. Olet oikeassa myös siitä, että saarella on yhteismaa, jossa voi tavata muita laumalaisia luvallisesti rikkomatta kenenkään rajoja. Yhteismaa on lähestulkoon saaren keskellä sijaitseva suuri maa-alue. Se käsittää sademetsää, suota ja havumetsää, sekä osan saaren suurimmasta järvestä. Mikäli tasankohevosten alueelta tahtoo päästä yhteismaalle tulee vain seurata jokea luoteeseen. Yhteismaan raja ei ole niiltä osin kovin selvä, mutta vaaraa eksyä muiden laumojen alueelle ei pitäisi olla. Tärkeämpää on kuitenkin pysyä poissa laumattomien mailta. Heidän asemansa saarella ei ole hyvä, laumasta erottamista pidetään rangaistuksena. Heidän käytössään on vain pieni maa-alue etelässä, tulivuori Hoeron lähettyvillä. Ne ovat karuja seutuja", pidän pienen tauon.

"Suuren kokouksen päätarkoituksena oli tiedottaa laumattomien asemasta, yhteismaasta ja Jokeri-nimisestä hevosesta. En tiedä oletko kuullut hänestä ja hänen teoistaan jo, mutta johtajanasi katson velvollisuudekseni kertoa hänestä. Jokeri on suuri valkokasvoinen hevonen, oletettavasti ori. Hänen suunnitelmansa Caralian tulevaisuudelle ovat avoimet, mutta päätellen lukuisista murhista, joita hän ainakin laumattomien mailla on tehnyt, luvassa ei ole mitään hyvää. Kehotan siis varovaisuuteen. Hänen kätyrinään on toiminut musta, läsipäinen tamma nimeltä Mystiqué. Mystiqué kuuluu tasankohevosten laumaan, mutten ole nähnyt häntä pitkään aikaan. Tammaa etsitään, joten mikäli satut näkemään hänet.. no, toivoisin, että saisin tiedon siitä. Kukaan ei kuitenkaan tiedä miten vaarallinen hän on, joten riskinottoihin en kehota", vaikenen. Katson Developea.

"Otaksun, että kaikesta kertomastani huolimatta tahdot edelleen liittyä laumaan, olenko oikeassa?"
feiarth

ViestiKirjoittaja Sofia » 11. Kesä 2011 10:39

[mun pitäis varmaan tsempata kans.. :s nomut kyl me viel päästään tästä.. :D]

Suljin suuni ja samassa ori aloittikin oman selostuksensa. Hyvät oppaat. Niin, Kotka ja Hyrrä, eli parhaat oppaat, mietiskelin ja saatoin pääni sisässä hymyillä säteilevästi. Ulospäin yritin antaa itsestäni vain mahdollisimman asiallisen kuvan, etten nyt pilaisi tätä mahdollisuuttani päästä tasankolaumaan.
Kuuliaisesti korvat hörössä kuuntelin toisen pitkän ja hyvin selkeän maininnan lauma-alueiden rajoista, olin kuullut lähes kaiken mitä tasankojohtaja nyt kertoi, tiesin että muiden laumojen alueille minulla ei olisi lupaa mennä, yhteismaalle kylläkin. Laumattomienalueesta en ollut kuullut ennen, mutta tulivuoresta tiesin, ja tiesin missä se sijaitsi, joten nyt minulla olisi edes alustava käsitys siitä, missä nämä laumattomat ovat.

Orin aloittaessa seuraavan aiheensa valpastuin entisestään. Yhteiskokouksesta kaikki olivat vauhkonneet ja siksi olinkin hyvin utelias siitä, että mitä siellä oli puhuttu ja miksi se oli ollut niin tärkeä. johtajanasi. Innostuksen väreet hiipivät selkärankaani pitkin, mutten antanut sen näkyä. Ehkä olin pääsemässä tasankolaumaan? Ainakin siihen suuntaan tämä oli kallistumassa? Cendre Noiren puhe Jokerista saa korvani taipumaan sivuille ja siitä takakenoon, ennenkuin ne palaavat höröön. lukuisista murhista.. Hyi. Miten joku voi olla niin sydämmetön. Pistin kaikki orin mainitsemat tuntomerkit mieleeni sen varalta, että joskus tapaisin Jokerin tai Mystiquén. Täytyisi olla varovainen ettei menisi ihan kaikille varomattomasti juttelemaan.

Havahduin ajatuksistani orin kysymykseen. Tummanruskea, kirkas katseeni suuntautui tasankojen johtajaan ja edelleenkin innostuneesti nyökäytin punertavaa tähtipäätäni. "Kyllä, nyt vielä suuremmalla syyllä." Hymyilin. Ehkä olisi parempi saada laumasta turvaa, jos alueella kerta liikkui murhaaja. Ajatuskin sai ihoni kananlihalle.
Sofia

ViestiKirjoittaja Siuri » 11. Kesä 2011 11:45

Tuttuja juttuja. Olen kuullut tämän kaiken ennenkin. Tuosta tulivuoresta en tosin ole tainnut kuulla mitään. Niinpä kuuntelen Kavarin sanoja tarkasti ja uteliaana. Kuulostaa jännältä..
Ja sitten se kertoo siitä suuresta kokouksesta, jossa oli kaikki kivat hevoset, se lehmä esimerkiksi! Sitten se kertoo myös Jokerista. Nyökyttelen päätäni, vaikka Kavar taitaa kertoa asiat lähinnä Developelle.
Ja sitten se Kavar vielä tarkistaa, onko Develope tulossa tasankohevosten laumaan. Ja Develope tulee. Nauran ääneen.
”Meistä tulee sitten laumatoverit”, sanon hymyillen ja katson Developea.
”Haluan muuten näyttää sulle jossain välissä hyvän kaverini, Ässän”, sanon Developelle. Siihen hänen täytyy tutustua, se on niin kiva tyyppi! Harmi vain, että musta. Eikä ole ainoa, Zoekin on musta! Ne eivät pysty piiloutumaan lumeen, niin kuin minä pystyn. Zoesta puheenollen..

”Hei, Develope, menen etsimään yhden kaverini”, sanon ja katson Developea. Joko se varsa olisi syntynyt? Ja näkisinköhän minä sen lehmän taas?
Siirrän katseeni Kavariin. Sitten takaisin Developeen.
”Nähdään, molemmat! Heippa Kavar ja Develope”, sanon hymyillen ja lähden ravaamaan poispäin kaksikosta. Lähden seuraamaan jokea, jotta pääsisin sinne yhteismaalle. Niinhän Kavar oli minulle neuvonut. Kaakkoonhan päin se oli? Sinne tämä joki ainakin vie.
”Heippa!” huudan sitten vielä ja lähden tanssahdellen eteenpäin.

Toivon todella, että näkisin Zoen taas. Hänhän on ylänköhevonen, eikös? Tai ehkä etsinkin Kotkan, nehän ovat hyviä ystäviä? Jos se auttaisi etsimään Zoen. Ja hänen varsansa.
Hymy kohosi kasvoilleni. Kohta tapaisin sen pikku-Zoen.

Hyrrä poistuu.
[Kiitos pelistä! :3]

o. Lawless - Lumihevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

Siuri
Admin

Paluu Joki