Uusi tulokas?

Vuoristot ovat suhteellisen korkeita ja niitä pitkin menevät polut ovat melko leveitä, toisinaan taas kapeita, mutta suurimmassa osassa niistä on paljon irtokiviä, jotka saattavat satuttaa hevosten jalkoja tai liukastuttaa nämä. Vuorien rinteiltä saattaa löytää muutamia puita aina puoliväliin asti, muttei enää sen jälkeen, vaikka vuoriston vuoret eivät niin erityisen korkeita ole.

Uusi tulokas?

ViestiKirjoittaja ROG » 13. Huhti 2014 21:49

Toivoin, että nyt minulla olisi mahdollisuus päästä Vuoristoponien lauman johtajan puheille. Nyt olin niiden alueella, ja etsin laumaa. Haistoin maasta tuoreita kavionjälkiä. 'Ne ovat kävelleet tästä tänään.' Ajattelin itsekseni.
Kävelin rauhallisesti, haistellen samalla raikasta vuoristoilmaa. Se tuoksui puhtaalta. Minua hymyilytti. Ei tämä saari ollutkaan niin kummoisempi paikka. Nyt, kun olen löytämyt pari uutta kaveriakin, niin en ole niin yksinäinen. Nyt vaan haluaisin laumaan, jossa olisin koko ajan muiden hevosten seurassa. Kyllä nytkin tuntui vähän yksinäiseltä etsiä yksin laumaa, johon minut hyväksyttäisiin. Mutta kai minä pian ne löytäisin.
Viileä öinen tuuli tarttui harjaani. Se heilutteli pitkää harjaani edestakas, sikin sokin. Tällaisessa ympäristössä rakastan elää. En missään sademetsässä tai aavikolla. Täällä on tarpeeksi viileää minulle. Pian huomasin olevani aivan muualla, missä minun olisi pitänyt olla. -Äh, minä ja minun tyhmät ajatukset! huokaisin ärtyneesti. Aina, kun ajattelin jotakin, en tajunnut todellisuudesta yhtään mitään. Se oli jotenkin todella ärsyttävää. Jos haluan keskittyä vaeltamiseen, minun täytyy vain ajatella eteen päin kulkemista, en voi ajatella mitään muuta, koska silloin käy näin.
Huokaisin ja katsoin ympärilleni. 'Kai joku minut täältä löytää.' Yritin ajatella tyynesti.
ROG

Re: Uusi tulokas?

ViestiKirjoittaja Zarroc » 15. Huhti 2014 17:01

RAGENAN

Astelin vaiti vuoristojen alueilla.

Ajatukseni pyörivät kaukana minusta ja tästä paikasta, olin herännyt jokin aika sitten raastavaan ikävään vanhaa kotiani ja ennen kaikkea Matthewia kohtaan. En ollut ajatellut häntä oikeastaan kuin muutaman kerran saarellaoloaikanani, mutta eniten minä kaipasin häntä nyt. Vaikka johtajuus oli jälleen pikkuhiljaa asettunut uomiinsa ja olin suurinpiirtein tietoinen siitä, mitä olin tekemässä, olin välillä enemmän kuin vähän hukassa.

Matthewin kanssa olin tuntenut oloni aina turvalliseksi. Huomasin miettiväni, miten hän mahtoi pärjäillä nykyään ja kaipasiko hän koskaan minua.
Se oli niin kummallista, suurin osa tänne tulleista poneista ja hevosista ei tuntunut lainkaan pitävän ihmisistä. Minulle he olivat yleensä olleet mukavia, poikkeustapauksia toki oli, mutta hyvä maku heistä oli jäänyt suuhun.

"You're good boy, Ragenan, just one more step." Muistin Matthewin aina sanoneen minulle, taputtaneen ystävällisesti kaulalle ja jatkaneen matkaansa vierelläni. Minulla oli ikävä sitäkin kosketusta.

Samassa tajusin edessäpäin siintävän toisen hevosen siluetin. Kohotin päätäni ja tarkkailin toista hiljaa, kääntäen kasvojani hieman sivulle. Minua hieman pienempi poni, valkea. Hmm.
Lähdin kulkemaan häntä kohden rauhallisin askelin, korvat levollisesti sivuille suunnattuina.
Zarroc liittyi Caralian riveihin lokakuussa 2009.

Aktiivipalveluksessa parantajista murhaajiin:
» Afgeleopen Zoe "Aggressiivinen"
» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Murhaaja "Välinpitämätön"
» Hefaistion "Ahdistunut"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Cherisa - Arkkienkeli "Psykoottinen"
» Добыто "Nöyrä"
» Ra'zac Avrae "Hyväuskoinen"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta
Hakekaa minut pois täältä
Tehkää päivistäni arvokkaita

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja ROG » 16. Huhti 2014 15:09

Seisoin rauhallisesti haistellen ilmaa väsyneenä. Kävelin edestakas, ja yritin löytää takaisin vuoristoon. Ja niin löysinkin. Kävelin hetken aikaa, kunnes halusin jäädä lepäämään. Huokaisin yksinäisyydestä, pelosta ja erityisesti tylsyydestä. Haistelin jälleen ilmaa, jos haistaisin toisen hevosen. Pian sieraimiini tulvikin vieraan hevosen haju. En kuitenkaan siirtynyt paikaltani minnekkään, sillä tunsin sen lähenevän.

Pian näinkin mustan shetlanninponin. Aluksi olin iloinen asiasta, mutta kun ymmärsin, että se oli ori, jouduin pieneen paniikkiin. `Äiti aina varoitti vieraista oreista.` ajattelin hätääntyneenä, enkä tiennyt mitä tehdä. Ori lähestyi lähestymistään, ja pelko valtasi minut. Luimin vieraalle orille ja peruutin taakse päin. Jos se olisi näiden alueiden johtaja, olisin lirissä. Niin ainakin ajattelin. Ori kuitenkin käveli rauhallisesti, korvat lerpattaen sivuilla kohti minua. Se oli rauhoittava näky. Korvani nousivat automaattisesti takaisin normaaliin asentoonsa. En enää pelännyt, mutta kuitenkin epäröin. Astuin pari askelta taaksepäin varmuuden vuoksi.
Vedin syvään henkeä ja sanoin: "Anteeksi, jos olen maillanne."
Painoin pääni alas, kunnian osoitukseksi.
ROG

ViestiKirjoittaja Zarroc » 18. Huhti 2014 13:21

Tämä valkoinen, minulle vielä vieras tamma käyttäytyi vähän erikoisesti. Ei se ihan pelännyt minua, mutta luimisteli varoittavasti ja perääntyi. En muuttanut käyntitahtiani tai edes ilmettäni, siirsin vain päätäni hieman sivummalle, että näin toisen koko ajan kunnolla.
Samassa tamma rauhoittui kuin salamaniskusta ja kohotti korvansa hörölle, jääden katselemaan minua.

Kun olin suurinpiirtein keskusteluetäisyydellä kuulin hänen äänensä ja seisahduin paikalleni, ennen kuin vastasin hänelle.
Tamma painoi päänsä alas ja minä hymähdin hieman, nyökäten kevyesti tervehdykseksi.
"Hyvää päivää, olen Vuoristoponien johtaja Ragenan ja saatte asian anteeksi, jos kerrotte, kuka olette ja millä syillä täällä päin."

Hymyni oli pieni ja kohtelias, ääneni kovin varma asiastaan. En edes tiennyt, milloin olin muka kerennyt tottumaan tähän kaikkeen, mutta tunsin itseni jopa jotakuinkin kotoisaksi. Kai tästä johtajajutusta oli sitten seurannut jotain hyvääkin, ainakin tunsin tekeväni edes jotain hyödyllistä.
Katseeni seuraili hetken ajan ympäristöämme, mutta palasi sitten takaisin tammaan. Hän oli kovin pieni, jopa minun mittapuullani. Tosin ei kokoeromme paljoakaan ollut, mutta silti.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja ROG » 19. Huhti 2014 17:33

Poni pysähtyi eteeni ja esitteli itsensä Ragenaniksi. Ori hymyili ystävällisesti, joten minulle tuli heti rauhoittava olo. En vieläkään halunnut nostaa päätäni kovinkaan ylös, annoin orin olla johtajan roolissa ja kunnioitin sitä.
-Hei... Olen Diksi, ja halusinkin tulla juttelemaan kanssasi. Asiani siis on se, että haluaisin liittyä laumaanne. Olen siis ollut jo muutaman viikon yksin, sanoin haikealla ja varovaisella äänellä.

Katsoin Ragenaa ystävällisellä ja kysyvällä katseella. Taisin hymyilläkin hieman. Odottaessani vastausta, minulle tuli mieleen kaikki entiset laumani. Potkivia, purevia, ilkeitä hevosia. Minulle tuli kylmät väreet ajatellessani niitä kamaluuksia. En halunnut enää sellaiseen laumaan. Siinä kohtaa epäilin hieman, ja astuin kaksi askelta taaksepäin. `Mitä jos nuokin ovat sellaisia?` Kysyin itseltäni hermostuneesti. Toinen korvani painautui kiinni niskaan. Olin todella hermostunut. Pian kuitenkin muistin, kuinka ystävällisesti Ragena oli esitellyt itsensä, ja kuinka kauniisti ja ylväästi se hymyili. Päästin korvani takaisin normaaliin asentoon ja loin jälleen kysyvän katseen Ragenaan.
ROG

ViestiKirjoittaja Zarroc » 22. Huhti 2014 20:51

Tamma esitteli itsensä hieman varovaiseen sävyyn, mutta odottelin rauhassa. Hän oli siis Diksi ja halusi liittyä laumaan. Tarkastelin tammaa katseellani, hän vaikutti oikein sopivalta.
Ennen kuin kerkesin reagoida hänen kysymykseensä millään tavalla, Diksi peruutti yllättäen taaksepäin toinen korva luimulla.

Höristin korviani hieman hämmästyneenä. Mitä kimo oikein touhusi?
Samassa hän kuitenkin rauhoittui taas ja minä vilkaisin ympärillemme. Missään ei näkynyt mitään ihmeellistä.
"Näytät oikein sopivalta laumaani", sanoin lopulta rauhallisella sävyllä, miettien edelleen miksi Diksi reagoi niin omituisesti. En minä nähnyt minkäänlaista ärsykettä tuollaiseen säikkymiseen, mutta ehkä toinen oli vain ujo ja pelkäsi uusia tilanteita.

Oli näitäkin nähty.
"Ei kai siinä ihmeempiä, tervetuloa laumaan. Tiedätkö laumarajoista tai Caralian säännöistä mitään?"
Heilautin häntääni levollisesti takareisiäni vasten, katsellen jälleen tammaa toisella silmälläni.

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"
» Добыто "Nöyrä"
» Ijzer "Nuori"
» Routakyyhky "Jäyhä"
» Vidar "Murehtiva"

Elämä on tulta
En jaksa enää juosta

Rivinoteeraukset.
Galleria.
Korppi.
Zarroc
Jokapaikanhöylä

ViestiKirjoittaja ROG » 24. Huhti 2014 18:42

Ragena taisi hieman ihmetellä vaihtelevaa käytöstäni. Lopulta päätin ottaa ihan rauhallisesti, ja ajatella kaikkea hyvää. Ori suostui pyyntööni, josta olin hyvin yllättynyt. Olin kuulemma juuri sopiva laumaan ja siitä vasta yllätyinkin. Minulle tuli hieman vaivautunut olo ja en keksinyt mitään vastaukseksi. Päätin siis vain nyökätä.
Pian Ragena kysyikin minulta hieman odottamattoman kysymyksen.
-Ööh... Tuota... Olen ollut täällä muutamia viikkoja, joten voisin sanoa, että en...
Sanoin hiljaisella ja huvittavalla äänensävyllä. Hymähdin vastaukselleni, se oli mielestäni vähän outo. Pian uskaltauduin nostamaan pääni jo normaalille tasolle, mutta varuillani olin. Minulla oli nimittäin todella huonoja muistoja kaikista niistä puraisuista ja potkuista jotka sain kaulaani, kylkiini, lautasilleni ja lähes joka paikkaan. Vedin syvään henkeä, etten taas alkaisi näyttämään aivan mielipuolelta.

Kun sain rauhoitettua itseni, kävelin hieman lähemmäs Ragenaa. Olin nimittäin peruuttanut noin viiden metrin päähän orista, ja minua alkoi jo vähän hävettää outo käytökseni.
-Siis... En oikein tiedä tästä paikasta mitään, toistin jo vähän rohkeammin ja rauhallisemmin.
ROG

ViestiKirjoittaja Zarroc » 25. Touko 2014 14:31

Kuuntelin hänen vastauksensa rauhallisena valmistautuen jo etukäteen siihen, että joutuisin selittämään hänelle suunnilleen kaiken. Halusin huokaista.
"Eli, tämä paikka on Caralia, minkä ehkä jo tiesitkin. Täällä on kuusi laumaa sekä laumattomat. Kaikkien laumojen alueet ovat suunnilleen samankokoiset."
Katselin ympärilleni jälleen hetken verran.
"Laumoissa on tiettyjä virkoja johtajan lisäksi, rajavartijoita, viestinviejiä ja parantaja. Myös joillakin on johtajan oikea käsi, joka hoitaa asioita johtajan poissaollessa."

Katselin Diksin peruuttamista kuin se olisi ollut ihan normaalia, vaikka pääni sisällä kummastelin hänen käytöstään. Ei kukaan vielä tähän mennessä ollut vaikuttanut noin sekopäiseltä.
Noh, ehkä se rantautuminen oli saanut hänet vähän sekaisin.
"Onko jotain erityistä kysyttävää, mitä tahtoisit tietää?"

» Kotka "Tyyni"
» Khimaira "Epäuskoinen"
» Rijm "Surullinen"
» Zeraw "Katkera"
» Ragenan "Epäileväinen"
» Replica "Epävarma"
» Winchester "Neutraali"