Matkaan lähden.

Saaren toinen, hieman pienempi lampi. Lammen ympärillä kasvaa puita ja pieniä pusikkoja. Vesi on kirkasta ja etenkin kesäisin myös varsin lämmintä meriveteen ja pohjoiseen lampeen verrattuna. Tässä lammessa ei asu hevosille kovin vaarallisia eläimiä, eikä lampi ole kovin syväkään.

Matkaan lähden.

ViestiKirjoittaja Siuri » 08. Joulu 2014 01:38

[Yksinpeli]

Sigurveig

Siitä alkoi olla jo lähemmäs puoli vuotta, kun olimme Thoran kanssa päätyneet tälle saarelle. Puolessa vuodessa oli ehtinyt tapahtua jo paljon, mutta ei siltikään juuri mitään. Syksy oli tappanut puista lehdet ja lunta oli satanut saaren pohjoisempiin osiin. Sitä löytyi vähän myös täältä eteläisen puoliskon havumetsästä, johon olimme Thoran kanssa päätyneet asettumaan.
Makasin kuraisessa maassa ja katsoin, kun Thora leikki lammen vierellä. Se kokeili kaviollaan jäätä ja kuunteli kun se räsähti.
"Ole sitten varovainen, älä mene liian lähelle vettä", varoittelin tammaa. Jotain se huusi takaisin ja tuli sitten minun viereeni.
"Voitaisiinko jo jatkaa matkaa?" se kysyi ja kellahti kyljelleen viereeni. Se katsoi minua suurilla silmillään enkä voinut olla hymyilemättä. Itse kysymys taas sai aikaan ikävän muljahduksen mahassani.

Kun pitkän merimatkan jälkeen saavuimme saarelle, näimme yhden hevosen. Hän kertoi saaresta ja metsäponeista, mikä kuulosti aivan meidän laumaltamme. Kuitenkin jokin pieni vaisto käski meitä pysymään hieman etäämmällä muista hevosista. Se vaisto oli itseasiassa johdattanut meidät tälle lammelle ja lähiympäristöön, ja puoli vuotta olimme liikkuneet lähes kahdestaan. Muut hevoset kiersimme kaukaa, eikä minua oikein edes huvittanut mennä juttelemaan. Minulla oli niin hirveän syyllinen olo kun lähdin laumastamme, ja nyt täytyisi etsiä uusi lauma itselleen.
Minua jopa hieman pelotti, että joku päivä he tulevat ja hakevat meidät takaisin. Säännöt olivat niin yksinkertaiset, laaksosta ei saanut poistua. Ja niin me vain lähdimme matkaan.
Nyt oli kuitenkin kulunut jo puoli vuotta siitä kaikesta, ja minusta alkoi pikku hiljaa tuntua siltä, että olisin valmis ottamaan uuden askeleen elämässäni. Se olisi suuri ja vaikea askel, mutta varmasti helpottaisi, että saisi hieman tukea ja turvaa laumasta.
"Thora..", aloitin varovasti ja katsoin pikkusiskoani, joka painoi päänsä maahan.
"Mm-hmm?" se äänteli kysyvästi mutta piti silmänsä kiinni.
"Haluaisitko sinä lähteä etsimään metsäponien johtajatarta?" kysyin, ja samalla sekunnilla Thora nousi maasta seisomaan. Sen silmissä loisti ilo ja se näytti olevan jo valmiina lähtemään.
"Joo! Joo, ehdottomasti!" se hihkui innoissaan ja katseli ympärilleen.
"Mutta mistä me löydämme hänet?" tamma kysyi. Se olikin hyvä kysymys.
"En ole aivan varma, mutta luulisin, että kunhan kuljemme eteenpäin, emme voi olla törmäämättä", sanoin lohduttavasti ja nousin itsekin seisomaan.
"Lähdetään vaikka kohti pohjoista. Tänään emme voi kulkea pitkään, sillä pimeä alkaa kohta laskeutua. Mutta voimme jatkaa heti aamusta matkaa. Ja voimme kysyä vastaantulijoilta, jos he tietäisivät, missä tämä Gamette on", sanoin ja hymyilen Thoralle. Hän otti jo ensimmäisen askeleen ja hyppi sitten muutaman kerran ilosta.
"Vihdoin! Kiva että jaksat vihdoin lähteä eteenpäin. Mulla on ollut aika tylsää mutta ihan älyttömän kivaa, että saadaan vihdoin asioita eteenpäin!" se kiljui riemusta.

Voi kunpa minullakin olisi ollut sama tunne. Hieman ahdisti aloittaa kaikki uudelta pöydältä, jopa pelotti, jos minua ei jostain syystä hyväksyttisikään laumaan. Mikä ikävintä, minun täytyi vieläkin piilotella siskoani. Typerää. Mutta täytyi vain toivoa parasta, jospa tämä Gamette antaisi meille paikan laumassaan.
"Tulehan sitten", sanoin Thoralle, ja ennen kuin hän huomasikaan, nostin laukan ja ohitin tämän.
"Hei, odota!" se huutaa ja lähtee nauraen perääni.

Kyllä kaikki vielä järjestyy.

Sinna poistuu.
Sachin pelinurkka ~ Aikajana ~ Seuranhaku ~ DA
Sachi köpötellyt mukana 06.03.'10 ->

o. Falcon - Ylänköhevonen
o. Lawless - Lumihevonen
t. Loska - Lumihevosten johtajatar
t. Titania - Tasankohevonen
t. Nessa - Vuoristoponi
o. Tuisku - Lumihevonen
o. Arthur - Vuoristoponi
t. Meg - Tasankohevonen
o. Lucas - Ylänköhevonen
t. Sinna - Metsäponi

» Matkalla kulkeneet: Adolf, César, Luna, Thalassa, Kashmir, Halla, Zephyr, Roll, Vonder & Darius
Siuri
Admin

Paluu Eteläinen lampi